Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Äggdonation 2017

Mrs W och Familj77- Jag kan också tipsa er om en jättebra klinik i Aten som heter Serum där många verkar ha lyckats få barn hos, trots tidigare misslyckanden på andra kliniker.

De gör hysto med inplantationssnitt så att embryona lättare ska fästa bra, mensblodtest för att kolla efter bakterier som inte ska vara i livmodern som kan störa,, de gör sperm dna fragmentationstest för att kolla så det inte är dnafel på spermierna. Spermier som ser normala ut i mikroskåp kan nämligen ändå ha dnafel. (Det felet hittades hos min man när vi gjorde det testet i Riga). De gör också immunutredningar. Googla på ivfserum så hittar ni deras hemsida.

• UndrandeSökare

Familj 77- En immunutredning i Aten kostar ca 20.000kr. Då ingår provtagning och immunsupport, EU-recept, ordination på IL etc Vi valde support fram till förlossning och då ingår support obegränsad tid tills man får ett barn oavsett hur många försök man gör.

• UndrandeSökare

Familj77- Fördelen med Serum är att de har en stor stab med mycket kunnande och de kollar upp saker som andra kliniker inte gör, så jag tror det är därför många lyckats där trots att de misslyckats på andra kliniker innan.

Det du kan göra är gå in på Serums hemsida, fyll i deras Questionaire (frågeformulär) och maila in det. Då kommer Katie på Serum att maila dig och erbjuda ett gratis telefonsamtal med någon av deras läkare eller klinikchefen Penny. Då har man chans att fråga allt man vill veta. Det gjorde jag.

Deras mensblodtest kan man göra hemma och posta till dem för analys. Info om hur man gör hittar du på deras hemsida under infection screening.

• UndrandeSökare
    Familj77 skrev 2017-11-21 19:26:41 följande:

Men i dessa 20.000:- ingår väl inte ÄD??

Nej, i dessa 20.000 ingår inte ÄD. Man använder immunsupporten parallellt med att man gör naturliga försök hemma, ivf/ÄD på någon annan klinik i Europa. Man kan också göra ÄD hos Life clinic.

Immunsupport används för att inte kroppen ska försöka förhindra embryot från att fästa eller försöka döda embryot när det fäst sig.

Däremot ingår provtagning, analys i USA, immunsupport via mail med kliniken i Aten, EU-recept man kan lösa ut i Sverige, il-ordination etc.

Det som tillkommer är resa och boende i Aten (om man inte väljer att skicka proverna själv). Mediciner, dropp och blodprover i Sverige under behandlingen.

Vi försökte naturligt hemma i sängkammaren först i ett halvår, sen gjorde vi ÄD hos AvaRiga. Där är grundpriset för ÄD ca 65.000kr. Då gör man ÄD och använder samtidigt immunsupport för att få behålla embryot.
  • UndrandeSökare

Mrs W- När vi åkte till Aten i en vecka tog vi det i anslutning till semestern. Berättade inte att vi skulle på läkarbesök, sa bara att det var semesterresa.

Vet inte hur andra gör, kanske åker på helgen plus nån enstaka semesterdag, eller flyger dit en dag, gör insättning dag 2 och flyg hem samma dag då behöver man inte vara borta så länge.

• UndrandeSökare

Familj77- Ja, det finns kliniker utomlands som har barngaranti, dvs får du inget barn får du majoriteten av dina pengar tillbaka. AvaPeter i Ryssland är en av dem. Man får 70% av pengarna tillbaka om det inte blir något barn. Gå in på deras hemsida så hittar du mer info.

Det finns också kliniker i Tjeckien och Polen som har garantier, där de ger paret 8 nya frysta ägg om inte minst 3 blir till insättningsbara embryon efter befruktning och odling i den första omgången. Blir det bara ett eller två, så får man automatiskt 8 nya. Bland annat kliniken Invimed har den garantin. Googla så hittar ni deras hemsida.

• UndrandeSökare

Familj77- Även kliniken Reprofit i Tjeckien har en babygaranti. Googla så hittar ni deras hemsida.

Jag håller med det som sjuttiosjuan sagt tidigare i tråden. Gör inte mer av samma sak, gör något annorlunda denna gång så ni ökar chanserna.

Har ni gjort dnatest på spermierna? Problemet kan sitta där, speciellt om det blir få embryon eller inga till frysen. Görs inte i Sverige, men utomlands finns testet sperm dna fragmentationstest. Vi gjorde det hos AvaRiga, men många kliniker utomlands har det testet.

Kostade 700 svenska kronor då vi gjorde det i Riga.

Annars är immunutredning och hysto också ett sätt att förbättra chanserna. Ibland behövs det supportmediciner för att kunna få barn och det får man genom immunsupport. Genom hysto med inplantationssnitt ökar man chanserna att embryot får extra bra fäste.

Lycka till oavsett vad ni väljer !

• UndrandeSökare

Familj77- Även spermier som ser normala ut i mikroskåp kan ha dnafel, så ett vanligt spermaprov räcker inte, där man bara mäter antal och rörlighet.

• UndrandeSökare
    Familj77 skrev 2017-11-23 20:18:58 följande:

Förlåt min okunskap....men hur skickar jag ett PM?

Du skickar ett meddelande till en ny kontakt genom att klicka på det blåmarkerade namnet (om du använder en mobil) sen klickar du på rutan Nytt mefdelande som dyker upp. Skriver och skickar.

Vill du läsa dina nya meddelanden som andra skickat till dig ,så klicka bara på kuvert ikonen långt upp i denna meny vi är i nu. Jag har skickat ett meddelande till dig nu, så klickar du på kuvertet så kan du läsa.

Så funkar det att inboxa någon /skicka personligt meddelande. Nu kan du testa själv.

Hör av dig om det var något du inte förstod av förklaringen.
  • UndrandeSökare

Familj77-Jo, muntligt avtal gäller men svårt att bevisa när man inte har bevis på papper. Blir ditt ord mot chefens. Men prata med facket föreslår jag (om du är med där).

Om det inte blir förlängning så kom ihåg att skriva in dig på Af första arbetslösa dagen för att skydda ditt SGI (sjukdompenninggrundade inkomst).

Svar på tråden Äggdonation 2017