Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Äggdonation 2017

Zwillinge86 skrev 2018-02-07 04:58:17 följande:

Nähä hörrni, minus idag igen. Inte tillstymmelse till spökstreck ens. Är nu 100% inställd på att det inte fäste den här gången heller.

Jättetråkigt att höra .Vilken ruvardag är du på? Du har inte testat lite för tidigt? Eller är du på rd10 idag?

Om det inte skulle gå vägen denna gång heller så gör mensblodtestet och gärna även hysto med inplantationssnitt hos Serum. Jag har läst att hos många är det nyckeln som behövs, finee i Atentråden lyckades efter hysto hos Serum.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-02-07 10:07:38 följande:

Jo det är lite tidigt, är på ruvdag 8. Men är liksom förra gången ganska säker. Ska försöka få till testet inför nästa återföring, men hysto har jag nog inte råd med..

Jag föreslår att du inte gör fler återföringar nu innan du fått svar på mensblodtestet. Om det hittas nån infektion, så har ju nästa embryo större chans att fästa efter att man ätit en antibiotikakur, eller hur?
  • UndrandeSökare

Zwillinge- Fortsätt gärna med medicinerna och testa med urintest igen nån gång rd 10-12 föreslår jag. Det kan ju vara lite tidigt med rd8.

• UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-02-10 08:21:07 följande:

Du fick rätt! Jag slutade med medicinerna igår kväll. I natt kom svaret från werlabs, hcg 15 E/L. Så gravid är jag ju, men jag räknar med att fostret inte överlevt eftersom värdet är alldeles för lågt. Det fäst väl och släppte direkt kan jag tänka mig. Så nu får jag väl ta medicinerna och vara gravid i helgen, men låta nytt blodprov bevisa motsatsen på måndag. Nu blev situationen om möjligt ännu värre än innan, då stod jag inte ut med väntan på det negativa beskedet och nu vet jag men måste ändå vänta :(

Jag har inboxat dig !
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-02-12 10:39:43 följande:

Hej, jag är på cd 8 idag och äter progynon, mår rätt dåligt av dem men står ut.

På torsdag på cd 12 ska jag göra vul och mäta hinnan. Hur tjock vill man att den då ska vara?

Minst 7mm måste slemhinnan vara vid insättning. Helst 3skiktad.

Men få inte panik om den inte är 7mm på cd12, den kan hinna förbättras/förtjockas tills det är dags för insättning. Maila resultatet på mätningen till din klinik.

Om de tycker att slemhinnan inte är tillräcklig så kommer de ordinera dig mer mediciner som tex hög dos E-vitamin, höjd progynondos eller östrogenplåster.
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-02-12 10:39:43 följande:

Hej, jag är på cd 8 idag och äter progynon, mår rätt dåligt av dem men står ut.

På torsdag på cd 12 ska jag göra vul och mäta hinnan. Hur tjock vill man att den då ska vara?

På vilket sätt mår du dåligt av progynonen? Om du mår så dåligt att du kräks så måste du kontakta kliniken för då får du inte i dig den dos man måste ha..
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-02-14 18:12:33 följande:

Mitt hcg-prov har försvunnit på posten! Suck, jag orkar inte. Nu skiter jag i det här, chansen att jag är gravid var ju ändå minimal.

Nämen, så typiskt, snacka om otur ! Jag tycker Werlabs borde ge dig pengarna tillbaka då.
  • UndrandeSökare

Zwillinge-Så bra att du fick pengarna tillbaka ! Werlabsremisser brukar vara giltiga i 3månader, så du behöver inte stressa.

• UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2018-02-15 15:06:46 följande:
    Nu dök det plötsligt upp, hcg <1.0E/L. Så svart på vitt, jag är inte gravid (längre) och detta försök är nu officiellt avslutat. Har mailat kliniken resultatet och frågat hur de tycker att vi ska gå vidare med de 2st blastocyster vi har kvar.
    Jag beklagar verkligen, vet hur frustrerande det är att veta att det är något som krånglar, men inte veta vad felet är. Vi får hoppas på de 2 i frysen.
    Gör gärna mensblodtestet innan nästa gång, för att kolla upp så det inte är 
    det som krånglar. Här är adressen och alla instruktioner: www.ivfserum.com/infection-screening/

Hoppas det går bättre nästa gång ! Ta hand om dig.
Svar på tråden Äggdonation 2017