Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Äggdonation 2017

Bell13 skrev 2018-03-03 16:36:10 följande:

Det är hemskt med missfall. Mitt senaste barn föddes i april 2015 och i januari 2016 började vi försöka med syskon. Har blivit 4 missfall sedan dess. 3 st i v 6 och ett i v 13. Har lågt amh så jag tror på usel äggkvalitet. Det här är vårt sista hopp och jag blev så oerhört besviken när vi inte fick nåt till frysen. Vi fick tillbaka 7000 kr för att det inte gick att frysa. Vi har lagt 115000 kr på ivf och nu 70000 kr på äd. Vi har inte obegränsat med pengar heller.

Jag hoppas på dessa två de återförde. Känner mig inte det minsta gravid. Ont i brösten från och till och när det onda försvinner får jag panik, så började missfallen att brösten slutade göra ont, sedan försvann illamåendet och sedan kom blodet.

Sådan stress det här

Vet du om din äggdonator hade egna barn? Och om hon hade donerat förut eller inte? Hur gamnal var hon vid donationen? Om det inte blir några till frysen så beror (det ju inte den delen ) på din kropp utan på kvaliteten på spermierna eller äggdonatorns ägg. Ni kan ju haft otur och fått ägg med dålig kvalitet helt enkelt och det var därför det inte blev några till frysen?

Mina symtom brukar också försvinna först.
  • UndrandeSökare
    Sara761 skrev 2018-03-03 14:24:20 följande:

Har också kört med immunsupport vid alla ÄD såsom il kortison fragmin och Trombyl. Har tagit otaliga blodprover och har inga avvikelser eller immunoroblem eg. Men man undrar ju... får se om vi orkar igen!?

Har du gjort någon immunutredning utomlands och skickat blod till labbet i USA immunanalys? för eller självmedicinerar du? Om du gjort immunutredning, hos vem? Och vilka provsvar var utanför referens?
  • UndrandeSökare

Sara- Trombyl, Fragmin, pred och intralipid hjälper inte för alla. Vissa behöver andra mediciner för att lyckas.

De funkar inte för mig heller.

Jag kan rekommendera att du köper och läser boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Han var den förste läkaren som började behandla kvinnor med fertilitetsproblem och immunproblem i USA på 1990-talet. All immunbehandling som bedrivs idag utgår från honom och hans tankar. Finns att köpa på Adlibris och Bokus för 200kr.

• UndrandeSökare
    Sara761 skrev 2018-03-03 18:23:27 följande:

Har fått hjälp med immunprover i Sverige och även i Ryssland (11 rör) samt hysto och bactriella prover i båda länder..

Inga prover är utanför referens och ? perfekt? enl tre olika läkare.

Så ingen rek egentligen immunsupport utan jag har själv valt det pga av många minus utan förklaring.

Vid denna ÄD hade vi ny donator och då plus på första försöket. Oklart vad som sker.. så otroligt jobbigt!

9 försök, två plus och inga barn :(

Har läst boken du rek men blir inte riktigt klok på vad som verkligen gäller.

Jag skulle rekommendera att du kontaktar Alan E Beerkliniken i USA. Man kan bli distanspatient hos dem och behöver inte resa dit. Man översätter sina journaler till engelska och mailar till dem. De är de bästa på immunförsvaret. För det verkar ju som att du behöver immunhjälp även om inte de prover som tagits i Sverige och Ryssland visat nåt.
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-03-04 18:04:11 följande:

Är det någon aktiv här inne som gjort äd på Ava Peter, det paketet med barngaranti?

Har du lyssnat på "Jag vill ha barn" podden på acast? Där hittar du Cilla som gjort donation på AvaPeter med gravidpaketet, hon plussade på första försöket. Hon berättade en massa detaljer om hur allt gick till och vad som gäller hos AvaPeter om man lyssnar på alla avsnitten.
  • UndrandeSökare
    linanton skrev 2018-03-05 21:11:31 följande:

Hej! Ang. att man kan få hjälp från landstinget, menar du att man får hjälp om man känner donatorn? 

Och vad har det kostat dig? 

Tacksam för svar! / 

Dubbeldonation som La Conejita gjorde i Riga kostar ca 100.000kr. Jag vet för vi har också gjort dubbeldonation där. I Riga finns ENDAST helt anonym donation enligt lagen.

När det gäller att få ersättning från Försäkringskassan, så kan man söka det om man är under 40 och om man vänder sig till en klinik i ett land där öppen donation finns. Öppen donation betyder att mottagnarna aldrig får veta vam donatorn är. Men BARNET kan få ut uppgifter om donatorn när barnet fyllt 18år och kan dp väja att kontakta honom eller henne. Försäkringskassan beviljar endast pengar om man gör öppen äggdonation ELLER spernadonation. EJ BÅDA, inte tillåtet i Sverige.
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-03-06 06:01:29 följande:

Jag testade idag på ruvardag 8. Helt blankt test. Känner mig så ledsen även fast jag vet att det kanske är i tidigaste laget. Jag har alltid plussat sent. Som allra tidigast på ägglossning + 12 när jag blivit gravid på naturlig väg eller vad man säger.

Känns bara så väldigt tomt. Tänker att jag testar på fredag igen, ruvardag 11 då borde jag få ett resultat att lita på va?

Jättetråkigt att det blev minus, MEN rd8 kan vara för tidigt. Ta om rd 12 (fredag) då kan du säkert lita på resultatet. Använd Clearblue digital som visar Gravid eller inte gravid med bokstäver samt antal veckor eller helst ta ett blodprov och mät hcg det är säkrare än urintest .Blodprovsremisser kan man köpa själv via tex Blodkollen.se eller Werlabs.se. Använder man rabattkoden "LCHF" hos Werlabs så blir det billigare.

Allt över 5 på hcg betyder gravid, ska helst vara minst 50-100 i startvärde. Men det viktigaste är att det ska dubblera sig varannan dag. Så man tar ett blodhcg, sen om det är positivt så tar man om det några dagar senare för att se ökningen.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    linanton skrev 2018-03-06 10:12:02 följande:

Tack för svar, uppskattas :) 

Vad menas med dubbeldonation? 

Har du fått barn eller är du gravid nu? 

Och hur tänkte ni då ni skulle välja donator? 

Många frågor och tack på förhand. 

Dubbeldonation betyder att vi använt både spermadonator och äggdonator. Pgr av att vi behöver båda.

Vi tog reda på vilka blodgrupper och rhfaktor vi har (krav från kliniken de matchar endast mot rätt blodgrupp) sen fick vi skicka in foton på oss själva i 20års åldern (pgr av matchning med deras donatorer som är i 20-års åldern) sen fick vi ett formulär att fylla i hur vi ville donatorerna skulke se ut, utbildningsnivå etc

Sen matchar kliniken mot sina donatorer och man får några förslag (text, inga foton) sen väljer man själv vilken man vill ha utifrån förslagen. Är man missnöjd med förslagen kan man be att få en ny uppsättning förslag.

Jag fick kontakt med AvaClinic genom att gå in på deras hemsuda en vardag under kontorstid och börja prata med koordinatorn Veronika. Hon är jättebra, svarar snabbt på alla frågor !
  • UndrandeSökare
    linanton skrev 2018-03-06 10:29:27 följande:

Hej! 

Har börjat leta klinik och det verkar som att det finns fler ava kliniker runt om i världen?

och fick ni någon hjälp med kostnaderna? 

tacksam för svar.

Ja, det finns minst 3 Avakliniker som jag känner till Finland, Ryssland och Riga. Det finns kanske fler också? Ava är en kedja.

Du kan bara få ersättning för ÄD ELLER spermadonation utomlands om du använder ÖPPEN donator och uppfyller Landstingets regler för ålder etc

Kontakta Försäkringskassan så får du veta mer om vilka regler som gäller.

Alla svenskar som gör dubbeldonation utomlands eller donation med anonym donator betalar allt själva eftersom det helt enkelt inte är tillåtet enligt svenska regler att få någon ersättning från Försäkringskassan då.

De andra möjligheterna är bruttolöneavdrag (prata med din arbetsgivare) eller ersättning från försäkring (då får du prata med ditt försäkringsbolag).

Ytterligare ett alternativ kan vara att ta ett banklån eller lån på bostaden för att finansera detta, om inte sparpengarna räcker.
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-03-09 14:39:25 följande:

Hörni jag måste få fråga. Jag har testat blankt idag igen och förlikat mig med tanken på att jag inte är gravid.

Min klinik säger att jag inte kan lita på testen ännu och att urintesten kan visa fel.

Jag kan tidigast ta ett blodtest på måndag.

Är på ruvardag 11 idag

Beklagar minuset Bell 13. Jo du kan nog lita på resultatet rd11, men kliniken har rätt i att urintest KAN vara felaktiga. Gör som kliniken kräver föreslår jag. Om de vill att du ska ta ett blodhcg så ta ett sådant på måndag. Du kan köoa en blodprovsremiss genom Werlabs.se Använder du rabattkoden "LCHF" så blir det billigare.
Svar på tråden Äggdonation 2017