Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Äggdonation 2017

lill111 skrev 2017-12-11 08:49:10 följande:

Japp, men principen är väl detsamma ?

Tack för svar guld värt..

Jag är oerhört sugen på en hysto via penny - dock är jag orolig om den retar upp immunförsvaret ytterligare tänker på mig som har högt tnf a? En ny hysto kanske bara gör kroppen än mer irriterad - förra året efter hysto hos dr d blev jag rejält sjuk ..

Alka dessa beslut och val..

Ok, över 50% omogna. Vad fick han för resultat på dnadelen? Hur hög fragmentationshalt hade hans spermier?

Skillnaden är att vid embryoadoption så finns redan de färdiga frysta embryona och vid embryodonation är det ni som väljer donatorer/na, och färska embryon skapas efter ni valt vilka celler som ska blandas.

Förstår om du är orolig för hysto då.

Du kan ju prata med Penny på telefon och fråga vad hon säger? Om du vill alltså.

Om man fyller i Serums questionaire och mailar in så svarar Katie på Serum och erbjuder ett gratis telrfonsamtal med någon av deras läkare eller med klinikchefen Penny. Då kan man ju ställa alla frågor man funderar över.

Jag vet att mom2012 också hade problem vid syskonförsök, hon var runt på minst 3 kliniker, bla Dr Gorgy i England. Det som gjorde att hon till slut lyckades var att hon gjorde hysto hos Serum och läkaren förde en en mycket liten borste som han roterade mot livmoderns väggar och liksom ruggade upp sidorna och sen blev hon gravid direkt och fick ett syskon.

Det krångliga med fertilitetsproblem är att problemen kan se så olika ut, och det finns ju alltid en nyckel men det gäller att hitta den och hur mycket ork man har och hur mycket pengar man kan lägga ut. Det är frusterande att det ska kosta så mycket pengar att få hjälp när man behöver söka sig utomlands. Håller med dig om att det är många val man behöver göra ja.
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2017-12-11 21:56:57 följande:

Ja det kändes lite som att dom kör på samma sätt med alla, inte direkt individuella behandlingar.. När jag hade svårt att bygga slemhinna frågade jag om alternativa mediciner /doser men då sa han bara att det inte fanns några..

Går det inte är frågan om vi ska testa igen på invimed eller om vi ska testa nåt annat.. Pengarna spelar ju en stor roll i det här, invimed är ju himla billigt om man jämför, men frågan är om man får det man betalar för?

)

Byt klinik föreslår jag. Jag har hört om många som lyckats hos ivfSerum i Aten.

Annars välj en klinik med babygaranti, AvaPeter har en garanti som ger 70% av pengarna tillbaka om man inte lyckas få barn.

Jag har också hört att Reprofit i Tjeckien har babygaranti. MammaDA går hos dem.
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2017-12-12 12:31:49 följande:

<1IE blev provsvaret så jag är inte gravid. Fan! Har fullt upp på jobbet och kommer nog inte kunna gå hem. Vill bara lägga mig ner och dö.

Beklagar verkligen Zwillinge, jättetråkigt.

Vi får hoppas att 2018 blir ett bättre år för oss alla !
  • UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2017-12-12 17:35:44 följande:

Tack hörni, bara ni som kan förstå.

Nu blir det en känslomässigt lång väntan på att få göra nästa försök i och med julstängning och allt. När man hoppats så mycket på nåt så är ju varje dag av ytterligare vätan en dag för mkt. Men jag har mailat kliniken och hoppas att de accepterar det negativa resultatet som slutgiltigt. Vill inte fördröja mensen med att fortsätta medicinera fram till officiell testdag. Hoppas att de kan ge mig besked innan jul om när jag kan börja förbereda för FET så jag har nåt att förhålla mig till under ännu en högtid som extremt ogravid. Att det blir nytt år gör ju inte heller att ett syskon känns mindre långt bort direkt. Lycka till för er som plussat eller fortfarande har möjlighet att göra det detta år.

Zwillinge- Nu vet jag inte hur de gör i Umeå där du går, men hos AvaRiga kan man göra nästa insättning i efterföljande cykel efter ett minus. Maila Umeå och fråga, hoppas du får svar från dem snart.
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2017-12-12 19:02:54 följande:

Ja vi funderar lite på det. Problemet är bara priserna. Jag vet inte om vi har möjlighet att välja en annan klinik, de flesta ligger så mycket högre i pris än invimed. :(

Vi får fundera lite på hur vi ska göra om det blir minus i morrn. Tack för tipsen iaf!

Solkattan gick på en billig klinik i Tjeckien (Prag) minns jag, och hon fick en son på andra försöket. Jag kan försöka kolla om jag hittar vad den hette om du behöver få namnet på fler kliniker.
  • UndrandeSökare
    UndrandeSökare skrev 2017-12-13 05:54:31 följande:

Solkattan gick på en billig klinik i Tjeckien (Prag) minns jag, och hon fick en son på andra försöket. Jag kan försöka kolla om jag hittar vad den hette om du behöver få namnet på fler kliniker.

Nu har jag kollat, hon betalade 15-18 tusen för 2 blastocyter på Gennet i Prag. Det var embryoadoption.
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2017-12-13 08:43:12 följande:

Jag har också fått neg på stickan. :( tänkte ta blodprov via werlabs, visst hade du gjort detsamma? Hur för man? Köper ett prov och går till närmsta tests tältet bara? Behöver man inte boka nån tid? Deras hemsida är inte helt fantastisk på att förklara hur det går till...

Jag beklagar ditt minus.

För att ta prover hos Werlabs gör så här:

Gå in på www.werlabs.se, kolla under provtagningsorter om de finns i din närhet.

Sen väljer du graviditetstest i deras lista över prover.

Man betalar sen via hemsidan. Sen nästa vardag går du till labbet du valde och tar provet.

Vissa labb har tidsbokning, men de flesta har inte det.

Sen efter du tagit blodprovet så kommer du att få ett sms när provsvaren är färdiga.

Du loggar in på deras hemsida och läser provsvaren direkt på skärmen. Jättesmidigt !

Om du använder rabattkoden LCHF så blir det billigare hos Werlabs !
  • UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2017-12-13 08:30:29 följande:

Oj, det var verkligen billigt! Jag och sambon får sätta oss och diskutera hur vi ska gå vidare..

lill111 skrev 2017-12-13 08:38:53 följande:

Jaaa...det vore toppen jag har med letat efter den klinik solkattan gick på, men hittar ej... nu gjorde de EA...eller vad det heter....tack

Ja, det stämmer att det var Embryoadoption Solkattan gjorde dvs både donerade spermier och donerade ägg som var redan tillverkade och frysta som blastos.

Kolla gärna upp Gennet om ni är intresserade.

lill111-Jag visste inte att du hade letat efter Solkattans klinik, hade jag vetat att du letade hade du fått veta tidigare. Jag hade kontakt med henne under tiden hon försökte få barn. Så det var då hon berättade detta för mig. Hon tog samtidig immunsupport via Dr D. Han hade erbjudit henne donation hos honom men han var alltför dyr på det sa Solkattan till mig. Så därför valde de Gennet istället. De åkte tåg till Prag eftersom de hade med sig hennes förste son som har autism och inte kan flyga. Så det finns alternativa ressätt om ni vill resa till Tjeckien.
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2017-12-13 11:08:30 följande:

Ja- letade som en tok, gick även in på hennes blogg men hittade inte klinikens namn...

Ja, jag har ju följt henne här lääänge så det var så kul när hon lyckades till slut!!

Jag läste där i hennes blogg att hon anv pregnyl nämligen och tror verkligen det kan vara bra, eller vad tror du? Tack snälla för hjälpen!

Jag har inte använt Pregnyl själv, men har läst att flera som gjort äggdonation hos Serum använt det.

Jag vet att Peewee nyligen gjorde hysto hos Serum och hon skulle köpa mediciner av dem bla progesteronsprutor. Kanske hon vet något om Pregnyl också?
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2017-12-13 11:11:39 följande:

Är de bra på ava Riga ni som går där?

Vi fick ju stark rekommendation att göra picsi beh på mannens simmare eftersom han har så många omogna - och det är inte många kliniker som använder den metoden....

Några i Tjeckien har jag sett...

Ava Riga och ivf Riga erbjuder den beh med ...usch dessa svåra val, igen...

När vi skulle välja klinik inför donation kollade jag bla på ivfRiga och AvaRiga. Men många verkade missnöjda med ivfRiga, medan många verkade nöjda med AvaRiga, plus att det var lätt att få kontakt med dem via chatt på deras hemsida så därför valde vi dem.

Ja, AvaRiga är bra och deras kordinator Veronika som jag har kontakt med är snabb och svarar på alla frågor.

Det är lätt att ta sig till Riga med båt och flyg.

Vi är tacksamma att de insisterade på sperm dna fragmentationstest så vi slapp slänga bort en massa pengar i onödan eftersom både dnafel och fragmentationsfel hittades och sen gjorde vi dubbeldonation.

Däremot kan de inget om immunproblem eller koagulationssjukdomar, men de kan ordna med mediciner samt hjälpa till med saker som tex il-dropp vid insättning om man vill.
Svar på tråden Äggdonation 2017