• Namnam

Jag minns mitt ljuva 80tal

Här är en tråd till oss som älskar att vältra oss i det nostalgiska och förflutna.

Jag är född 78 så 80talet började med dagis och slutade med årskurs 6 och jag var snygg nästan hela tiden .

Mina favvo kläder var:

Svarta kinaskor som var allmänt livsfarliga pga plastsulan, önskade mig ett par mormors kängor (dom med snörning) men fick aldrig några.

Neongröna skipants hur snyggt som hälst

Knallrosa bagera overall, men önskade att det var en pantern.

Brett resorskärp, jag ägde ett rött och ett svart som jag växlade mellan, användes till allt tom bagera overallen.

Tubsockor av modellen "passar absolut ingen"

Frisyren var först hockeyfrilla men blev senare långt med spretlugg, slutade med överdimentionerad snedlugg, ju högre dästå bättre

Nu har ni nog fått en bild av hur oerhört snygg jag var på den tiden vill gärna veta om er och hur snygga ni var då

Andra 80tal saker:
    Tygsnoddar (sydde många Själv)
    Puffärm
    Hajk
    Lördagsgodis (ville också bo i den påsen)
    Trasan och Banarne (var livrädd för olyckan)
    Tv piaraterna
    Lillstrumpa och syster yster
    Domus

Nu fick jag järnsläpp men återkommer med mycke mer.

Hjälp mig att minnas

• Svar på tråden Jag minns mitt ljuva 80tal
  • Moomin

prickelina... madonnahandskar menar du....å va fina de var

• Belana

Och de där tightsen med rem under foten hette skidbyxor. Och till dem hade man kavaj upptill, brett resårbälte i midjan och så snygga turkosa pumps till. (som tyvärr är för små idag...)

Hårspray!!! Annars blev ju luggen fel...

• Belana

På den tiden var Bono ung och snygg... Mitt skåp var fullklistrat med bilder på honom.

• anjeli

på åttiotalet sprang jag mest runt i blöja och diverse mjukisdresser (korall, mintgrönt osv ) - men det var ju roligt det också!

• n k

På min rosa tapet, brevid spegelväggen med hylla, satt en jättefin poster, med ett par som kramades vid ett vattenfall. Och en poster med en hundvalp på, där det stod "Friends forever", som jag fick av Bettan i present.

• prickelina

Bono? Var han nånsin snygg?? fniss

• puhbear

Luggen ja... hette den inte plåtlugg... haha!!! I våra trakter hette den det iaf! HÖG snedlugg m tonvis av megastrong spray. När man tittade på den från sidan var den ALLDELES platt! HAHA!

• puhbear

På min garderobsdörr satt posters på George Michael! Mums tyckte man då... iiihhh! Han är ju "slajmig"

• prickelina

jag var lite kär i jason donovan...

Svar på tråden Jag minns mitt ljuva 80tal