• Namnam

Jag minns mitt ljuva 80tal

Här är en tråd till oss som älskar att vältra oss i det nostalgiska och förflutna.

Jag är född 78 så 80talet började med dagis och slutade med årskurs 6 och jag var snygg nästan hela tiden .

Mina favvo kläder var:

Svarta kinaskor som var allmänt livsfarliga pga plastsulan, önskade mig ett par mormors kängor (dom med snörning) men fick aldrig några.

Neongröna skipants hur snyggt som hälst

Knallrosa bagera overall, men önskade att det var en pantern.

Brett resorskärp, jag ägde ett rött och ett svart som jag växlade mellan, användes till allt tom bagera overallen.

Tubsockor av modellen "passar absolut ingen"

Frisyren var först hockeyfrilla men blev senare långt med spretlugg, slutade med överdimentionerad snedlugg, ju högre dästå bättre

Nu har ni nog fått en bild av hur oerhört snygg jag var på den tiden vill gärna veta om er och hur snygga ni var då

Andra 80tal saker:
    Tygsnoddar (sydde många Själv)
    Puffärm
    Hajk
    Lördagsgodis (ville också bo i den påsen)
    Trasan och Banarne (var livrädd för olyckan)
    Tv piaraterna
    Lillstrumpa och syster yster
    Domus

Nu fick jag järnsläpp men återkommer med mycke mer.

Hjälp mig att minnas

• Svar på tråden Jag minns mitt ljuva 80tal
  • annca

Jodå! De där ryggsäckarna var vida spridda!
    Manicklarna var jag aningen för gammal för - tog studenten -90, men kommer ihåg att jag såg i affären och undrade vad det dr var förnånting...

• Tiffani

Kände igen några av sudden på Tradera!

• Bebbe2006

Kände också igen några av sudden på Tradera. Fick en riktig nostalgikänsla när jag såg dem.

Jag hade också neonrosa plånbok med bilder på Morten Harket och Joey Tempest. Så höll man på och sorterade i plånboken hela tiden. Helst gjorde man det tillsammans, en grupp tjejer. Det var så kul! En del av ens identitet fanns liksom i dendär jäkla fula plånboken, och man jämförde.

• A73H

Mina kastisar - hette de alltså manicklar?! VEM kom på det va? Här hette det minsann kastisar, basta!!!!

• Ankmor

Mina "manicklar"/"kastisar" kalldes för "ess" där jag växte upp. Det var i Göteborg. Men oavsett namn så hade vi kul!

Storskjorta (neonorange) med brett (15cm) svart resårbälte. Till det så hade jag cerise pumps och knallgul hårtofs!!
    På armarna hade jag gummiringar i neonfärger, minst 15-20 stycken och i öronen stoooooora neongröna ringar av plast.

Jeansjacka med DuranDuran & Depeche Mode.
    Idolknappar(broscher) a´mass!!

det var tiiiider det!

• Namnam

G som i gemenskap
    Freestyle
    "dansande" blommor (reagerade på ljud)

Vi satte fast gamla kortlekskort med klädnypor vi ekrarna på cyklen så att det smattrade ballt

• Tiffani

Vad mycket klistermärken från okej man hade då! Jag har kvar en del, tar ju liten plats.. Jag hade luktisar i plånboken också..Jordgubb var min favorit, men det fanns en del äckliga lukter har jag för mej också..

• zebran i Stilla havet

Niveakram pa lapparna skulle man ha. Nade den som inte hade vita lappar pa hogstadiet!!

Svar på tråden Jag minns mitt ljuva 80tal