• Namnam

Jag minns mitt ljuva 80tal

Här är en tråd till oss som älskar att vältra oss i det nostalgiska och förflutna.

Jag är född 78 så 80talet började med dagis och slutade med årskurs 6 och jag var snygg nästan hela tiden .

Mina favvo kläder var:

Svarta kinaskor som var allmänt livsfarliga pga plastsulan, önskade mig ett par mormors kängor (dom med snörning) men fick aldrig några.

Neongröna skipants hur snyggt som hälst

Knallrosa bagera overall, men önskade att det var en pantern.

Brett resorskärp, jag ägde ett rött och ett svart som jag växlade mellan, användes till allt tom bagera overallen.

Tubsockor av modellen "passar absolut ingen"

Frisyren var först hockeyfrilla men blev senare långt med spretlugg, slutade med överdimentionerad snedlugg, ju högre dästå bättre

Nu har ni nog fått en bild av hur oerhört snygg jag var på den tiden vill gärna veta om er och hur snygga ni var då

Andra 80tal saker:
    Tygsnoddar (sydde många Själv)
    Puffärm
    Hajk
    Lördagsgodis (ville också bo i den påsen)
    Trasan och Banarne (var livrädd för olyckan)
    Tv piaraterna
    Lillstrumpa och syster yster
    Domus

Nu fick jag järnsläpp men återkommer med mycke mer.

Hjälp mig att minnas

• Svar på tråden Jag minns mitt ljuva 80tal
  • Pingla med en åsikt

och de där niveaburkarna var med ÖVERALLT... och de "flagnade" på något underligt sätt efter tag. Någon som minns det?

För att inte TALA om när man hade med sig en sån tunn plåtburk med kräm på stranden. Det knastrade av sanden i locket i månader efteråt.
    *s*

• Namnam

kommer ni ihåg dom skrynkliga baddräkterna som aldrig torkade med HÖG skärning

• Pingla med en åsikt

jaaaaa just ja! I neonfärger. HUA! One size var de också!
    Och på Mallis envisades de med att fortsätta sälja dem SENT in på 80-talet. Fy för den lede!

• ellumeah

Barnens bibel
    Chinaskor
    Jane Hellen schampoo
    Lili och Susie
    My little pony
    Rockring

jag är en tjej på 24 vintrar

• Pingla med en åsikt

men.. vad har Barnens Bibel med 80-talet att göra? Den fick sonen på dagis på 2000-talet *s*

Sen märks det verkligen vilken ålder vi var i på 80-talet.
    Jag som var tonåring hela 80 talet och tog studenten 1989 har ALDRIG lekt med My Little Pony t ex
    Och rockring hade jag på 70-talet

• ellumeah

Åh får dem barnens bibel fortfarande jag sparat min till pärlan!!!

Jag visst skiljer det sig åt!!

Men vad tror ni om karamellfärg i makaronstuvningen då?

Och den snygga neonfärgade "läppstiften" man hade i fejjan uppe i fjällen. ( fast det var ju mest morsan som hade det.... )

• Pingla med en åsikt

inte bara får de den fortfarande, min 7-årige son envisas fortfarande med att vilja läsa den i tid och otid också.
    Blivande liten präst eller??

Fast i går var det uppslagsverk med dinosaurier som gällde.... med ett språk som knappt JAG förstod.
    *s*

OT
    Sorry.

• Jangle

En annan vågade inte kolla på V jag tyckte det var jätteläskigt med mössätandet och när de tog av sig människo huden ryser än idag
    jag tyckte om vilse i pannkakan har fortfarande inte fattat vad problemet med den är det är ju så många som säger att de blev förstörda av den
    ang tv serier miami vice vad dom var snygga fast den gick kanske inte på 80 talet hmmm

• ellumeah

V var verkligen det läskigaste!!!!

Omen var inte heller så himla trevlig film, tror brorsan lurade mig att titta på den, jävla typ!

Åh jag älskade också barnens bibel, framförallt avsnittet om den brinnande busken!

(jag e inte ens döpt eller konfirmerad men BB minns jag med kärlek)

• Jangle

e de nån mer än jag som brukar köpa Jane Hellen schampo än idag finns att köpa på ÖB

jag har gjort pga nostalgi men blir lika besviken varje gång det är verkligen inget bra schampo men luktar gott...

Svar på tråden Jag minns mitt ljuva 80tal