• Namnam

Jag minns mitt ljuva 80tal

Här är en tråd till oss som älskar att vältra oss i det nostalgiska och förflutna.

Jag är född 78 så 80talet började med dagis och slutade med årskurs 6 och jag var snygg nästan hela tiden .

Mina favvo kläder var:

Svarta kinaskor som var allmänt livsfarliga pga plastsulan, önskade mig ett par mormors kängor (dom med snörning) men fick aldrig några.

Neongröna skipants hur snyggt som hälst

Knallrosa bagera overall, men önskade att det var en pantern.

Brett resorskärp, jag ägde ett rött och ett svart som jag växlade mellan, användes till allt tom bagera overallen.

Tubsockor av modellen "passar absolut ingen"

Frisyren var först hockeyfrilla men blev senare långt med spretlugg, slutade med överdimentionerad snedlugg, ju högre dästå bättre

Nu har ni nog fått en bild av hur oerhört snygg jag var på den tiden vill gärna veta om er och hur snygga ni var då

Andra 80tal saker:
    Tygsnoddar (sydde många Själv)
    Puffärm
    Hajk
    Lördagsgodis (ville också bo i den påsen)
    Trasan och Banarne (var livrädd för olyckan)
    Tv piaraterna
    Lillstrumpa och syster yster
    Domus

Nu fick jag järnsläpp men återkommer med mycke mer.

Hjälp mig att minnas

• Svar på tråden Jag minns mitt ljuva 80tal
  • Pingla med en åsikt

Jangle:
    jag tyckte om vilse i pannkakan har fortfarande inte fattat vad problemet med den är det är ju så många som säger att de blev förstörda av den

Jag:
    Kan inte annat än hålla med, älskade Vilse i Pannkakan!!!!
    *s*
    Däremot när Syster Yster och Lillstrumpa kom, då var jag för gammal för den fattade jag inte alls tjusningen med.

Kolla in här: en riktig nostalgitripp för Vilse-älskare med bilder, sånger mm!
    www.algonet.se/~zyron/barn/vilse.html

• Jangle

inte jag heller men det är roligt att se när ens dotter gör ungefär likadant med sina strumpor undrar om hon har en aning om vad hon missade *ler*
    kommer att gå in på länken nu o kolla

• ellumeah

Går Jane hellen att köpa så SKA jag ha det. Älskade lukten!!!
    ÖB sa du?
    Springer dit på första lediga dag

• Jangle

Ja tror tom att jag har hittat den på Rusta lite osäker på det

• Pingla med en åsikt

ja Jane Hellen finns lite här och där, men precis som någon skrev så är det mest nostalgi att se de trekantiga flaskorna och känna doften. För schampot är rätt värdelöst

• nitedrive

Jane Hellen ja
    Jag stod och luktade på det på ÖB för ett tag sen,det var ungefär samma nostalgikick som jag fick av att hitta en gammal H&M-hårspray på mitt jobb för flera år sen nu

Kom att tänka på mina suddisar idag,alla leksaker...Hulken-actionfigurer var populära bland killarna upp i mellanstadiet.Och Vans-skor,gärna schackrutiga

• Jangle

Nitedrive när jag läste om dina suddisar komm jag o tänka på alla bokmärken man samlade på alla klistermärken jag minns däreomt inte riktigt samlar bilderna som hade typ hocky bilder idolbilder som man böt med varandra

• Maiya

Jag kom i håg alla acidgubbar vi ritade och hade som brocher på kläderna. Och hur vi brukade klä ut oss till Trance Dance tjejerna.

• Pingla med en åsikt

Klä ut sig till Trance Dance?
    *skrattar*

Jag var i parken och dansade till Trance Dance.....

• annca

Barnens bibel??? Jag är nog för gammal - född -71 för jag har inte en aning om vad det är.

Miami Vice ja, med Don Johnson med skäggstubb och t-shirt under kavajen med jätteaxelvaddarna!
    Och V! Wow vad spännande det var. Såg om de först avsnitten för ett tag sedan, riktig nostalgikick, men ojj vad specialeffekterna sög!

Svar på tråden Jag minns mitt ljuva 80tal