• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-05-23 06:34:09 följande:

Låter som jag skulle skrivit det där :) blir också orolig eftersom jag inte kände ett dugg första graviditeten. Tror inte jag hade en enda sammandragning förrän jag fick värkar :) mår fortfarande illa med så varje morgon tror ja typ hon ska komma för då kör magen igång ordentligt och jag får ont i magen och värk nedåt. Jobbar också bara denna och nästa :)

Haha hur sjukt är de inte att vi prickade in detta vädret som höggravida tjejer?? Jag tänkte ?hon kommer i juni, skönt då har de inte hunnit bli så varmt än när man är höggravid.? Tjena värmerekord. Haha! Jag kan inte sitta i solen en minut typ för blir helt svimfärdig :p

Ja, värmen är fruktansvärd! Jag bara väntar och längtar efter det där bakslaget, när det blir normala tio grader, snålblåst och spöregn såsom det bara kan bli i juni ;D ingen annan förstår mig när jag klagar på värmen, förutom andra gravida förstås ;) börjar få slut på kläder som är tillräckligt svala för vädret dessutom...
  • Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-05-22 21:23:13 följande:

Usch förstår oron att inte hinna in i tid, jag har drygt 10 mil till förlossningen så får räkna med minst 75min. Drygt att bo i småstad utan förlossningsavdelning ibland :( har en sambo som är bortrest till på måndag så det får bara inte komma denna veckan!! Har backup med mina föräldrar men det vore himla tråkigt om han inte skulle bli med. Därför är det extra nervöst att följa dig eftersom vi är exakt lika långt gångna. Jag har massa ilningar och lite mensvärk varje dag nu men inget tryck neråt och inga sammandragningar eller värkar som liksom kommer och går utan bara som mensvärk någon timme då och då under dygnet. Har för mig att du haft det i många många veckor innan du känner som du gör nu så hoppas att det ska dröja för mig, för dig hoppas jag det drar igång på allvar så du slipper detta nu för du verkar haft väldigt ont länge. Känner du av några värkar/sammandragningar som du kan klocka?

Det är ju väl känt att man får fler och mer smärtsamma förvärkar ju fler barn man har fött men jag var liksom inte riktigt beredd på det här. Igår pratade jag och mannen ihop oss lite om när och vem och i vilken ordning jag ska ringa och sådär men det känns inte ett dugg bättre, har samma ångest över att inte hinna in i tid, såhär har jag inte känt med något av de andra fyra barnen. Samtidigt är jag rädd för att åka in för tidigt också så att det blir en evighetsväntan. Min trea var den bästa av alla mina förlossningar, hade värkar hemma under natten, tidig morgon ställde jag mig i duschen och hade därpå tänkt att ringa till förlossningen och åka in. Fick för mig att kolla livmodertappen och kände då att jag lätt fick in flera fingrar och att det var något som buktade ut. Ringde förlossningen och var välkommen när som helst. Tog t.o.m mig tid att äta en skål med cornflakes medan mannen körde fram bilen och packade in det sista. Minns inte ens om vi ringde mamma eller om barnen redan var hos henne några dagar för avlastning? Jag var kolugn genom hela processen, så lugn att jag jagade upp mannen som hela tiden manade på mig att öka takten lite. Väl framme på sjukhuset fick jag några rejäla värkar på väg upp till förlossningen och efter att vi blivit inskrivna och jag undersöktes så visade det sig att jag var öppen 9 cm med buktande hinnor. 59 min från inskrivningstiden så låg lillemannen på mitt bröst. Det var en drömförlossning.
  • Kia82
    Moorii skrev 2018-05-23 06:58:02 följande:

Ja, värmen är fruktansvärd! Jag bara väntar och längtar efter det där bakslaget, när det blir normala tio grader, snålblåst och spöregn såsom det bara kan bli i juni ;D ingen annan förstår mig när jag klagar på värmen, förutom andra gravida förstås ;) börjar få slut på kläder som är tillräckligt svala för vädret dessutom...

Håller med om att det här vädret tär på en, var inte alls beredd på värmerekord i maj! Har också pyttelite kläder kvar som passar och kommer vissa morgnar på mig själv med att stå och drömma om mina vanliga kläder. Orkar knappt gå utanför dörren överhuvudtaget och vill bara gå i ide tills det är dags, fast jag kan ju inte sova heller så tror inte att det hade gjort någon nytta.

20 dagar kvar till bf.
  • evve88
    Moorii skrev 2018-05-23 06:53:15 följande:

Aha, vet inte om jag fått nåt sånt denna gång, fast det kanske bara behövs tas med inför födsel av första barnet? Förlossningsbrevet får jag skriva i slutet av veckan, eller nästa vecka. Har inga förhoppningar om att nånting händer innan bf tyvärr :P

Jo, kände tillräckligt mycket för att jag inte skulle känna mig orolig, så det var skönt! Hoppas hon fortsätter hålla igång idag.

Det är mitt andra barn med så det tror jag inte :) men kanske äe olika i olika landsting :) skönt att du kände henne mer :)
  • evve88
    Moorii skrev 2018-05-23 06:58:02 följande:

Haha jag stod i morses hemma och försökte klä på sonen och mig samrisifr, svetten rann och jag såg ut som en stor flodhäst i allt jag tog på mig. Bleka ben med celuliter som poppat upp det senaste och kände bara ?jag skiter i detta och är hemma? haha usch! Så kommer man till jobbet och dom är överförtjusta i vädret och man kan inte med att säga att man hellre tagit 10 grader. Haha!
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-05-23 09:06:09 följande:

Det är mitt andra barn med så det tror jag inte :) men kanske äe olika i olika landsting :) skönt att du kände henne mer :)

Hmm, får fråga bm nästa gång. När fick du ditt papper? Tog proverna förrförra gången och fick svar förra gången iallafall, men inget papper. Kommer iofs inte ihåg att jag visade upp det på BB sist, men ändå!

Ja, så kan det vara förstås :)
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-05-23 07:24:42 följande:

Håller med om att det här vädret tär på en, var inte alls beredd på värmerekord i maj! Har också pyttelite kläder kvar som passar och kommer vissa morgnar på mig själv med att stå och drömma om mina vanliga kläder. Orkar knappt gå utanför dörren överhuvudtaget och vill bara gå i ide tills det är dags, fast jag kan ju inte sova heller så tror inte att det hade gjort någon nytta.

20 dagar kvar till bf.

En till som vill gå i ide här! Haha. Längtar tills ja slutat jobbet så jag kan springa runt i pyjamas hemma utan att nån bryr sig... jobbar på kontor och alla har fina sommarkläder och jag vill helst ha heltäckande påse på mig, inte visa hud!
  • Kia82

Ett tips till er som funderar på att skriva förlossningsbrev. Håll det KORTFATTAT! Man skriver ändå en sammanfattning hos sin egen bm innan det är dags och där tar man upp ev önskemål om smärtlindring, amning etc. Min bm påpekade vikten av att hålla det kort. Själv så har jag aldrig skrivit ett förlossningsbreb med något utav mina barn.

• Moorii
    Kia82 skrev 2018-05-23 07:24:42 följande:

20 dagar kvar till bf.

Åh, det drömmer jag också om! Önskar jag kunde göra detsamma.. Tre veckor kvar exakt nu med jobb, ja två timmar om dagen då. Sen är det tio dagar kvar, men lär väl gå över maximalt, så är säkert fyra veckor kvar.. Optimist, ja visst xD
  • Bubbel85

Alltså min mage ser helt annorlunda ut nu mot förra veckan. Man brukar ju höra att magen sjunker mot slutet men här är det tvärtom. Bilden där magen är låg (svarta byxor) är tagen för en vecka sedan och andra idag. Är ju som att bebisen varit fixerad och redo och sen ändrat sig och hoppat upp tillbaka för nu är ju magen inte alls låg. Hur ser det ur för er?