Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Låter som jag skulle skrivit det där :) blir också orolig eftersom jag inte kände ett dugg första graviditeten. Tror inte jag hade en enda sammandragning förrän jag fick värkar :) mår fortfarande illa med så varje morgon tror ja typ hon ska komma för då kör magen igång ordentligt och jag får ont i magen och värk nedåt. Jobbar också bara denna och nästa :)
Haha hur sjukt är de inte att vi prickade in detta vädret som höggravida tjejer?? Jag tänkte ?hon kommer i juni, skönt då har de inte hunnit bli så varmt än när man är höggravid.? Tjena värmerekord. Haha! Jag kan inte sitta i solen en minut typ för blir helt svimfärdig :p
Usch förstår oron att inte hinna in i tid, jag har drygt 10 mil till förlossningen så får räkna med minst 75min. Drygt att bo i småstad utan förlossningsavdelning ibland :( har en sambo som är bortrest till på måndag så det får bara inte komma denna veckan!! Har backup med mina föräldrar men det vore himla tråkigt om han inte skulle bli med. Därför är det extra nervöst att följa dig eftersom vi är exakt lika långt gångna. Jag har massa ilningar och lite mensvärk varje dag nu men inget tryck neråt och inga sammandragningar eller värkar som liksom kommer och går utan bara som mensvärk någon timme då och då under dygnet. Har för mig att du haft det i många många veckor innan du känner som du gör nu så hoppas att det ska dröja för mig, för dig hoppas jag det drar igång på allvar så du slipper detta nu för du verkar haft väldigt ont länge. Känner du av några värkar/sammandragningar som du kan klocka?
Ja, värmen är fruktansvärd! Jag bara väntar och längtar efter det där bakslaget, när det blir normala tio grader, snålblåst och spöregn såsom det bara kan bli i juni ;D ingen annan förstår mig när jag klagar på värmen, förutom andra gravida förstås ;) börjar få slut på kläder som är tillräckligt svala för vädret dessutom...
Aha, vet inte om jag fått nåt sånt denna gång, fast det kanske bara behövs tas med inför födsel av första barnet? Förlossningsbrevet får jag skriva i slutet av veckan, eller nästa vecka. Har inga förhoppningar om att nånting händer innan bf tyvärr :P
Jo, kände tillräckligt mycket för att jag inte skulle känna mig orolig, så det var skönt! Hoppas hon fortsätter hålla igång idag.
Ja, värmen är fruktansvärd! Jag bara väntar och längtar efter det där bakslaget, när det blir normala tio grader, snålblåst och spöregn såsom det bara kan bli i juni ;D ingen annan förstår mig när jag klagar på värmen, förutom andra gravida förstås ;) börjar få slut på kläder som är tillräckligt svala för vädret dessutom...
Det är mitt andra barn med så det tror jag inte :) men kanske äe olika i olika landsting :) skönt att du kände henne mer :)
Håller med om att det här vädret tär på en, var inte alls beredd på värmerekord i maj! Har också pyttelite kläder kvar som passar och kommer vissa morgnar på mig själv med att stå och drömma om mina vanliga kläder. Orkar knappt gå utanför dörren överhuvudtaget och vill bara gå i ide tills det är dags, fast jag kan ju inte sova heller så tror inte att det hade gjort någon nytta.
20 dagar kvar till bf.
Ett tips till er som funderar på att skriva förlossningsbrev. Håll det KORTFATTAT! Man skriver ändå en sammanfattning hos sin egen bm innan det är dags och där tar man upp ev önskemål om smärtlindring, amning etc. Min bm påpekade vikten av att hålla det kort. Själv så har jag aldrig skrivit ett förlossningsbreb med något utav mina barn.
Håller med om att det här vädret tär på en, var inte alls beredd på värmerekord i maj! Har också pyttelite kläder kvar som passar och kommer vissa morgnar på mig själv med att stå och drömma om mina vanliga kläder. Orkar knappt gå utanför dörren överhuvudtaget och vill bara gå i ide tills det är dags, fast jag kan ju inte sova heller så tror inte att det hade gjort någon nytta.
20 dagar kvar till bf.
Alltså min mage ser helt annorlunda ut nu mot förra veckan. Man brukar ju höra att magen sjunker mot slutet men här är det tvärtom. Bilden där magen är låg (svarta byxor) är tagen för en vecka sedan och andra idag. Är ju som att bebisen varit fixerad och redo och sen ändrat sig och hoppat upp tillbaka för nu är ju magen inte alls låg. Hur ser det ur för er?