• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Krocki1

Hej allihopa. Jag studsar in här. Plussade för en vecka sedan, 5+3. Bf 30 juni.

Kort om mig:

6:e gången jag är gravid, jag har en dotter på snart två år.

Äter lutinus och trombyl pga tidigare missfall.

Imorgon ska jag till MVC på inskrivning och vi ska boka in mig på ett tidigt vul.

Pga medicinen blir jag väldigt svullen och ser redan stor ut. :/

Hur mår ni andra? Jag känner inte så mycket än :)

• bligravid123
    MaTik skrev 2017-10-30 11:26:28 följande:

Hej, sent svar, men hoppas det har gått bra för dig. Jag blödde lite brunt/rött nu i vecka 7 samt hade mensvärk. Blev jätterädd såklart, men blödningen slutade och i vecka 8 var jag på vul och allt såg fint ut.Så det kan gå bra! 

Tack! Har blödigt lite till och från men alla söger att om.det inte kommer klumpar så är det i sin ordning. Fick inskrivning på mvc 20 november. ..då är jag i v 10+ ...

Känns som tiden år tills dess :(
  • MaTik
    bligravid123 skrev 2017-11-01 08:29:58 följande:
    Tack! Har blödigt lite till och från men alla söger att om.det inte kommer klumpar så är det i sin ordning. Fick inskrivning på mvc 20 november. ..då är jag i v 10+ ...

Känns som tiden år tills dess :(
    Håller tummarna för dig!
  • Millagrstrom

Hej jag skulle nu vilja gå med i fb gruppen (;

Vem ska jag kontakta på fb?

• LillaSmilla
    lilaemma skrev 2017-10-30 20:44:18 följande:
    Jag googlar tvillinggraviditeter för att avleda mig från att googla missfall... Försök hitta nått att snöa in på. Det finns ju inget man kan göra för att påverka utfallet, så försök vara glad nu, så att du inte missar glädjen i att vara gravid för oro över ett missfall som du inte får. Och skulke det värsta hända, mot förmodan, så kan du ju vara ledsen då, och ändå veta att du i alla fall hhade en stunds lycka! ( säger hon som mår så pass ilka att hon flera gånger om dagen önskar att hon inte vore gravid och sen får ångest över att hon tänkt nått så hemskt och får panik över att ha önskat fram ett mf ( vilket man inte kan))

Det var ett bra tips, snöa in på tvillinggraviditeter istället :) och jag håller verkligen med dig om att man inte vill missa glädjen över att vara gravid, även om det skulle sluta olyckligt.  Och man kan inte påverka ett mf, varken genom att önska det ena eller andra. :)

Tack för ditt stöd och hoppas att illamåendet släpper snart!

• julon

Plussade äntligen på bim+10, trots massa test innan och att appen är inställd på att min cykel redan är 34 dagar så trodde inte att plusset skulle komma. Men så skönt när de äntligen kom ??

• Knattenjansson
    Iväntanpånr2 skrev 2017-10-20 17:14:44 följande:

Vill ni om ni är några från Gbg va med i " bf maj juni i Göteborg " på Facebook : ) ?

Jag kanske vill vara med:) är den helt hemlig?
  • bligravid123
    julon skrev 2017-11-02 09:13:58 följande:

Plussade äntligen på bim+10, trots massa test innan och att appen är inställd på att min cykel redan är 34 dagar så trodde inte att plusset skulle komma. Men så skönt när de äntligen kom ??

Grattis vad roligt!!!
  • julon
    bligravid123 skrev 2017-11-03 09:32:53 följande:

Kostar kubtest ultraljud o andra prover? Tänkte skriva in mig på.mammamia

Det beror nog på var du bor om kub kostar eller inte. Men alla får göra rul och alla andra blodprov och tester är avgiftsfria. Alla besök hos bm också!
Svar på tråden Bf juni 2018