IVF - Sahlgrenska
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Ja du ska absolut ringa och prata med dom så att det blir bra för dig. Viktigt att allt känns bra:)
Klokt beslut att pausa när ni känner som ni gör pch genomgått så mycket.
Själv står vi i kön till landstinet under tiden vi försöker med 1 privat. Blir ruvare på onsdag.
Ja, det blir nog så.
Okej! Är det Nordic eller Carlanderska? Vi var på Nordic. Långt eller kort protokoll?
Vi är på nordic. Körde kort protokoll. Manlig faktor. Plockade ut äggen i fredags. 11 ägg blev det. 7 som var mogna och 7 som befruktades. Så får tillbaka 5 dagars på onsdag. Vill bara det ska ta sig NU!
Någon här som ska göra ivf till hösten?
Vi har gjort två privata under vintern och i april-maj ett landstingsförsök. Det senaste gick inte alls bra, vi fick inget tillbaka. Av de privata har vi tre embryon i frysen men de vill vi spara till vi gjort de två resterande landstingsförsöken. Vi kände att vi ville ha en paus nu och var egentligen inplanerade för startmöte nästa vecka och behandlingsstart i slutet på juli. Vi ska gifta oss i augusti och senaste behandlingen tog otroligt hårt på oss så jag bad som en senare tid. Tänkte då i september men fick i oktober... Vet inte varför för hon sa att det fanns gott om tider. Hon pratade även om långa protokollet och planerade utefter det och jag fann mig inte riktigt i situationen så glömde säga att vi ju inte ska göra långa protokollet igen eftersom det gav så dålig utdelning. Jag borde kanske ringa och säga det så det inte blir ytterligare fördröjning när vi väl ska starta?
Hej!
Vi börjar till hösten igen, vi fick ta en "paus". Började ni först på privat klinik eller körde ni dem samtidigt som med landstingsförsöken? såg nu i texten att ni har tre frusna.
Roligt att ni skall gifta er, förstår att du lägger barnproceduren på hyllan, vet hur det är att greja inför allt med stundande bröllop så det gör ni rätt i.
Får jag fråga vad som hände i senaste behandlingen?
Tänk över hur du vill ha det, och prata med dem hur ni vill göra.
Usch jag är så ledsen... ringde Sahlgrenska idag för att kolla hur vi låg till i kön, i november blir vi kallade till ett första besök som det ser ut nu. NOVEMBER!!!! Remissen fick dem i mars, då sa hon 6 månader, nu sa hon att det är minst 7,5 mån väntetid!! Usch vad nedslagen jag blev. : ( Till råga på allt så var mensen sen nu 3 dagar! Aldrig hänt innan så nu trodde jag att det äntligen tagit sig, men nej idag började jag blöda. : ( Känner bara att jag vill ge upp och skita i det. (Förlåt för att jag är så negativ. )
Usch jag är så ledsen... ringde Sahlgrenska idag för att kolla hur vi låg till i kön, i november blir vi kallade till ett första besök som det ser ut nu. NOVEMBER!!!! Remissen fick dem i mars, då sa hon 6 månader, nu sa hon att det är minst 7,5 mån väntetid!! Usch vad nedslagen jag blev. : ( Till råga på allt så var mensen sen nu 3 dagar! Aldrig hänt innan så nu trodde jag att det äntligen tagit sig, men nej idag började jag blöda. : ( Känner bara att jag vill ge upp och skita i det. (Förlåt för att jag är så negativ. )