IVF - Sahlgrenska
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Håller tummarna för dej !!
Hej på er ???? väntar på tid till ivf på sahlgrenska och undrar hur lång tid det tog för er att komma till första mötet ? Gäller vårdgarantin med 3 månader ?
Hej på er ???? väntar på tid till ivf på sahlgrenska och undrar hur lång tid det tog för er att komma till första mötet ? Gäller vårdgarantin med 3 månader ?
När vi skulle dit (2014) hölls inte vårdgarantin, vi gick då vänta 6 månader på första besöket. Vi ringde då till någon vårdgarantiansvarig och de beklagade bara att garantin inte hölls men sa samtidigt att man inget kunde göra. Hoppas det inte dröjer allt för länge för er!!
Hej! För oss tog den knappt 5 månader innan vi fick vårt första besök men de sa att det skulle ta 7-8 månader. Vårdgarantin gäller men då kan man bli placerad där det finns plats. Till oss sa de stt vi då kunde få plats i Malmö, Lidköping eller calanderska i Göteborg. Vi stod kvar i Sahlgrenska kön men anmälde oss till kort varsel kön
Ja okej. Kort varsel kön är det något som man behöver ringa om eller hur fixas det ?
Hej,
Har var inaktiv ett tag, kände att jag behövde tänka på annat...
Idag ringde vi Sahlgrenska och det var ju tur det för imorgon fick vi en återbudstid för ett förstabesök inför ivf start. Ibland har man lite tur. : )
Är nervös och pirrig, snart är vi igång!
Hej,
Dag 2 med Bemfola injektionssprutor, mår som vanligt än sålänge. Kanske får biverkningar om ett par dagar eller så är det bara bra hela tiden. : )
Dem känns inte att ta, och det är enkelt. Det är min upplevelse än sålänge. Om några dagar blir det återbesök för att se hur kroppen svarat.
Hej,
Någon som vet om det gör något om jag tar mina injektionssprutor 45- 1h senare än vanligt? Brukar ta vid 21 men idag ska jag på föreläsning så vill inre ta med dem utan ta när jag kommer hem. Vet att jag kan ringa och fråga men vill slänga ut här om någon kanske vet. : )