IVF - Sahlgrenska
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Jag har gjort korta protokollet, och bara gjort en behandling. Det gick inte alls bra. Enligt läkarna fick jag förtidig ägglossning samt få antal äggblåsor och knappt några ägg, fick ut ett ägg som inte var bra nog. Känt mig riktigt nere efter detta.
Undrade precis från din text om de gör bättre ifrån sig på din privata klinik eftersom de lycktas att få ut och befrukta flera ägg.
Vet inte om det kan trösta dig med att säga det är bara "7,5 mån väntan" jag har fått vänta 1,5 år!
Man blir ju inte direkt yngre och det har varit sjukt frustrerande att inte veta när. Nu är det igång men har nu börjat fundera på privat klinik efter fler av mina vänner har blivit bättre hjälpta och bättre omhändertagna förvisso en ovetenskap om det går genom att betala med egen plånbok men det kanske är värt det...
ge inte upp, ha is i magen! lätt för mig att säga kanske...
Att mensen var sen kan bero på mycket, kanske haft det stressigt på jobbet eller annan inre stress...
Det är verkligen jättelååång kö.. å sen efter första mötet dröjer det ändå tills man får köra igång med själva ivfen.. jag å min sambo skickade remiss i våras å ska bli kallade i november, vi tog beslutet att göra ett försök privat och hoppas på det bästa. Å i värsta fall har vi kvar vår plats i kön... imorgon blir jag ruvare!
Ja fy vilka köer! : ( Igår beslutade vi oss för att vända oss till privat klinik, jag är 38 nu så jag känner att tiden är lite emot oss.... gick med tårar i ögonen hela dagen igår och så vill jag inte ha det. Vi längtar ju sååå!!
Japp fått vänta så länge, jag är 35 år i år. Men vi får se hur vi gör, vi funderar själva på att vända oss till privat klinik. Har en vän som går på Nordic och är supernöjd med dessa. Calanderska har också gott omdöme där min mans kollega fick hjälp och lyckades, det finns ingen garanti men värt varenda krona.
Skulle vara kul att följa dig i din resa, även om du nu inte har kvar Sahlgrenska. Lycka till!
Ruvardag 8, blastocyst, första insättningen i helt naturlig cykel efter en totalfryscykel i april. Första insättningen någonsin alltså. Enda kända problemet är lite nedsatt antal spermier och motilotet, så manlig faktor är vår diagnos.
Och jag fick mitt första positiva test någonsin. Jag förväntade mig starkare streck eftersom jag har BIM idag, men jag är så glad just nu! Testdag på torsdag den 28 maj. Jag hoppas vi börjar en ny resa nu...

Ruvardag 8, blastocyst, första insättningen i helt naturlig cykel efter en totalfryscykel i april. Första insättningen någonsin alltså. Enda kända problemet är lite nedsatt antal spermier och motilotet, så manlig faktor är vår diagnos.
Och jag fick mitt första positiva test någonsin. Jag förväntade mig starkare streck eftersom jag har BIM idag, men jag är så glad just nu! Testdag på torsdag den 28 maj. Jag hoppas vi börjar en ny resa nu...