• zuces

IVF - Sahlgrenska

Hej! 

Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!

• Svar på tråden IVF - Sahlgrenska
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-09-29 11:21:58 följande:

Blir ett femdagars som sätts in.

Då håller vi tummarna för att det går vägen för er nu då.. :)
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-29 10:39:53 följande:

[quote=79096370][quote-nick]Kawi skrev 2018-09-29 09:46:34 följande:[/quote-nick]Ta det lugnt och försök inte oroa dig! Förstår att man är nervös men jag kände som sagt i stort sett ingenting. Och snabbt gick det. Tror inte du ska tänka på den som ligger och gråter, jag hade i alla fall ingen anledning till det :) var bara glad att vara klar och kände mig väldigt nöjd efteråt :)

Lycka till![/

Då var vi klara... :) 8 ägg blev det.. kände knappt någonting lite puff bara men det var ju ingen fara alls.... blev knappt snurrig av morfinet, hade nog velat bli lite mer lullig... hehe

Så nu är det preliminärt insättning på måndag om inget annat händer...

Skönt att allt gick bra! : )

Vi ska in imorgon för insättning om dem inte ringer och säger annat, och det har dem inte gjort än...

Så ännu vet vi ingenting om det blivit något befruktat eller inte...
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-29 16:50:33 följande:

Vi ska in imorgon för insättning om dem inte ringer och säger annat, och det har dem inte gjort än...

Men om det inte hade blivit något befruktat så hade dom väl ringt och sagt det tänker jag... så då borde ni ju iaf ha något om dom inte har ringt... sa dom till er oxå att om det blev 6 eller fler som blev befruktade så skulle det flyttas fram till dag 5??

Jag väntar på om dom ska ringa imorgon och säga något, om inte annat så åker vi inte på måndag och det blir insättning.. bara om man får veta så snart som möjligt så man kan säga till. chefen så han vet..
  • Elcca
    lyckligast80 skrev 2018-09-29 16:50:33 följande:

Hej!

Hoppar in här i tråden. Ser att vi har samma dag för insättning, dvs imorgon! Jag är såååå nervös! Är andra gången vi går igenom äggplock och hela den här biten. Fick ut 12 fina ägg, varav 8 blev befruktade så dom ville odla vidare till dag 5. Men är så nervös att dom ska ringa imorrn och säga att ingen klarade sig.

Önskar dig stort lycka till imorgon!!
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-09-29 18:46:53 följande:

Hej!

Hoppar in här i tråden. Ser att vi har samma dag för insättning, dvs imorgon! Jag är såååå nervös! Är andra gången vi går igenom äggplock och hela den här biten. Fick ut 12 fina ägg, varav 8 blev befruktade så dom ville odla vidare till dag 5. Men är så nervös att dom ska ringa imorrn och säga att ingen klarade sig.

Önskar dig stort lycka till imorgon!!

Det låter ju jättebra att 8st blev befruktade... försök att inte tänka så mycket på det, det kommer nog bli en lyckad insättning imorgon... är du oxå på Sahlgrenska?
  • Elcca
    Vildismamma skrev 2018-09-29 19:28:54 följande:

Det låter ju jättebra att 8st blev befruktade... försök att inte tänka så mycket på det, det kommer nog bli en lyckad insättning imorgon... är du oxå på Sahlgrenska?

Tack! Jag hoppas verkligen det!

Ja, vi är på Sahlgrenska! :)
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-09-29 19:38:08 följande:

Tack! Jag hoppas verkligen det!

Ja, vi är på Sahlgrenska! :)

Trevligt... :) jag ligger en dag efter då beroende på om dom ringer imorgon och säger att 6 eller fler har befruktat sig... då får jag vänta till på torsdag.. jag hoppas faktiskt på torsdag av någon anledning men blir det måndag så blir det... någon som vet om man kanske ska ta det lugnt i några dagar efter insättning? För jag har ett rätt fysiskt jobb så tänker om jag ska ta ledigt i någon dag eller två efter insättning... därför hade det varit bra att göra det på torsdag för då hade jag kunnat vara ledig på fredag och sen oxå få vara ledig under helgen och slippa jobba...
  • Elcca
    Vildismamma skrev 2018-09-29 20:36:12 följande:

Trevligt... :) jag ligger en dag efter då beroende på om dom ringer imorgon och säger att 6 eller fler har befruktat sig... då får jag vänta till på torsdag.. jag hoppas faktiskt på torsdag av någon anledning men blir det måndag så blir det... någon som vet om man kanske ska ta det lugnt i några dagar efter insättning? För jag har ett rätt fysiskt jobb så tänker om jag ska ta ledigt i någon dag eller två efter insättning... därför hade det varit bra att göra det på torsdag för då hade jag kunnat vara ledig på fredag och sen oxå få vara ledig under helgen och slippa jobba...

Okej! Hoppas då att de har skött sig väl och blivit många fina befruktade ägg! :)

Jag hade nog varit hemma några dagar om jag haft möjligheten, alltid skönt efter en sån påfrestning som detta ändå är. Annars säger dom att man ska i stort sätt leva som vanligt, men undvika tunga lyft mm.
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-09-29 21:14:23 följande:

Okej! Hoppas då att de har skött sig väl och blivit många fina befruktade ägg! :)

Jag hade nog varit hemma några dagar om jag haft möjligheten, alltid skönt efter en sån påfrestning som detta ändå är. Annars säger dom att man ska i stort sätt leva som vanligt, men undvika tunga lyft mm.

Då blir det nog att jag blir hemma för det kan bli lite tunga lyft på mitt jobb... får prata med chefen..
  • Kawi
    Vildismamma skrev 2018-09-29 20:36:12 följande:

Spännande :) visst är man otålig och vill komma vidare, och nästan göra insättningen så snart som möjligt, men det verkar ju vara bra om de väntar fem dagar, för då kan de lättare välja ut de "starkaste", förstod jag det som.

Jag frågade idag om man skulle ta det lugnt och undvika lyft osv, men läkaren sa att det inte finns några belägg för att ansträngning eller tunga lyft minskar möjligheterna :o Hon menade att det inte finns något man kan göra för att påverka och man ska leva precis som vanligt, det enda man möjligtvis kunde undvika var långdistanslopp.. :)

Men visst säger instinkten att man helst vill ligga helt blickstilla! :) jag vill typ ligga i sängen nu fram till testdagen...

Ringer de imorgon och berättar hur det gått..? Hoppas på flera fina befruktade ägg!
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska