• zuces

IVF - Sahlgrenska

Hej! 

Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!

• Svar på tråden IVF - Sahlgrenska
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-28 10:30:45 följande:

Spännande... väntar med spänning på uppdatering hur det gick... :)

Det gick bra! 7 ägg, så hoppas guldägget finns där:) Gjorde inte alls så ont som jag hade målat upp i huvudet, det känns såklart men man får smärtstillande och bedövning. Det gick fort. Sambon var mer svettig och likblek. Så om allt går som det bör så ska vi in igen på söndag. : )
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-28 10:30:45 följande:

Spännande... väntar med spänning på uppdatering hur det gick... :)

Det gick bra! 7 ägg, så hoppas guldägget finns där:) Gjorde inte alls så ont som jag hade målat upp i huvudet, det känns såklart men man får smärtstillande och bedövning. Det gick fort. Sambon var mer svettig och likblek. Så om allt går som det bör så ska vi in igen på söndag. : )
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-28 12:05:01 följande:

Hur många äggblåsor hade du när du va på kontroll innan?? Va roligt med 7 ägg... då hoppas vi att dom befruktar sig bra...

hehe kan tänka mig att männen är lite mer nervösa även fast dom inte vill visa det... svårt för dom när det enda dom kan göra är att klappa en på huvudet typ och hålla en i handen...

är du lite lullig nu då? Hur känns det efteråt? Sliten?
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-28 12:05:01 följande:

Du gör på Sahlgrenska oxå eller?

Vilken tid fick ni att ni skulle komma in och hur lång tid tog det? Jag har lämnat bort min dotter till mina föräldrar... gör detta lite i hemlighet så funderar på hur länge man måste vara där...
  • Långväntanefterdig
    Vildismamma skrev 2018-09-28 12:18:26 följande:

Vilken tid fick ni att ni skulle komma in och hur lång tid tog det? Jag har lämnat bort min dotter till mina föräldrar... gör detta lite i hemlighet så funderar på hur länge man måste vara där...

Mitt besök för äggplock tog totalt 3 timmar.
  • Vildismamma
    Långväntanefterdig skrev 2018-09-28 12:48:50 följande:

Mitt besök för äggplock tog totalt 3 timmar.

Från det att du kom dit till du gick därifrån eller?
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-28 12:18:26 följande:

Vi gör på Sahlgrenska. Vi var där 9:30, hade tid 10:30 men dem var försenade så kl 11 satte vi igång. Ca 11:15 var det klart. Men sen ligger man kvar lite och man får smörgås. Du ska kunna kissa innan hemgång bara så släpper dem dig sen. : )
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-28 13:15:45 följande:

Vi gör på Sahlgrenska. Vi var där 9:30, hade tid 10:30 men dem var försenade så kl 11 satte vi igång. Ca 11:15 var det klart. Men sen ligger man kvar lite och man får smörgås. Du ska kunna kissa innan hemgång bara så släpper dem dig sen. : )

Okej okej... då får vi se hur det blir för oss då... hoppas det går smidigt och rätt så fort... mår du bra annars?
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-09-28 13:33:18 följande:

Okej okej... då får vi se hur det blir för oss då... hoppas det går smidigt och rätt så fort... mår du bra annars?

Jag mår faktiskt väldigt bra, lite smått mensvärk i magen men absolut inget jobbigt.
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-28 13:40:51 följande:

Jag mår faktiskt väldigt bra, lite smått mensvärk i magen men absolut inget jobbigt.

Så skönt då... :) jag har inte känt så mycket under behandlingen faktiskt... det är rätt skönt att man kan bete sig som vanligt i vardagen, men oxå så har man läst massa innan detta och då känner ju folk massa olika så då börjar man tro att detta kanske inte funkar på mig... men jag försöker vara positiv och tänker att jag bara har tur att jag mår bra... :)
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska