IVF - Sahlgrenska
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Hej!
Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!
Jag ska testa den 12/10. Ska försöka hålla mig tills dess! Senast fick jag mens innan TD.
Jag förstår precis din känsla! Man vill ju bara att allt ska gå bra. Och jag ska hålla alla mina tummar och tår för dig imorrn!
Ja jag känner mest för att ligga helt stilla i två veckor nu :) Har du hört något idag? Lycka till imorgon, det kommer gå jättebra, och fort! :)
Håller alla tummar för dig och för att det går bra idag!
Vi fick ju veta vid insättning att endast ett av fem befruktade ägg hade utvecklats tillräckligt, så vi fick sätta in ett, och inget till frysen.. lite förvånad faktiskt, och väldigt besviken. De skulle dock fortsätta odla de övriga fyra uti fall att de utvecklas tillräckligt för att frysa. Vet inte om det är vanligt att det händer..? Många frågor i huvudet.. :(
Då va ägget inne... har även ett till som dom ska se om det lyckas hålla sig till dag 5 då åker det in i frysen... håller verkligen tummarna att det klarar sig oxå...
men då är det bara att vänta nu till testdagen kommer... hehe detta är en väldigt konstig känsla.. man vill typ inte röra sig av rädsla att ägget kommer ramla ut... men så funkar det nog inte...
Då va ägget inne... har även ett till som dom ska se om det lyckas hålla sig till dag 5 då åker det in i frysen... håller verkligen tummarna att det klarar sig oxå...
men då är det bara att vänta nu till testdagen kommer... hehe detta är en väldigt konstig känsla.. man vill typ inte röra sig av rädsla att ägget kommer ramla ut... men så funkar det nog inte...
Ååå vad skönt att det är klart nu! Nu ruvar vi och hoppas på guldägg : )
Det är verkligen en jätte konstig känsla, man vet att det inte kan ramla ut men ändå vill jag inte nysa. Haha.
Det värsta nu är två saker, väntan och vaginaltabletterna!!! Fy! Hade hellre tagit en spruta 3ggr om dagen!!
Tycker inte det är jobbigt att ta tabletterna men jag har ont i magen, den är spänd och värker.. antar att det kanske kan vara tabletterna som gör det men hoppas att kroppen vänjer sig så det slutar snart... riktigt jobbigt att gå runt och ha ont i magen hela dagsrna... får en hur det blir med det med tiden....
ja nu ruvar vi och bara väntar tills testdagen är...
min kompis sa att man fick hitta på saker för att lixom få tiden att gå så får se vad vi hittar på här hemma.... =)
Hur känns det för dig??
Alltså Lutinus, tycker det varit ett rent helvete så här långt.. :) Magen så stor och svullen som om jag var gravid i fjärde månaden och hård som betong, svårt att sova, svårt att ta djupa andetag, ont när jag går, yrsel, illamående, synfältet flimmrar och det svartnar för ögonen.. Helt "normalt" enligt kliniken?
Blev så himla deppig nu då de ringde och sa att de övriga fyra inte utvecklat sig tillräckligt bra för att frysa, så vi fick noll till frysen! På VUL var de ju så himla positiva först, att jag hade så många äggblåsor, och sen var det jättebra att vi fick ut 8 ägg och 5 befruktade, och sen noll till frysen - så deppigt :( Men ett befruktat ägg ska vi förstås vara tacksamma för, och hålla alla tummar för att det är guldägget..
Alltså Lutinus, tycker det varit ett rent helvete så här långt.. :) Magen så stor och svullen som om jag var gravid i fjärde månaden och hård som betong, svårt att sova, svårt att ta djupa andetag, ont när jag går, yrsel, illamående, synfältet flimmrar och det svartnar för ögonen.. Helt "normalt" enligt kliniken?
Blev så himla deppig nu då de ringde och sa att de övriga fyra inte utvecklat sig tillräckligt bra för att frysa, så vi fick noll till frysen! På VUL var de ju så himla positiva först, att jag hade så många äggblåsor, och sen var det jättebra att vi fick ut 8 ägg och 5 befruktade, och sen noll till frysen - så deppigt :( Men ett befruktat ägg ska vi förstås vara tacksamma för, och hålla alla tummar för att det är guldägget..