EnAnonumius skrev 2017-09-29 18:43:22 följande:
Det samma säger jag om kvinnor. Det är så otroligt vanligt att kvinnor klagar och pekar ut "vad felet ligger" men kräver att andra skall göra jobbet.
Kvinnor skall hjälpa till och fixa problemet. Hur skall kvinnor hjälpa till. Kvinnor borde fan lära sig att man inte skaffar barn med dessa idioter till män, som
b.la sitter i fängelse, eller är ihop FRIVILLIGT med män som är tungt kriminella och är det öppet med så att det inte går att missa att det är kriminella svin. Men konstigt nog hör man ingen kvinna ta upp om detta.
Eller som Strindberg sa:
Kvinnor varför klaga på eder män, det är ju ni som uppfostrar eder söner.
Betänk att han se detta när kvinnor hade huvudansvaret för uppfostran, han ville påvisa att kvinnorna hade MAKTEN till att uppfostra sina egna söner till att bli bra skötsamma män som respekterade kvinnorna.
Men jag antar att det är lättare att leta efter smolken i den andres öga och missa bjälken i det egna.
Män som är kriminella är det pga av deras eget val inte pga deras kvinnor, det är dessutom lika lite barnens fel, de blir inte automatiskt kriminella för att pappan är det så istället för att som du illustrera min poäng så bra klagar på att kvinnorna minsann inte borde skaffa barn med dom kanske du istället borde klaga på dessa män och vad de gör för att hamna i fängelset. Bara en tanke.
Men det finns ju också dem som är så dumma att de skyller på kvinnan när hon blir misshandlad eller mördad, då heter det 'hur kunde hon vara så dum' 'hon får skylla sig själv' och diverse annat idiotiskt, man lägger alltså skulden på offret smatidigt som man fråntar mannen ansvaret.
Strindberg glömde förövrigt att nämna att även männen uppfostrar söner, men Strindberg är ju inteheller känd för sin fina kvinnosyn..