Anonym (Man) skrev 2017-09-30 17:38:22 följande:
Jag tror inte att jag och du är så ovanliga faktiskt. Kvinnor väljer äldre män med ledaregenskaper så finns ingen logik i att kvinnorna generellt sätt skulle bestämma. Däremot så finns det iofs gott om män som inte värderar sina familjer. Att mannen lever sitt liv för jobb och egna intressen betyder inte att kvinnan bestämmer. Det betyder att mannen bestämmer över sig själv och struntar i familjen.
Jag är klart konservativ även om jag inte använder den benämningen själv. Min fru är framförallt politiskt korrekt och snarare en gnutta åt vänster, mån om svaga etc. Hon kommer dock från en stabil familj och har traditionella familjevärderingar.
Det är intressant hur lika man kan vara andra trots att man stundtals kan känna sig väldigt ensam. Jag håller med dig, vi är nog inte så ovanliga i dagsläget men jag ser med förskräckelse på utvecklingen angående uppfostran i samhället.
Pojkar knuffas i en riktning där ledaregenskaper blir satta i baksätet till fördel för andra egenskaper. Dessa egenskaper är ofta sådana som jag skulle klassificera som mer sekundära för en framtida man än för en kvinna. Män lever i större utsträckning på sina bedrifter och meriter och jag tycker det är viktigt att belysa detta för unga pojkar så att dem gör sina prioriteringar i livet utefter vad dem förväntar sig av framtiden. Traditionella värderingar knuffas längre tillbaka i dagens samhälle och lämnar således mer plats för Södertörns högskola att forma ungdomen...något jag känner är mycket alarmerande.
Tack för konversationen, nu är det tid för familjen resten av lördagen och reseförberedelser som gäller för söndagen.