• Anonym (skitidetdu)

Män är ett problem

Ok...det finns individuella skillnader..jag fattar det. Men på ett övergripande och strukturellt plan så måste ni väl ändå hålla med om att män är ett problem.

Män ställer till med en massa skit här I världen. Män står för ondskan. Män bedrar och våldtar.

Kvinnor får ta emot våldet. Kvinnor får städa upp efter män. Kvinnor får plocka upp de få smulor som blir kvar efter att männen tagit sitt. Kvinnor står för det goda I världen.

På ett strukturellt plan

• Svar på tråden Män är ett problem
  • Anonym (tant agda)

Jag är en kärring och HATAR VARJE DAG. Jag har jobbat på kvinnodominerade arbetsplatser i hela mitt liv och det har gjort mig till en kärringhatare. Inga problem och inget konstigt med det OM det inte var så att jag hatar mig själv också följaktligen som varande en gammal kärring. Det tär.......jättejobbigt

• Anonym (FaJaa)

Det handlar om dolda strukturer som ingen kan se.

• Anonym (Man)
    Anonym (tant agda) skrev 2017-09-30 13:58:49 följande:

Jag är en kärring och HATAR VARJE DAG. Jag har jobbat på kvinnodominerade arbetsplatser i hela mitt liv och det har gjort mig till en kärringhatare. Inga problem och inget konstigt med det OM det inte var så att jag hatar mig själv också följaktligen som varande en gammal kärring. Det tär.......jättejobbigt

Problemet med kvinno-dominerade arbetsplatser är att det blir så uppenbart att det är kvinnorna som är problemet. Den där falska fasaden med ickedömande systrar och jobbiga män håller inte ihop utan rämnar.
  • Anonym (tant agda)
    Anonym (Man) skrev 2017-09-30 14:01:34 följande:
    Problemet med kvinno-dominerade arbetsplatser är att det blir så uppenbart att det är kvinnorna som är problemet. Den där falska fasaden med ickedömande systrar och jobbiga män håller inte ihop utan rämnar.
    Rämnar direkt. Av ngn anledning så är det som en "sanning" att kvinnor är förtryckta i "mans-samhället"! I själva verket så finns det inte EN ENDA man som är herre i sitt eget hus om han dragit dit ett fruntimmer.
  • Nidhugg
    Anonym (skitidetdu) skrev 2017-09-29 09:27:52 följande:

Ok...det finns individuella skillnader..jag fattar det. Men på ett övergripande och strukturellt plan så måste ni väl ändå hålla med om att män är ett problem.

Män ställer till med en massa skit här I världen. Män står för ondskan. Män bedrar och våldtar.

Kvinnor får ta emot våldet. Kvinnor får städa upp efter män. Kvinnor får plocka upp de få smulor som blir kvar efter att männen tagit sitt. Kvinnor står för det goda I världen.

På ett strukturellt plan

Trots sin tämligen ringa ålder steg Grese i graderna inom SS. Hon började i Ravensbrück i juli 1942, där hon utbildades till SS-Aufseherin, ?övervakare?, för tjänstgöring i koncentrationsläger. Följande år förflyttades hon till Auschwitz, där hon senare befordrades till SS-Oberaufseherin, ?chefövervakare?, med ansvar för cirka 30 000 kvinnliga fångar, mestadels polska och ungerska judar. I början av 1945 tjänstgjorde hon ånyo en tid i Ravensbrück, innan hon i mars placerades i Bergen-Belsen.

Irma Grese gjorde sig under sin tid som lägervakt skyldig till åtskilliga brott mot mänskligheten. Hon kunde skjuta eller piska ihjäl fångar utan uppenbar orsak.[2] Hon valde även vilka som skulle sändas till gaskamrarna. I Auschwitz samarbetade hon med SS-läkaren Josef Mengele, medan hon i Bergen-Belsen stod under lägerkommendanten Josef Kramers befäl. Hon uppfann tortyrmetoder, med vilka hon sadistiskt utsatte fångar för. Hon fick öknamnen den ?blonda besten? och ?Auschwitz hynda?.

Tryckta källor

Brown, Daniel Patrick (1996) (på engelska). The Beautiful Beast: The Life and Crimes of SS-Aufseherin Irma Grese. Ventura, California: Golden West Historical Publications. ISBN 0-930860-15-2
    Klee, Ernst (2007) (på tyska). Das Personenlexikon zum Dritten Reich (2). Frankfurt am Main: Fischer Taschenbuch Verlag. ISBN 978-3-596-16048-8
    Lower, Wendy (2013) (på engelska). Hitler's Furies: German Women in the Nazi Killing Fields. Boston: Houghton Mifflin Harcourt. ISBN 978-0-547-86338-2

• Anonym (Man)
    Anonym (tant agda) skrev 2017-09-30 14:19:58 följande:

Rämnar direkt. Av ngn anledning så är det som en "sanning" att kvinnor är förtryckta i "mans-samhället"! I själva verket så finns det inte EN ENDA man som är herre i sitt eget hus om han dragit dit ett fruntimmer.

Fast det sistnämnda stämmer inte. Det är ytterligare en sak som kvinnor vill tro.
  • Defame
    Pripps Vichy skrev 2017-09-29 23:52:55 följande:
    Har samma erfarenhet. De svaga "töntarna" som blev mobbade både när jag gick i mellan- och högstadiet fick noll hjälp eller stöd från tjejerna. Som du säger höll de på de stora tuffa mobbartyperna. Kvinnor är inte alltid goda människor.
    Precis kvinnor gillar bad boys
  • Anonym (tant agda)
    Anonym (Man) skrev 2017-09-30 14:37:17 följande:
    Fast det sistnämnda stämmer inte. Det är ytterligare en sak som kvinnor vill tro.
    Jaså? Så du menar att män bestämmer i sitt eget hus ÄVEN om de tagit in ett fruntimmer? Det FINNS män som har makt i sitt hem men då heter de Svartenbrandt eller Fossmo. Sjuka psykopater. Dem rår ingen på.
  • Anonym (Man)
    Anonym (tant agda) skrev 2017-09-30 14:45:22 följande:

Jaså? Så du menar att män bestämmer i sitt eget hus ÄVEN om de tagit in ett fruntimmer? Det FINNS män som har makt i sitt hem men då heter de Svartenbrandt eller Fossmo. Sjuka psykopater. Dem rår ingen på.

Du behöver inte vara psykopat för att ha den positionen. Jag har den själv med min fru, även min bror med hans fru.

Kvinnor vill helst ha en ledande man eftersom de får högre status samtidigt som de kan slappna av eftersom saker löser sig.

Ett problem i dagens samhälle är att allt färre män klarar av att vara denna ledande man, varför många män förblir singlar. Kvinnorna i sin tur jagar bra upptagna män vilket gör att familjer splittras.
  • Anonym (Redo?)

Jag har en fråga till dem kvinnor som debatterar kvinnors förträfflighet och mäns mindre positiva egenskaper.

Känner ni verkligen att ni vill ha fullständig jämställdhet?
    Är ni redo att en man använder sig av nödvärn mot en kvinna och går fri i domstol? Jag har under mitt liv aldrig levt med en kvinna som har betett sig på ett sätt då det skulle vara nödvändigt att använda nödvärn men jag har vänner och en bror som har levt/lever med kvinnor som ständigt skulle förlora i domstol enligt nedan. Dem fetmarkerade omständigheterna torde vara vanligast.

Handen på hjärtat, har ni aldrig vägrat lämna en bostad efter tillsägelse?
    Aldrig i vrede skrikit/eller hört talats om att en kvinna har uttalat att ni/hon skall skära av en specifik kroppsdel efter en eventuell otrohet? 

Är ni redo att män upplever det som ett allvarligt hot och oskadliggör er helt lagligt?

Lagen tar upp fyra omständigheter då rätt att bruka nödvärn föreligger:

Mot ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom.
    Mot den som med våld eller hot om våld eller på annat sätt hindrar att egendom återtas på bar gärning.
    Mot den som olovligen trängt in i eller försöker tränga in i rum, hus, gård eller fartyg.
    Mot den som vägrar att lämna en bostad efter tillsägelse.
Svar på tråden Män är ett problem