• PSDrömmaren

Min fru vill inte längre

Jag älskar min fru otroligt mycket och vi har varit tillsammans sedan 2008, vi har 2 barn som är 3 och 5 år. Jag lämnar och hämtar på dagis då mina arbetsförhållande tillåter det, handlar all mat och lagar mat 7 dagar i veckan. Dessutom har jag byggt ut huset själv då vi har behövt mer utrymme. Prioriterar familjen som nr 1.
    Jag har efter alla år samma åtrå för min fru och om jag kunde skulle vi ha sex varje dag, det hade vi det första åren och vi båda hade inställningen att det är viktigt med intimitet. Är som person väldigt fysisk av mig och går jag förbi min fru så för jag gärna min hand över hennes rygg för att visa att jag är där och små kyssar på nacken.
    Min fru har tidigare sagt att hon älskar när jag gör det. När vi har gott och lagt oss tidigare så har vi alltid legat och kramats, men under sista åren har hon börjat sätta på sig dubbla tröjor och långbyxor trots att det är varmt i rummet. Vill tillägga att hon har inte gått upp i vikt utan har samma kroppsform som när vi träffades. För c:a 2 år sedan så började min fru ta avstånd från mig, sexet avtog och till dagens datum för 2017 så har vi haft sex 2 gånger och dessa gånger så har jag nästan fått tjata mig till det och hon ligger på rygg och tittar bort.
    När vi är klara så lägger hon sig längst ut på kanten på sängen och sover eller börjar knappa på telefonen. Jag har försökt att prata med henne om detta men hon vill inte prata om det. Vet inte hur eller vad jag ska göra.
    Börjar bli rädd för att hon tröttnat på mig. Har fram till nu visat att jag är intresserad av att kyssas, röras och vara intim med henne. Köpt presenter och masserar ofta hennes fötter och rygg. Hon vill under inga omständigheter att jag rör hennes bröst, eller några intima delar. Har försökt prata med henne men hon vill inte prata om detta.
    Detta har på gott i 2 år och jag är desperat av närhet. känner mig inte älskad. Har nu slutat att ens försöka vara intim med min fru. Behöver tips och råd om vad jag kan göra.
    Har vid flera gånger vilja prata med henne om detta utan att anklaga henne utan vill bara komma fram till en bra lösning.
    Dock är hon inte intresserad eller vill prata om det.

Vad ska jag göra. Älskar henne så.

• Svar på tråden Min fru vill inte längre
  • Anonym (Vill inte heller)
    PSDrömmaren skrev 2017-10-14 20:22:12 följande:
    Min fru är snart 36.
    Då borde det inte handla om det.
    Fast vissa hamnar i klimakteriet tidigt.
    Det går att ta reda på genom ett blodprov.
    Kaptenen skrev 2017-10-14 20:22:41 följande:
    Är du i en relation?
    Ja, jag lever med en man.
    Han är helt insatt i situationen.

Jag hjälper honom på andra sätt så länge jag inte behöver vara aktiv mer än med händerna.
  • Kaptenen
    Anonym (Vill inte heller) skrev 2017-10-14 20:27:37 följande:

Ja, jag lever med en man.

Han är helt insatt i situationen.

Jag hjälper honom på andra sätt så länge jag inte behöver vara aktiv mer än med händerna.

Och ni är båda nöjda med upplägget?
  • Anonym (kommunikation)
    Anonym (Vill inte heller) skrev 2017-10-14 20:08:44 följande:

Kan mycket väl vara det som spökar.

Mitt klimakterie pågick i fem år och lusten försvann som ett brev hos Postnord och har aldrig kommit tillbaka.

Jag har inte haft sex på... 5-6 år och kommer troligen aldrig mer ha det.

Oj vad definitivt. Är du nöjd med det?
  • Anonym (Sjukdom)

Har din fru varit till någon läkare på sistone?

Det finns ju ibland rent fysiska förklaringar till varför sexlusten försvinner, då spelar det ingen roll hur fin relation man lever i eller hur många middagar och spahelger du fixar.

Jag reagerade på att du skrev att hon klädde på sig mer än förut... om hon är mer frusen än tidigare kan det bero på ex hypotereos, vilket ofta påverkar sexlusten negativt.

Bara en tanke.

Hoppas ni reder ut allt i alla fall!

Kaptenen skrev 2017-10-14 20:39:00 följande:
    Och ni är båda nöjda med upplägget?
    Vi har båda accepterat situationen.
    Jag har noll lust, han har mer och jag hjälper honom.
    Alternativet är separation och det vill inte någon av oss.  
    Anonym (kommunikation) skrev 2017-10-14 20:44:08 följande:
    Oj vad definitivt. Är du nöjd med det?
    Som sagt här ovan. =)
  • PSDrömmaren

Tack för alla kommentarer i tråden.
    Vad jag förstår är det många som har liknande problem i relationer gällande intimitet.
    Det handlar inte bara om sex. men att kunna kramas, gå hand i hand och kyssas.
    Det va någon som skrev att jag skulle anmäla mig själv för våldtäkt på min fru. Skulle aldrig tvinga mig på någon.
    Om ett par har haft en bra relation där det har varit mycket beröring, åter igen inte bara sex, utan en smekning på ryggen när man går förbi eller en liten kram när man lagar mat. 
    Vill ena parten plötsligt förändra relationen och ta bort i stort sätt all beröring, kan bero på olika omständigheter.
    Varför skall den andra parten alltid bara acceptera detta och varför kan man inte prata igenom allt och komma överens om en lösning som passar båda. Det handlar om att ge och få i en relation, (inte så att någon tar skada på något sätt). 

Jag jobbar på att min fru och jag ska prata mer med varandra och se vad vi kan hitta på för att lösa alla problem.

• Anders 386
    PSDrömmaren skrev 2017-10-16 13:53:24 följande:

Tack för alla kommentarer i tråden.
    Vad jag förstår är det många som har liknande problem i relationer gällande intimitet.
    Det handlar inte bara om sex. men att kunna kramas, gå hand i hand och kyssas.
    Det va någon som skrev att jag skulle anmäla mig själv för våldtäkt på min fru. Skulle aldrig tvinga mig på någon.
    Om ett par har haft en bra relation där det har varit mycket beröring, åter igen inte bara sex, utan en smekning på ryggen när man går förbi eller en liten kram när man lagar mat. 
    Vill ena parten plötsligt förändra relationen och ta bort i stort sätt all beröring, kan bero på olika omständigheter.
    Varför skall den andra parten alltid bara acceptera detta och varför kan man inte prata igenom allt och komma överens om en lösning som passar båda. Det handlar om att ge och få i en relation, (inte så att någon tar skada på något sätt). 

Jag jobbar på att min fru och jag ska prata mer med varandra och se vad vi kan hitta på för att lösa alla problem.

Det är inte så det fungerar. När det gäller dom fysiska behoven och önskemålen går det tyvärr inte att "komma överens om en lösning som passar båda". Den lösning som passar den ena passar nämligen inte den andra. Attraktion och fysiska behov är sånt man har - det är inget man själv kan ta beslut om. Det är känslorna som äger dig - inte du som äger känslorna. Det är inte samma sak som att man kompromissar om vilket bilmärke man ska köpa eller storleken på nya TV:n. Skrattande
  • Anonym (Been there)

Känner väl igen mig i det du beskriver och efter lång tid av försök förgäves få henne att prata, få det hela framåt bestämde jag mig för att ta reda på hur det förhöll sig bakvägen. Jag såg helt enkelt till att kolla upp henne den digitala vägen och via hennes telefon.
    Utan att gå in på detaljer så stod det väldigt klart för mig att hon enbart befann sig ihop med mig av praktiska skäl och i väntan på att barnen skulle bli lite äldre. Jag konfronterade henne och där ställdes allt på sin spets, nästa steg var skilsmässa.

Jag var den som satte igång rent praktiskt att ordna med det och satte dessutom upp en 6-månaders period för att fixa allt praktiskt, hitta något nytt, sälja, flytta, barn etc. Vi flyttade till varsitt rum och delade upp vårt liv så gott det gick för att se till att saker skulle löpa på så bra som möjligt för barnens skull. För min egen skull började jag söka mig utåt, dejta andra och snart började komma hem sent eller inte alls de nätter jag var "barnfri". 

Nu hände det intressanta... När 3 månader hade gått hade jag skrivit på kontrakt på nytt boende och dessutom fixat mäklare för att sälja vårt gemensamma. Fixat fram och sett till att papper för bodelning etc. skulle bli påskrivna. Hon hade inte gjort ett dugg. Och i takt med att det stod klart för henne att det fanns andra, flera andra kvinnor som tyckte jag var attraktiv, som jag dejtade vaknade hon plötsligt till liv... Började helt enkelt försöka vinna tillbaka mig, precis som hon inte kunde stå ut att se mig med någon annan. Det blev till slut jag som mer eller mindre blev tvungen att sätta fart på henne att hitta ett boende.

Har du gjort det jag gjorde, kollat upp hennes digitala spår?

Sen, ställ saker på sin spets, konfrontera henne, du har inget att förlora för du vill väl inte leva kvar i den typ av relation du har just nu?

• Anonym (Fy dig!!!)
    Anonym (Been there) skrev 2017-10-16 14:49:12 följande:

Känner väl igen mig i det du beskriver och efter lång tid av försök förgäves få henne att prata, få det hela framåt bestämde jag mig för att ta reda på hur det förhöll sig bakvägen. Jag såg helt enkelt till att kolla upp henne den digitala vägen och via hennes telefon.
    Utan att gå in på detaljer så stod det väldigt klart för mig att hon enbart befann sig ihop med mig av praktiska skäl och i väntan på att barnen skulle bli lite äldre. Jag konfronterade henne och där ställdes allt på sin spets, nästa steg var skilsmässa.

Jag var den som satte igång rent praktiskt att ordna med det och satte dessutom upp en 6-månaders period för att fixa allt praktiskt, hitta något nytt, sälja, flytta, barn etc. Vi flyttade till varsitt rum och delade upp vårt liv så gott det gick för att se till att saker skulle löpa på så bra som möjligt för barnens skull. För min egen skull började jag söka mig utåt, dejta andra och snart började komma hem sent eller inte alls de nätter jag var "barnfri". 

Nu hände det intressanta... När 3 månader hade gått hade jag skrivit på kontrakt på nytt boende och dessutom fixat mäklare för att sälja vårt gemensamma. Fixat fram och sett till att papper för bodelning etc. skulle bli påskrivna. Hon hade inte gjort ett dugg. Och i takt med att det stod klart för henne att det fanns andra, flera andra kvinnor som tyckte jag var attraktiv, som jag dejtade vaknade hon plötsligt till liv... Började helt enkelt försöka vinna tillbaka mig, precis som hon inte kunde stå ut att se mig med någon annan. Det blev till slut jag som mer eller mindre blev tvungen att sätta fart på henne att hitta ett boende.

Har du gjort det jag gjorde, kollat upp hennes digitala spår?

Sen, ställ saker på sin spets, konfrontera henne, du har inget att förlora för du vill väl inte leva kvar i den typ av relation du har just nu?

Fy dig, så fult gjort.
    Att snoka i någons telefon är som att läsa dennes dagbok.

Hon ska vara glad att hon slipper dig.

PS, berätta det för alla andra kvinnor som du inbillar dig finner dig så attraktiv så ska du får se vad som händer.
    Ingen vill ha en karl som snokar i ens mest privata.
Svar på tråden Min fru vill inte längre