• PSDrömmaren

Min fru vill inte längre

Jag älskar min fru otroligt mycket och vi har varit tillsammans sedan 2008, vi har 2 barn som är 3 och 5 år. Jag lämnar och hämtar på dagis då mina arbetsförhållande tillåter det, handlar all mat och lagar mat 7 dagar i veckan. Dessutom har jag byggt ut huset själv då vi har behövt mer utrymme. Prioriterar familjen som nr 1.
    Jag har efter alla år samma åtrå för min fru och om jag kunde skulle vi ha sex varje dag, det hade vi det första åren och vi båda hade inställningen att det är viktigt med intimitet. Är som person väldigt fysisk av mig och går jag förbi min fru så för jag gärna min hand över hennes rygg för att visa att jag är där och små kyssar på nacken.
    Min fru har tidigare sagt att hon älskar när jag gör det. När vi har gott och lagt oss tidigare så har vi alltid legat och kramats, men under sista åren har hon börjat sätta på sig dubbla tröjor och långbyxor trots att det är varmt i rummet. Vill tillägga att hon har inte gått upp i vikt utan har samma kroppsform som när vi träffades. För c:a 2 år sedan så började min fru ta avstånd från mig, sexet avtog och till dagens datum för 2017 så har vi haft sex 2 gånger och dessa gånger så har jag nästan fått tjata mig till det och hon ligger på rygg och tittar bort.
    När vi är klara så lägger hon sig längst ut på kanten på sängen och sover eller börjar knappa på telefonen. Jag har försökt att prata med henne om detta men hon vill inte prata om det. Vet inte hur eller vad jag ska göra.
    Börjar bli rädd för att hon tröttnat på mig. Har fram till nu visat att jag är intresserad av att kyssas, röras och vara intim med henne. Köpt presenter och masserar ofta hennes fötter och rygg. Hon vill under inga omständigheter att jag rör hennes bröst, eller några intima delar. Har försökt prata med henne men hon vill inte prata om detta.
    Detta har på gott i 2 år och jag är desperat av närhet. känner mig inte älskad. Har nu slutat att ens försöka vara intim med min fru. Behöver tips och råd om vad jag kan göra.
    Har vid flera gånger vilja prata med henne om detta utan att anklaga henne utan vill bara komma fram till en bra lösning.
    Dock är hon inte intresserad eller vill prata om det.

Vad ska jag göra. Älskar henne så.

• Svar på tråden Min fru vill inte längre
  • Anonym (Fy dig!!!)
    Anonym (Vadärok) skrev 2017-10-16 16:32:31 följande:
    Det jag menar med olika sätt, handlar om vad man väljer att fokusera på i en text. Du valde att enbart ta fasta på att "Been there" snokat i sin ex-hustrus telefon. Själv så valde jag att ta fasta på att "Been there" under lång tid, och förgäves, inte kunnat få sin ex-hustru att prata om deras relation(sproblem). 

Inte huruvida man snokar eller inte. Men jag förstår att du är väldigt "digital", och uppskattar att man kan låsa sina digitala attiraljer.

Som jag sa; jag förordar inte att man skall "snoka" eller "gräva", och det är inte något jag uppmuntrar till, tvärtom.

För mig så är inte min mobiltelefon (SMS-trafik), eller mail det mest privata, och det är inte heller en plattform där jag dryftar mina mest privata och innersta tankar, och speciellt inte mina relationsproblem.

Själv så blir jag förbannad på folk som tror att det är ok att skriva vad som helst, till vem som helst, när som helst, bara för att man gör det på sin "privata mobiltelefon" - och sedan komma dragandes med personlig integritet när det visar sig att personen skrivit en massa "skit", men är feg nog, inte orkar, inte vågar, och ljuger sin partner rätt upp i ansiktet fram tills dess "skiten" läggs fram på bordet.

Det finns gott om folk som har noll koll och noll förståelse för den digitala tekniken, och vilka fotavtryck man lämnar.
    Jag förstår din tanke och kan på ett sätt hålla med men ändå inte.
    Det är fullständigt förkastligt att ha "sus och dus" bakom ryggen på sin partner. Men ändock accepterar jag inte snokande i det privata.

Min partner vet t ex inte att jag finns här på FL, inte för att det skulle spela någon roll men jag anser att han helt enkelt inte har med det att göra.
    Jag vet lika lite om ev sajter han är medlem på.

Vi får helt enkelt lita på varandra och hittills har det gått bra.
  • Anonym (Vadärok)
    Anonym (Fy dig!!!) skrev 2017-10-16 16:42:43 följande:
    Det är fullständigt förkastligt att ha "sus och dus" bakom ryggen på sin partner. Men ändock accepterar jag inte snokande i det privata.

Min partner vet t ex inte att jag finns här på FL, inte för att det skulle spela någon roll men jag anser att han helt enkelt inte har med det att göra.

Och jag kan förstå din tanke och hålla med, men kan även tycka att "två fel gör inte ett rätt". Dvs, bara för att man hemlighåller privata angelägenheter som påverkar ens relation, så innebär det inte att man kan komma dragandes med att "va!! har du snokat i min telefon!!! Fy dig!!!Flört

Speciellt inte om man har samtalat om dessa tankar, känslor, orosmoment under en längre tid.

Det är givetvis önskvärt att lita på varandra och respektera varandras privatliv, men då gör man klokt i att veta vilka digitala fotavtryck man lämnar efter sig, och kanske avstår en viss "digital aktivitet" om man dessutom vet att det kan komma att såra min partner.

mvh
  • Anonym (Vill inte heller)
    Anonym (Vadärok) skrev 2017-10-16 17:02:30 följande:
    Och jag kan förstå din tanke och hålla med, men kan även tycka att "två fel gör inte ett rätt". Dvs, bara för att man hemlighåller privata angelägenheter som påverkar ens relation, så innebär det inte att man kan komma dragandes med att "va!! har du snokat i min telefon!!! Fy dig!!!Flört

Speciellt inte om man har samtalat om dessa tankar, känslor, orosmoment under en längre tid.

Det är givetvis önskvärt att lita på varandra och respektera varandras privatliv, men då gör man klokt i att veta vilka digitala fotavtryck man lämnar efter sig, och kanske avstår en viss "digital aktivitet" om man dessutom vet att det kan komma att såra min partner.

mvh
    Så sant.
    Tyvärr är det inte ovanligt med "vissa aktiviteter"...
    Och många är inte så haj på det digitala.

Äsch, vi säger väl så?
    Vi kommer nog inte längre. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (ojdå)
    Anonym (Fy dig!!!) skrev 2017-10-16 16:42:43 följande:

Och hur har du tänkt dig att TS ska få reda på om det förekommer något "sus och dus" bakom hans rygg utan att snoka? Ska han bara fimpa sitt förhållande och sina ungars trygghet och lava tiden med dem bara på en misstanke?

Det är kanske lättare för er att lita på varandra om ingen av er misstänker att den andre håller på med "sus och dus"
  • Liwslust

Hej TS.
    Jag tycker du ärligt verkar bry dig om din fru, det är fint. Jag tänkte lägga till en ny infallsvinkel till hela diskussionen. En del sanning kan ligga i att allt inte ska handla om sex utan om beröring, närhet osv men för mig blir det ändå lite klyschigt. Är du säker på att din fru, när hon tidigare njöt av ert samliv, verkligen kom när ni hade sex? Det är en sak att hon verkade njuta, att hon var vild och kåt. I ett nytt förhållande och närmsta åren är man ju ofta det om man är kär. Jag tror att en kvinna, precis som en man, behöver få komma under sex, lite då och då i alla fall. Annars känner man sig tillslut onormal, tappar lusten och tappar även sin partner med tiden. Jag har upplevt detta nämligen. Men det är inte säkert detta är hela sanningen. Men jag reagerar när du skriver att hon ej vill prata om ert samliv. Jag ville aldrig erkänna detta i ett tidigare förhållande, det finns liksom inget pinsammare. Men gör man inte det, vågar berätta, dör en liten bit av den man verkligen är. Och det går ju alltid att lära sig hur man kan komma....

• PSDrömmaren
    Liwslust skrev 2017-10-17 21:26:02 följande:

Hej TS.

Jag tycker du ärligt verkar bry dig om din fru, det är fint. Jag tänkte lägga till en ny infallsvinkel till hela diskussionen. En del sanning kan ligga i att allt inte ska handla om sex utan om beröring, närhet osv men för mig blir det ändå lite klyschigt. Är du säker på att din fru, när hon tidigare njöt av ert samliv, verkligen kom när ni hade sex? Det är en sak att hon verkade njuta, att hon var vild och kåt. I ett nytt förhållande och närmsta åren är man ju ofta det om man är kär. Jag tror att en kvinna, precis som en man, behöver få komma under sex, lite då och då i alla fall. Annars känner man sig tillslut onormal, tappar lusten och tappar även sin partner med tiden. Jag har upplevt detta nämligen. Men det är inte säkert detta är hela sanningen. Men jag reagerar när du skriver att hon ej vill prata om ert samliv. Jag ville aldrig erkänna detta i ett tidigare förhållande, det finns liksom inget pinsammare. Men gör man inte det, vågar berätta, dör en liten bit av den man verkligen är. Och det går ju alltid att lära sig hur man kan komma....

Tack för infallsvinkel.

Jo jag är.säker på att hon kom när vi hade sex tidigare. Sen problemen började med all intimitet så känns det som att hon inte vill komma. När vi hade sex tidigare så häll vi alltid på ett tag men de sedan 2 år tillbaka så har hon bara velat att det ska gå över fort. Sista tiden har jag inte en försökt att ha sex med min fru utan bara gett henne kramar. Men känner även där att hon inte verkar njuta av det. När vi är med familjen eller vänner så sätter hon sig hos mig och lägger kanske handen på mitt ben men det gör hon aldrig om vi är själva. Det över 2 år sedan hon ville ha sex med mig och det är ungefär så länge sedan som hon ville ligga och kramas u soffa och se på film.
  • KimLinnefeldt
    PSDrömmaren skrev 2017-10-24 15:33:32 följande:
    Tack för infallsvinkel.

Jo jag är.säker på att hon kom när vi hade sex tidigare. Sen problemen började med all intimitet så känns det som att hon inte vill komma. När vi hade sex tidigare så häll vi alltid på ett tag men de sedan 2 år tillbaka så har hon bara velat att det ska gå över fort. Sista tiden har jag inte en försökt att ha sex med min fru utan bara gett henne kramar. Men känner även där att hon inte verkar njuta av det. När vi är med familjen eller vänner så sätter hon sig hos mig och lägger kanske handen på mitt ben men det gör hon aldrig om vi är själva. Det över 2 år sedan hon ville ha sex med mig och det är ungefär så länge sedan som hon ville ligga och kramas u soffa och se på film.
    Du behöver ta ställning till om du kan fortsätta att leva så här ensam i förhållandet. Är det värt det? Eller är livet för kort för att levas på sparlåga?

När du har bestämt dig, så tala om det för henne. Ta ett allvarligt samtal där du förklarar att intimiteten är absolut nödvändig för dig, du kan inte tänka dig att leva utan den. Hennes svar avgör om du ska stanna hos henne eller lämna henne.

Själv är jag inne i mitt andra långa förhållande i livet (20+20 år). Om jag hade vetat hur underbart det kunde vara att leva med en annan kvinna så hade jag skiljt mig långt tidigare från barnens mor. 
  • Bjoer

En infallsvinkel kan ju också vara att inte be henne säga vad som är problemet utan att berätta hur du känner när du hela tiden blir ratad och inte får kärlek i förhållandet. Om hon förstår din sida och dina känslor inför det hela kommer det inte verka som du bara tjatar på henne och är dryg, utan att det faktiskt är ett problem och att hon sårar dig när hon inte visar något och heller inte vill försöka ta tag i problemen.

• Anonym (Man2)

Hej TS.

Orgasm främjar nog kvinnans lust att ha sex ofta. Min fru kommer inte och vill ha sex sällan.
  • Tavelramen

Läs boken jag tipsat om tidigare. Där har du svaret på vad du gör fel. För Guds skull så sluta prata, tjata och tråna. Berätta inte för henne om boken utan börja agera. Löser inte boken dina problem så berättar boken också vilka alternativ du har.

• PSDrömmaren
    Tavelramen skrev 2017-10-24 17:50:11 följande:

Läs boken jag tipsat om tidigare. Där har du svaret på vad du gör fel. För Guds skull så sluta prata, tjata och tråna. Berätta inte för henne om boken utan börja agera. Löser inte boken dina problem så berättar boken också vilka alternativ du har.

Har beställt boken dig ska läsa den.
  • Anonym (Klubbmedlem)

Har läst igenom boken Tavelramen tipsade om nu och inser att jag har en hel del att jobba på om jag ska följa den.
    Hade sedan tidigare börjat med träningsbiten så jag är väl på rätt spår.

Får se om jag orkar med hela programmet innan det krisar ordentligt.

• Tavelramen
    PSDrömmaren skrev 2017-10-24 18:11:37 följande:

Har beställt boken dig ska läsa den.

Den finns på E-bok att läsa i telefonen.
  • Tavelramen
    Anonym (Klubbmedlem) skrev 2017-10-24 19:17:05 följande:

Har läst igenom boken Tavelramen tipsade om nu och inser att jag har en hel del att jobba på om jag ska följa den.

Hade sedan tidigare börjat med träningsbiten så jag är väl på rätt spår.

Får se om jag orkar med hela programmet innan det krisar ordentligt.

Det är inte programmet som är det viktigaste med boken. Det viktigaste är att man förstår vad som får igång attraktion. För mig handlade det dock mer om att komma tillbaka till den jag var. Sluta sätta min fru på en piedestal. Dock hade det inte gått så långt som det gjort för dig. Skulle min fru hoppa i två tjocktröjor och vända ryggen till när vi lägger oss skulle jag hoppa i kostymen och dra ut på krogen. Allt handlar egentligen om självförtroende. Bygg upp det så kommer mycket av det boken tipsar om på köpet.
  • PSDrömmaren

Hej TS.

Tack för infallsvinkel.

• PSDrömmaren

Hade ett samtal med min fru förra året efter att jag skrivit här.
    Hon sa åt mig att gå ut och ragga upp någon på krogen för så att du får ligga för jag orkar inte.
    Det tog någon månad men bestämde mig för att göra som min fru faktiskt hade sagt.
    Jag såg till att jag träffade någon och hade sex med.
    Jag ångrade det hela tiden och mådde dåligt under tiden.

Min fru fick reda på att jag hade varit otrogen i det här fallet. Jag hänvisade till det hon faktiskt hade sagt mitt mig någon månad tidigare.
    Och vi hade inte haft sex efter att hon sagt det heller.
    Dock blev hon rosenrasande.
    Och nu vill hon skiljas.
    Personligen så tror jag kanske att det ligger mer i det hela.

Har en fundering i detta också.

Hon sa att hon hade varit hemma hos en annan man flera gånger, En man som jag inte vet vem det är men hon hade varit hemma hos honom på nätterna och kommit hem till vår bostad vid 4-5 tiden på morgonen.
    Hon säger att de endast satt och pratade för att jag inte lyssnade på henne.
    Jag är dock tveksam till att de endast suttit och pratat.
    Han har dock varit singel, det har jag fått fram och hon har träffat honom via några av hennes nya vänner.

Vad tror Ni. Alla jag känner säger att hon inte bara har pratat.
    Mycket i och med att hon inte ens har velat krama eller kyssa mig under denna period.

• Tavelramen
    PSDrömmaren skrev 2018-03-19 14:43:29 följande:

Hade ett samtal med min fru förra året efter att jag skrivit här.

Hon sa åt mig att gå ut och ragga upp någon på krogen för så att du får ligga för jag orkar inte.

Det tog någon månad men bestämde mig för att göra som min fru faktiskt hade sagt.

Jag såg till att jag träffade någon och hade sex med.

Jag ångrade det hela tiden och mådde dåligt under tiden.

Min fru fick reda på att jag hade varit otrogen i det här fallet. Jag hänvisade till det hon faktiskt hade sagt mitt mig någon månad tidigare.

Och vi hade inte haft sex efter att hon sagt det heller.

Dock blev hon rosenrasande.

Och nu vill hon skiljas.

Personligen så tror jag kanske att det ligger mer i det hela.

Har en fundering i detta också.

Hon sa att hon hade varit hemma hos en annan man flera gånger, En man som jag inte vet vem det är men hon hade varit hemma hos honom på nätterna och kommit hem till vår bostad vid 4-5 tiden på morgonen.

Hon säger att de endast satt och pratade för att jag inte lyssnade på henne.

Jag är dock tveksam till att de endast suttit och pratat.

Han har dock varit singel, det har jag fått fram och hon har träffat honom via några av hennes nya vänner.

Vad tror Ni. Alla jag känner säger att hon inte bara har pratat.

Mycket i och med att hon inte ens har velat krama eller kyssa mig under denna period.

Ja hon har gjort mer.

Hon vågade inte ta tag i skilsmässan så nu kan hon skylla på dig inför barn, vänner och familj.
Svar på tråden Min fru vill inte längre