• PSDrömmaren

Min fru vill inte längre

Jag älskar min fru otroligt mycket och vi har varit tillsammans sedan 2008, vi har 2 barn som är 3 och 5 år. Jag lämnar och hämtar på dagis då mina arbetsförhållande tillåter det, handlar all mat och lagar mat 7 dagar i veckan. Dessutom har jag byggt ut huset själv då vi har behövt mer utrymme. Prioriterar familjen som nr 1.
    Jag har efter alla år samma åtrå för min fru och om jag kunde skulle vi ha sex varje dag, det hade vi det första åren och vi båda hade inställningen att det är viktigt med intimitet. Är som person väldigt fysisk av mig och går jag förbi min fru så för jag gärna min hand över hennes rygg för att visa att jag är där och små kyssar på nacken.
    Min fru har tidigare sagt att hon älskar när jag gör det. När vi har gott och lagt oss tidigare så har vi alltid legat och kramats, men under sista åren har hon börjat sätta på sig dubbla tröjor och långbyxor trots att det är varmt i rummet. Vill tillägga att hon har inte gått upp i vikt utan har samma kroppsform som när vi träffades. För c:a 2 år sedan så började min fru ta avstånd från mig, sexet avtog och till dagens datum för 2017 så har vi haft sex 2 gånger och dessa gånger så har jag nästan fått tjata mig till det och hon ligger på rygg och tittar bort.
    När vi är klara så lägger hon sig längst ut på kanten på sängen och sover eller börjar knappa på telefonen. Jag har försökt att prata med henne om detta men hon vill inte prata om det. Vet inte hur eller vad jag ska göra.
    Börjar bli rädd för att hon tröttnat på mig. Har fram till nu visat att jag är intresserad av att kyssas, röras och vara intim med henne. Köpt presenter och masserar ofta hennes fötter och rygg. Hon vill under inga omständigheter att jag rör hennes bröst, eller några intima delar. Har försökt prata med henne men hon vill inte prata om detta.
    Detta har på gott i 2 år och jag är desperat av närhet. känner mig inte älskad. Har nu slutat att ens försöka vara intim med min fru. Behöver tips och råd om vad jag kan göra.
    Har vid flera gånger vilja prata med henne om detta utan att anklaga henne utan vill bara komma fram till en bra lösning.
    Dock är hon inte intresserad eller vill prata om det.

Vad ska jag göra. Älskar henne så.

• Svar på tråden Min fru vill inte längre
  • Anonym (iou)
    Anonym (Fy dig!!!) skrev 2017-10-16 15:00:40 följande:
    Fy dig, så fult gjort.
    Att snoka i någons telefon är som att läsa dennes dagbok.

Hon ska vara glad att hon slipper dig.

PS, berätta det för alla andra kvinnor som du inbillar dig finner dig så attraktiv så ska du får se vad som händer.
    Ingen vill ha en karl som snokar i ens mest privata.
    Ingen vill väl ha kärring som lever med endast för det ekonomiska heller!
  • Anonym (Fy dig!!!)
    Anonym (iou) skrev 2017-10-16 15:28:16 följande:
    Ingen vill väl ha kärring som lever med endast för det ekonomiska heller!
    Kommentaren var inte riktad till dig så ta det lugnt.
    Om du är en sån typ som snokar i folks mest privata så vill de flesta "kärringar" inte ha dig heller.
  • Anders 386
    Fy dig, så fult gjort.

PS, berätta det för alla andra kvinnor som du inbillar dig finner dig så attraktiv så ska du får se vad som händer.
    Ibland kan nöden kräva att man går lite över gränsen. Måste nog erkänna att om jag misstänkte att min fru hade "något på gång" så skulle inte jag heller dra mig för att "snoka". Det är väl mest pinsamt för den som har något att dölja? 

Jag skulle inte "gömma" innehållet i min telefon för min partner. Jag har en del jag kanske inte vill att hon ska se - men inget som äventyrar förhållandet. Finns väl en del länkar till porrsidor som jag helst inte vill visa, men vill man kan man ju bara rensa historiken... Annars kanske det kan öppna en dialog.. 
  • Anonym (Been there)
    Fy dig, så fult gjort.

Hon får gärna vara glad att slippa mig. Jag hade fram tills dess aldrig kommit på tanken att ens kolla i hennes telefon men att göra det uppdagade inte bara en älskare utan flera förutom en hel massa annat som gjorde mig extremt besviken.

Så, även jag är glad att slippa henne.
  • Anonym (Fy dig!!!)
    Anders 386 skrev 2017-10-16 15:43:24 följande:
    Ibland kan nöden kräva att man går lite över gränsen. Måste nog erkänna att om jag misstänkte att min fru hade "något på gång" så skulle inte jag heller dra mig för att "snoka". Det är väl mest pinsamt för den som har något att dölja? 

Jag skulle inte "gömma" innehållet i min telefon för min partner. Jag har en del jag kanske inte vill att hon ska se - men inget som äventyrar förhållandet. Finns väl en del länkar till porrsidor som jag helst inte vill visa, men vill man kan man ju bara rensa historiken... Annars kanske det kan öppna en dialog.. 
    Jag håller inte med.
    I min värld finns det aldrig någonsin, oavsett vad, anledning att snoka i det mest privata.
    Av det skälet har jag både mobil och dator låsta med lösenord/fingeravtryck.

Skulle aldrig komma på tanken att snoka i sambons dator heller. Den har jag inte lösenord till, inte heller till hans mobil.

Det är inte att gömma, det är att måna om sitt mest privata.

Jag har inget att dölja egentligen men kräver mitt privatliv. Och ger givetvis detsamma tillbaka.

Skulle jag komma på min partner med "fingrarna i syltburken" så skulle jag allvarligt överväga att lämna förhållandet. JAg skulle aldrig mer kunna lita på honom.
  • Anonym (Fy dig!!!)
    Anonym (Been there) skrev 2017-10-16 15:49:58 följande:
    Hon får gärna vara glad att slippa mig. Jag hade fram tills dess aldrig kommit på tanken att ens kolla i hennes telefon men att göra det uppdagade inte bara en älskare utan flera förutom en hel massa annat som gjorde mig extremt besviken.

Så, även jag är glad att slippa henne.
    Berätta det för dina nya damer bara så de vet vad du är kapabel till.

• Anonym (Vadärok)
    Fy dig, så fult gjort.

Det är lustigt hur man kan läsa en text och dra ut essensen av den på olika sätt...

Jag förordar inte heller att man skall "snoka" eller läsa andras sms, e-mail, "chattar" etc, framförallt inte "bara för att", och ofta(st) så är det nog jobbigare för den som känner ett sådant behov (att oroa sig för vad som skickas, till vem, och när).

MEN jag läser inlägget lite annorlunda. Om man under en längre tid anser att man har problem i sin relation, men den andra parten undandrar sig samtal, vill inte "delta", vill inte jobba på en förändring, förbättring. Eller att man bär på misstankar, känslor, som man delger sin partner, men som viftas bort...

Vad är då mest fult gjort? Att man faktiskt "snokar" och hittar bevis på att det faktiskt finns problem i relationen! Eller att man faktiskt undanhåller saker som påverkar ens relation och partner?

Personligen så har jag svårt för människor som tror att man kan skriva vad som helst i sms, mail, chattar och inte tro att det kan få konsekvenser, om det uppdagas, eller när man konfronteras med det.
  • Anonym (ojdå)

Är du säker på att frugan inte får sex på annat håll?

• Anonym (Fy dig!!!)
    Anonym (Vadärok) skrev 2017-10-16 15:57:03 följande:
    Det är lustigt hur man kan läsa en text och dra ut essensen av den på olika sätt...

Jag förordar inte heller att man skall "snoka" eller läsa andras sms, e-mail, "chattar" etc, framförallt inte "bara för att", och ofta(st) så är det nog jobbigare för den som känner ett sådant behov (att oroa sig för vad som skickas, till vem, och när).

MEN jag läser inlägget lite annorlunda. Om man under en längre tid anser att man har problem i sin relation, men den andra parten undandrar sig samtal, vill inte "delta", vill inte jobba på en förändring, förbättring. Eller att man bär på misstankar, känslor, som man delger sin partner, men som viftas bort...

Vad är då mest fult gjort? Att man faktiskt "snokar" och hittar bevis på att det faktiskt finns problem i relationen! Eller att man faktiskt undanhåller saker som påverkar ens relation och partner?

Personligen så har jag svårt för människor som tror att man kan skriva vad som helst i sms, mail, chattar och inte tro att det kan få konsekvenser, om det uppdagas, eller när man konfronteras med det.
    Olika sätt?
    Antingen snokar man eller så snokar man inte.
    Personen har olovligen gått in i sin partners mest privata och grävt.
    Det är ALDRIG ok oavsett vad.

Det är tur att man kan låsa sina digitala attiraljer.
    Fast min partner hade aldrig kommit på tanken att snoka ändå, som sagt.

Jag blir förbannad bara av tanken!
  • Anonym (Vadärok)
    Anonym (Fy dig!!!) skrev 2017-10-16 16:12:40 följande:
    Olika sätt?
    Antingen snokar man eller så snokar man inte.
    Personen har olovligen gått in i sin partners mest privata och grävt.
    Det är ALDRIG ok oavsett vad.

Det är tur att man kan låsa sina digitala attiraljer.
    Fast min partner hade aldrig kommit på tanken att snoka ändå, som sagt.

Jag blir förbannad bara av tanken!
    Det jag menar med olika sätt, handlar om vad man väljer att fokusera på i en text. Du valde att enbart ta fasta på att "Been there" snokat i sin ex-hustrus telefon. Själv så valde jag att ta fasta på att "Been there" under lång tid, och förgäves, inte kunnat få sin ex-hustru att prata om deras relation(sproblem). 

Inte huruvida man snokar eller inte. Men jag förstår att du är väldigt "digital", och uppskattar att man kan låsa sina digitala attiraljer.

Som jag sa; jag förordar inte att man skall "snoka" eller "gräva", och det är inte något jag uppmuntrar till, tvärtom.

För mig så är inte min mobiltelefon (SMS-trafik), eller mail det mest privata, och det är inte heller en plattform där jag dryftar mina mest privata och innersta tankar, och speciellt inte mina relationsproblem.

Själv så blir jag förbannad på folk som tror att det är ok att skriva vad som helst, till vem som helst, när som helst, bara för att man gör det på sin "privata mobiltelefon" - och sedan komma dragandes med personlig integritet när det visar sig att personen skrivit en massa "skit", men är feg nog, inte orkar, inte vågar, och ljuger sin partner rätt upp i ansiktet fram tills dess "skiten" läggs fram på bordet.

Det finns gott om folk som har noll koll och noll förståelse för den digitala tekniken, och vilka fotavtryck man lämnar.
Svar på tråden Min fru vill inte längre