• Anonym (Ledsen)

Hur få tillbaka katten?

Min katt har bott hos en annan familj några veckor och nu spelar de dumma och vägrar lämna tillbaka henne.

Hotat med att ringa polisen, men de fortsätter bara att spela dumma och beklaga att ?jag ångrar att jag sålde henne?, vilket jag inte gjort..

Kan polisen ens göra något? Vad skulle hända om jag åker dit och hämtar henne?

• Svar på tråden Hur få tillbaka katten?
  • nastyashell
    Glinda från Oz skrev 2017-10-12 12:03:47 följande:

Fast katten är ID märkt och skriven på ts.

Det är bra argument att visa för Kronofogden när det blir aktuellt med handräckning. Men det är fortfarande en civilrättslig tvist.
  • nastyashell
    Anonym (X) skrev 2017-10-12 12:28:49 följande:

Vad händer om man gör det ändå? Vem anmäler?

Kanske någon som har köpt cykeln i begagnat skick som nu får sin cykel stulen.
  • Anonym (Jaop)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-11 20:57:40 följande:
    De vill inte lämna tillbaka henne för att de vill behålla henne antar jag. Varför jag inte kunde ta hand om henne kvittar, det är min katt.

Hört från en kompis som bor nära dem att hon ofta går ut själv (något de INTE fick göra), så funderar på att åka dit och bara hämta henne nästa gång hon ser henne.
    Gör det. Eller be din kompis ta henne nästa gång hon ser henne ute.
  • Anonym (Jaop)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-12 11:47:30 följande:

Situationen är äntligen löst, hon är hos min kompis nu, ska hämta henne efter jobbet :)

Berätta hur det gick sen.
  • Anonym (Polisen hinner inte)

Ta katten bara, även om det blir en polisanmälan så har ju polisen inte tid att utreda en så trivial sak. De har ju inte ens tid att utreda våldtäkt/misshandel så varför skulle de prioritera detta?

• Glinda från Oz
    nastyashell skrev 2017-10-12 15:48:17 följande:

Det är bra argument att visa för Kronofogden när det blir aktuellt med handräckning. Men det är fortfarande en civilrättslig tvist.

Nu har hon ju redan fått tillbaka katten, men jag har väldigt svårt att tro att ts skulle göra något olagligt om hon tog den utomhus.
  • Anonym (....)
    nevermind skrev 2017-10-12 12:27:31 följande:

Det är samma sak med cyklar. Om du ser någon på stan med din cykel så får du inte ta tillbaka den. Det är bara polisen som får göra.

Om man har polisanmält stölden bör tilläggas. Har med försäkringspengar att göra.

Det kan jag skriva under på. Min moppe blev stulen, min bror fick syn på den och tog tillbaka den, vi ringde polisen och berättade. De kom och hämtade moppen. Vi hade inte fått ut pengar än men det spelade ingen roll.
  • Anonym (Ledsen)

Nu är hon hemma hos mig :) min kompis lockade till sig henne när hon var ute och de var på jobbet.

Idioter.. De fick öht inte släppa ut henne och så gör de det tom när de inte är hemma..

• Anonym (....)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-10-12 18:31:10 följande:

Nu är hon hemma hos mig :) min kompis lockade till sig henne när hon var ute och de var på jobbet.

Idioter.. De fick öht inte släppa ut henne och så gör de det tom när de inte är hemma..

Men du, man lämnar inte sina djur till någon man inte kan lita på.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (....) skrev 2017-10-12 19:13:53 följande:

Men du, man lämnar inte sina djur till någon man inte kan lita på.

Jag trodde att jag kunde lita på dem.
Svar på tråden Hur få tillbaka katten?