Pigall skrev 2017-12-22 08:11:02 följande:
Jag har varit med om det. Kemisk graviditet. Är dina streck svagare eller lika starka som för några dagar sen? Det är ju inte säkert att det är detta som hänt dig. Är de av samma styrka kan det ju vara en slö bebis också :) men on inte, kemisk graviditet är en fruktansvärt påfrestning för psyket. Speciellt för oss som försökt så länge utan att få se våra plus. Men de säger ju att upp till 70%av alla graviditeter slutar i missfall och den absoluta majoriteten av dem innan man normalt sett ens skulle veta att man är gravid.
Jag kan ju trösta med att jag försöket efter mitt kemiska fick ett pyre som stannade. Att det har fäst över huvud taget betyder ju ändå att du inte är helt oförmögen: )
Tack för snabbt svar Pigall :)
Ja, det är det jag misstänker... vi har ett barn som vi fick på vårt första ivf-försök för snart 4 år sen. Då var testet jättetydligt två dagar före testdag, så därför känns det här inte som att det här kommer funka... jag är självklart väldigt tacksam över att ha ett barn redan, men vi längtar mycket efter syskon och det här var vårt enda embryo som vi hade i frysen. Så nu måste vi fundera på om vi ska göra ett helt nytt ivf-försök vilket vi inte riktigt har råd med egentligen... men jag fortsätter hoppas lite lite till, testet imorse var ungefär lika starkt som det för två dar sen (svårt att säga exakt, olika sorters test o dåligt foto ;) Får se var testet visar på vår riktiga testdag på julafton, o funderar på om jag ska fortsätta med lutinus om det fortfarande visar svagt positivt... kommer ha några st kvar.