• Tösen88

Ruvare hösten 2017

Hej på er!

Tänkte att det vore kul och prova starta en liten tråd för oss ruvare och andra som kämpar, om det är någon som vill prata av sig och dela med sig av sin resa hittills :)

Själv är jag just nu inne på ruvdag 1 efter att fått en fin färsk blastocyst tillbaka. Så nu är det åter igen den lååånga väntan ;)

• Svar på tråden Ruvare hösten 2017
  • gammelpysen

Testdag fredag. Du då? Kommer att testa någon dag innan då maken och jag firar jul på olika håll och vill hinna veta innan vi skiljs åt.

Fortfarande ingen mens. Borde ha kommit i torsdags om man ska gå efter när jag fick utslag alt igår om man går efter vanlig cykel, så börjar bli hoppfull. Brösten fortfarande ömma och tjocka, men inte nämnvärt större än vanligt.

• lucca81

Jag ruvar på en 5-dagars blastocyst som sattes in 11/12 (fet), så idag är ruvardag 6 tror jag? Testdag är 24/12 (!), jag testade imorse och det var negativt... har mått lite illa igår o idag o varit sugen på mint vilket jag var när jag var gravid oxå, vi har en dotter på tre år som vi fick på vårt första ivf-försök. Illamåendet kan förstås bero på lutinus (tar 2/dygn) men kände inget av dem de första dagarna. Annars har jag inga symptom, svårt att jämföra med förra ruvningen då jag hade massor av hormoner i kroppen efter äggplocket...

Nån annan som testat negativt på rd6 o sen fått positivt..? Vill inte ge upp hoppet än, det var vårt enda embryo i frysen...:(

• gammelpysen

Testa om några dagar igen. Jag har hittills aldrig tjuvtestat men maken har varit på mig att låta bli just för att det kan bli falskt negativt...

• lucca81

Ja, du har rätt... förra gången lyckades jag hålla mig, men är faktiskt mkt mer nervös den här gången...

• Tösen88
    Annastina33 skrev 2017-12-17 19:42:43 följande:

ska börja mitt första IVF i vår, spännande men rädd, tycker inte om sprutor

Vad spännande! Ja man går igenom alla känslorna i denna karusell. Du är stark, ni kommer att klara det här! Man får fokusera på slutresultatet och för det gör man allt man kan <3
  • Tösen88
    gammelpysen skrev 2017-12-17 21:06:52 följande:

Testdag fredag. Du då? Kommer att testa någon dag innan då maken och jag firar jul på olika håll och vill hinna veta innan vi skiljs åt.

Fortfarande ingen mens. Borde ha kommit i torsdags om man ska gå efter när jag fick utslag alt igår om man går efter vanlig cykel, så börjar bli hoppfull. Brösten fortfarande ömma och tjocka, men inte nämnvärt större än vanligt.

Åh vad spännande :) :) jag har td på 23/12 :)
  • Essie32

Hej!
    Jag joinar gärna er!
    Gjorde FET på en 5dagars i onsdags, är på dag 5 idag. Jag gjorde återföringen sent på em vid 16 tiden och därför tänkte jag vänta och börja tests ikväll så det har gått hela 5 dagar.
    Vilka tester rekommenderar ni?

• Essie32
    lucca81 skrev 2017-12-17 21:11:30 följande:

Jag ruvar på en 5-dagars blastocyst som sattes in 11/12 (fet), så idag är ruvardag 6 tror jag? Testdag är 24/12 (!), jag testade imorse och det var negativt... har mått lite illa igår o idag o varit sugen på mint vilket jag var när jag var gravid oxå, vi har en dotter på tre år som vi fick på vårt första ivf-försök. Illamåendet kan förstås bero på lutinus (tar 2/dygn) men kände inget av dem de första dagarna. Annars har jag inga symptom, svårt att jämföra med förra ruvningen då jag hade massor av hormoner i kroppen efter äggplocket...

Nån annan som testat negativt på rd6 o sen fått positivt..? Vill inte ge upp hoppet än, det var vårt enda embryo i frysen...:(

Hej lucca81!
    Hur har det gått idag? Testat något mer? Vilken testade du med nu när du fick minus ? Jag antar att såhär tidigt bör man använda någon extra känslig test, några rekommendationer ? Jag tänkte börja testa ikväll så det har gått hela 5 dagar..

Lycka till och hoppad på att du snart får ett plus!! <3
  • Tösen88
    Essie32 skrev 2017-12-18 10:02:04 följande:

Hej!

Jag joinar gärna er!

Gjorde FET på en 5dagars i onsdags, är på dag 5 idag. Jag gjorde återföringen sent på em vid 16 tiden och därför tänkte jag vänta och börja tests ikväll så det har gått hela 5 dagar.

Vilka tester rekommenderar ni?

Hehe ja det är svårt ibland att låta bli å testa:) dag 5 är väldigt tidigt men förstår din iver :) oftast rekommenderas det att man testar med morgonurinen då man inte har vart å kissat på många timmar och hcgn är lättare att spåra :)

Vet inte riktigt vilka tester som är bäst såhär tidigt. Har du ngr symtom?
  • lucca81
    Essie32 skrev 2017-12-18 10:05:06 följande:

Hej lucca81!

Hur har det gått idag? Testat något mer? Vilken testade du med nu när du fick minus ? Jag antar att såhär tidigt bör man använda någon extra känslig test, några rekommendationer ? Jag tänkte börja testa ikväll så det har gått hela 5 dagar..

Lycka till och hoppad på att du snart får ett plus!! <3

Har inte testat nåt mer, bl a för att jag inte har nåt test hemma...???? testade m testlagrets, tror att de ska vara rätt känsliga men är ingen expert...????

Tack så mkt, håller tummarna för + för dig oxå förstås!!
Svar på tråden Ruvare hösten 2017