Inlägg från: Hermioney |Visa alla inlägg
  • Hermioney

Bf juli 2018

kattnos skrev 2018-06-12 11:22:44 följande:

Hej på er! Igår var det dags för det stora Ullaredsbesöket! Jag och min man åkte tillsammans med ett annat par som väntar och sak efter sak på listan är nu avbockade. Det som givetvis återstår nu är ju att plocka in, tvätta och ställa i ordning allt vilket både är kul men också lite jobbigt då allt ska upp på övervåningen. Får ta det lite pö om pö och vila emellan! Hahaha.. sen är det lite småsaker på min lista som jag inte hittade som får kompletteras med men det närmar sig så sakteliga att bli färdigt för bebis ankomst :)

Vad köpte du och vad kostade var sak?
  • Hermioney
    malikan skrev 2018-06-12 15:59:56 följande:

Nåt speciellt du är ute efter, jag var där i lördags oxå och köpte bebisgrejer :)

Badbalja

Nappflaska

Manuell bröstpump

Mammakläder

Madrass

Lakan

Bebiskläder
  • Hermioney
    ostbågen skrev 2018-06-12 20:49:53 följande:

Hej alla mamas! 

Kan verkligen inte bestämma mig för vilket spjälskydd vi ska köpa, högt/tjockt osv. Var först inne på att köpa ett "standard" från ikea, men sen har jag börjat vela. 

Ni som har barn sedan innan vad har ni haft? Bra/dåligt?

Ni andra som väntar första, vilket har ni köpt? 

Väntar första. Kommer inte att köpa något spjälskydd. I sängen ska endast finnas madrass med lakan och andningslarm.
  • Hermioney
    Iowhannah skrev 2018-06-12 21:12:04 följande:

Varför inte spjälskydd? Tänk om det fastnar en liten fot :O

Jag har läst på om spjälskydd. Det kan skada mer än skydda. Därför kommer vi inte använda det.
  • Hermioney
    Twoblirthree skrev 2018-06-12 22:09:07 följande:

[quote=78792190][quote-nick]Hermioney skrev 2018-06-12 21:25:39 följande:[/quote-nick]

Va himla intressant o läsa på lite om spjälsängskyddet faktiskt. Hmm...[/quote]

Det finns mycket mer att läsa. I Chicago t ex är det förbjudet att sälja spjälskydd.
  • Hermioney
    Perpen skrev 2018-06-14 08:15:27 följande:

Tror min lilla knodd vänt på sig nu. Fortfarande lite kämpigt med andningen men nu känner jag av gravitationen desto mer. Uscha. Nu återstår veckor med ökad smärta och ilningar i fiffin. :-/

Hur är det med er? Börjar ju verkligen närma sig för er som ska ha i början på juli. Era bebisar kan ju komma när som helst. :)

Igårkväll och nu på morgonen har jag jätteont nånstans i fiffi. Vet inte exakt var smärtan sitter. Känns som blygdbenet.

-Kommer det hålla i sig nu till leveransdatum?
  • Hermioney
    Twoblirthree skrev 2018-06-14 08:48:20 följande:

Har hemsk halsbränna sedan igår. Det brukar ju minska när de sjunkit ner lite så vet inte varför jag fått mer nu. Dock kan jag äta mer. Är mer trött och otymplig. Fått mer flytningar (lite tjocka o mjölkiga). Brösten är nog lite större oxå, kommer nån droppe råmjölk (dock inte självmant). Ömmar väldigt när bebis rör sig i magen och jag kan ganska tydligt urskilja fötter, rumpa, armbåge och händer. (3 barnet o bf 10/7).

Ni andra då?

Jag tycker också muna bröst känns större och jättetunga.

Ingen mjölk som läcker.

Jag har också mer ont nu än innan när bebis rör sig men jag vet inte vad som är var. Jag har lättare att andas men blir mätt snabbare nu än innan.Halsbrännan har försvunnit.
  • Hermioney
    Perpen skrev 2018-06-15 16:45:12 följande:

Har ni problem med blodtrycket något? Förut fick jag synrubbningar (svarta små prickar dansade omkring framför ögonen). Det har varit borta länge men idag kom det tillbaka. Fick även ett irriterande tryck över tinningarna/huvudvärk. Jag har dock inte haft problem med blodtrycket alls under graviditeten. Eller alla mätningar har iaf varit bra.

De svarta prickarna runt ögonen har inte med blodtrycket att göra. De betyder att dina ögon är ansträngda.

Just nu är våra ögon påverkade av graviditeten.

Främst de tre sista månaderna. Om du har glasögon eller linser får du inte byta styrka nu eftersom du inte kommer kunna använda de efter förlossningen.
  • Hermioney

Jag får samma sak. Min händer domnar av men då viftar jag på fingrarna och så försvinner det. Sen kan det komma tillbaka några minuter eller timmar senare.

Varje morgon när jag vaknar är mina händer helt stela. Knogarna har fastnat. Jag kan varken knyta näven eller sträcka ut. Några minter efter att jag vaknat brukar det släppa.Jag brukar skölja händerna i varmt vatten för jag tänker att värmen borde mjuka upp och underlätta blodcirkulationen.

Svar på tråden Bf juli 2018