Bf juli 2018
Hur många flaskor behöver man?
Nån speciell sort?
Hur många flaskor behöver man?
Nån speciell sort?
Om det låter som en bubbla spricker i magen. Högt. Är det bebisen som fiser/rapar/hickar eller är det något helt annat? Nån som känner igen?
Det låter som att det skulle vara hicka. Med sonen så kunde jag höra det (moderkakan i bakvägg), men denna gång känns det bara.
Just ja, de klickande lederna hade jag glömt bort (trots att jag hörde det senast i förmiddags)! Hicka är ju betydligt mer regelbundet och över en längre tid.
Hela dagen idag har det känts som ett tryck långt ner och lite utåt. Nånstans läste jag att en viss vecka skulle magen plötsligt ändra form. Är det det som hänt nu?Att den närmar sig utgången eller är det bara en ny favoritposition?
Kag har också helsjuka mardrömmar. Men de kommer i perioder. Det kan vara varje natt i flera veckor och sen inga på flera veckor.
Ni som fött barn innan.
Vad händer sekunden efter att man barnet kommit ut?
Ska man börja krysta ut moderkakan direkt? -Gör den ont?
Springer de iväg med barnet och tvättar eller lägger de det direkt på brösten?
Skriker alla barn sekunden efter att de fötts?
Vad händer sen?Får man sova några timmar eller skickar de hem en direkt? Var befinner sig barnet?i ett stort spädbarnsrum som på TV?
Dinapp, skåra, stort hål, medium hål, från 3 månader?? med mera.
Jag fattar inte vad man ska välja och varför. Nån som har lust att förklara vilken nappflaska jag behöver köpa.
Jag vill ha minst en hemma ifall det skulle skita sig med amningen och jag måste pumpa eller ge ersättning.
Vilken av dessa ska jag köpa?
www.apotea.se/nappflaskor-dinappar/&ppp=150&q=
En liten kompakt lista så det blir lättare att hålla reda på alla
6 juli enl. mens
8 juli enl. ul
7 juli men hoppas på 9/7 (då fyller min mamma år) :)
18 juli men ev. igångsättning i v. 37+
3 juli ev. Juni pga födde tidigare förra ggn
3 juli men blir ev. i början av juni (intuition)
Så bra skrivet, Sopp! Jag tänkte på detta igår faktiskt, att det är synd om hon i magen som inte kommer att få vara ensambarn så länge bara för att mamma och pappa troligtvis vill ha fler barn. Samtidigt har jag tänkt att det är ju fler som har klarat av det, så varför ska inte jag?
Jag tycker det ska bli spännande att se hur jag kommer att känna med alla "måsten". Jag är lite för duktig på att pressa mig själv, samtidigt har vi renoverat olika hus och har bott i byggkaos mer eller mindre sedan 2008.Så jag har redan varit tvungen att ändra inställning på hur städat det kan vara, och på vilken mat man äter. Ibland har det blivit samma mat tre dagar i rad...
Det var intressant att läsa om era sovplaner. Vi har köpt en 120 cm säng som vi ska ha på barnrummet. Så kan vi testa oss fram vilket som blir bäst för oss. Pappan snarkar nämligen något helt enormt, så det är omöjligt att sova i samma rum. (Har kollat upp det med doktorn, men det finns tyvärr inget att göra så länge han inte störs av det själv .)
Planen är att jag tar ju amning och nätterna så mkt det går, men om jag behöver det, tar han en natt då och då och nätterna på helgerna med pumpad mjölk eller ersättning. Men jag har som sagt inte en blekaste aning om hur detta kommer att fungera i praktiken...
Men det är säkert bra att ha olika sängalternativ, så att den som ska sova får göra det.
Funkar den alltså? Blir det helt tyst? Vi har testat både näsplåster och nån remsa man sätter i gomen, men ingen av dem ger önskad effekt :/ Jag sover redan dåligt pga graviditeten, de få nätter jag inte gör det slipper jag gärna knuffa på motorsågen.