• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • LeCamelia

Hej!

Hoppar gärna in här också om jag får och även gärna Fb gruppen?

Gravid vecka 9 BF 31 Juli. Första barnet. Boendes i Sthlm

:)

• mamadada

Är imorgon fulla 12 veckor! Är det någon som blivit av med luktsinnet? och illamåendet? Mitt sitter kvar fortfarande och är så trött på det...

Satt hemma helt själv på julafton,och låg i soffan och tittade på tv. 
    Medans familjen firade tillsammans. Hade inte klarat av att komma innanför dörren med all matlukt :(

• Iowhannah
    mamadada skrev 2017-12-27 17:27:14 följande:

Är imorgon fulla 12 veckor! Är det någon som blivit av med luktsinnet? och illamåendet? Mitt sitter kvar fortfarande och är så trött på det...

Satt hemma helt själv på julafton,och låg i soffan och tittade på tv. 

Medans familjen firade tillsammans. Hade inte klarat av att komma innanför dörren med all matlukt :(

Jag antar att du menar extra känsligt luktsinne, vore trist att förlora luktsinnet helt ;P

Jag är i v 12+1 i dag och mår fortfarande lite illa när jag sovit för lite, men det värsta för min del är det psykiska. Jag är så trött på att må så himla dåligt :(

Ang det fysiska så minns jag att det vände i vecka 14 med sonen. Då lade sig illamåendet och jag klarade plötsligt av matos igen (till sambons lättnad).
  • mamadada
    Iowhannah skrev 2017-12-27 18:43:53 följande:
    Jag antar att du menar extra känsligt luktsinne, vore trist att förlora luktsinnet helt ;P

Jag är i v 12+1 i dag och mår fortfarande lite illa när jag sovit för lite, men det värsta för min del är det psykiska. Jag är så trött på att må så himla dåligt :(

Ang det fysiska så minns jag att det vände i vecka 14 med sonen. Då lade sig illamåendet och jag klarade plötsligt av matos igen (till sambons lättnad).
    Haha! självklart menade jag extra luktsinnet! Fast nu skulle jag inte ha något emot att förlora hela luktsinnet för ett tag ;)

Ja det blir ju så påfrestande psykist att må dåligt så länge, känner likadant.
    Jag hoppas att det vänder snart för oss bägge! Saknar att kunna äta vad jag vill,och kunna gå och andas normalt i en butik utan ett klädplagg framför näsan samt en kräkpåse i handen...folk backar undan när dom ser mig hahah
  • Iowhannah
    mamadada skrev 2017-12-27 19:29:48 följande:

Haha! självklart menade jag extra luktsinnet! Fast nu skulle jag inte ha något emot att förlora hela luktsinnet för ett tag ;)

Ja det blir ju så påfrestande psykist att må dåligt så länge, känner likadant.

Jag hoppas att det vänder snart för oss bägge! Saknar att kunna äta vad jag vill,och kunna gå och andas normalt i en butik utan ett klädplagg framför näsan samt en kräkpåse i handen...folk backar undan när dom ser mig hahah

Och jag längtar efter att ha någon form av energi igen. Jag hoppas verkligen att jag mår bättre snart, annars blir det nog aktuellt med samtalskontakt. Som det är nu orkar jag inte med något, eller någon. Knappt ens mig själv vissa dagar :/
  • Ia84
    tildis1 skrev 2017-12-27 09:02:42 följande:

Skriv PM till mig med er mejl om ni vill gå med i FB-gruppen så bjuder jag in :)

Har skrivit till dig :)
  • Sopp
    Iowhannah skrev 2017-12-27 03:45:02 följande:

Men åh :( Vilken trist reaktion!

Jag tycker inte alls att det är knäppt att du behöver dina föräldrars bekräftelse. Det är förmodligen nåt som sitter kvar sedan din barndom (hobbypsykologen spekulerar).

Jaa jättetråkigt. Men jag vet ju att de är sådär, det är som en tävling i att vara skeptisk och icke-imponerad varje gång (inte bara gällande barn). Aja, man får lite inspiration kring hur man själv inte vill göra med de egna barnen. Sen gör man väl något annat dumt istället :)
  • Sopp

Vecka 10+0 idag. 15 dagar till KUB, börjar kännas nervöst nu! När jag plockade ihop från golvet igår fick jag världens kramp i magmusklerna, gjorde sjukt ont. Hoppas iaf att det var någon muskel eller nerv, kändes inte som kramper i livmodern iaf

• 3hjärtan
    Sopp skrev 2017-12-28 14:03:11 följande:

Vecka 10+0 idag. 15 dagar till KUB, börjar kännas nervöst nu! När jag plockade ihop från golvet igår fick jag världens kramp i magmusklerna, gjorde sjukt ont. Hoppas iaf att det var någon muskel eller nerv, kändes inte som kramper i livmodern iaf

Var i magen? Jag brukar få så långt ner på höger sida
  • kattnos
    Sopp skrev 2017-12-26 22:23:01 följande:

Dom sa ?jahaaaa, jaa. Ja men grattis då. Det blir fullt upp, va det planerat?? Lite lagom oengagerat, som förväntat. Och som förväntat känner jag mig typ dum som är gravid nu. Alltså det är något med mina föräldrar som gör att jag känner att jag behöver deras bekräftelse för att vara glad eller nöjd över något, så knäppt! Min svägerska som också är gravid blev iaf glad o ville kramas Oså så det var väl kul iaf

Men fy vilken tråkig reaktion! Föräldrar ska väl vara stöttande och lyckliga i det läget kan man tycka. Inte konstigt alls att du var nervös för att berätta.

Vi berättade också för mamma och svärmor på julafton (alla firade hemma hos oss) och de blev jätteglada, jag fick en lååång kram av svärmor och mamma sa att det var jätteroligt att höra. Fast jag var nervös innan ändå, haha.