Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Jag har upptäckt nåt smått intressant hos mig själv. Mitt illamående är helt beroende av hur lite jag har sovit. Eftersom jag jobbar skift (och har ett barn som är i nån period av att sova lite kasst) så har jag nätter då jag får kanske 4-5 timmar sömn. De dagarna mår jag illa så fort jag äter. Har jag däremot sovit typ 8-9 timmar så kan jag äta mig proppmätt och bara känna mig nöjd. Jag har aldrig förr reagerat på sömnbrist med illamående så det hör verkligen till graviditeten. Lustigt nog så är jag alltid hungrig när jag vaknar, även om jag går upp klockan 03.
Jag har upptäckt nåt smått intressant hos mig själv. Mitt illamående är helt beroende av hur lite jag har sovit. Eftersom jag jobbar skift (och har ett barn som är i nån period av att sova lite kasst) så har jag nätter då jag får kanske 4-5 timmar sömn. De dagarna mår jag illa så fort jag äter. Har jag däremot sovit typ 8-9 timmar så kan jag äta mig proppmätt och bara känna mig nöjd. Jag har aldrig förr reagerat på sömnbrist med illamående så det hör verkligen till graviditeten. Lustigt nog så är jag alltid hungrig när jag vaknar, även om jag går upp klockan 03.
Vi sitter just nu i bilen mellan två julfiranden så jag tänkte passa på att önska er alla en riktigt god jul!
Svärmor hade tydligen redan skvallrat för sina föräldrar om graviditeten, så det fick vi inte avslöja själva. Återstår att se hur min släkt reagerar, jag har ätit en hel del redan och är skapligt svullen nu.
God jul alla :) Hoppas ni har en riktigt bra och trevlig julafton :)
God jul! Vi berättade för makens familj, och imorgon väntar min familj. Är av någon anledning nervös över vad de ska säga. Mina föräldrar har alltid 1000 åsikter om allt så även om vi har det bra ekonomiskt och bra boende så vet man aldrig vad dom får för sig. Barnen väntar vi med
Hur kommer man med i fb-gruppen? Vem skriver man pm till?
God jul! Vi berättade för makens familj, och imorgon väntar min familj. Är av någon anledning nervös över vad de ska säga. Mina föräldrar har alltid 1000 åsikter om allt så även om vi har det bra ekonomiskt och bra boende så vet man aldrig vad dom får för sig. Barnen väntar vi med
Hur gick det i dag?
Dom sa ?jahaaaa, jaa. Ja men grattis då. Det blir fullt upp, va det planerat?? Lite lagom oengagerat, som förväntat. Och som förväntat känner jag mig typ dum som är gravid nu. Alltså det är något med mina föräldrar som gör att jag känner att jag behöver deras bekräftelse för att vara glad eller nöjd över något, så knäppt! Min svägerska som också är gravid blev iaf glad o ville kramas Oså så det var väl kul iaf
Skriv PM till mig med er mejl om ni vill gå med i FB-gruppen så bjuder jag in :)