• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • kattnos

Då har vi gjort RUL! Allt såg jättefint ut så vi vågade köpa första små bodysarna till bebis i magen :) :) Är det inte juli snart?? Haha..

• Tovilii

Alltså jag blir nästan mörkrädd när jag läser hur vissa har det i sin omgivning :(

Är lyckligt lottad; och skulle jag mot all förmodan få något i stil med: Hej tjockis! Så hade jag lätt svarat: ja jag är gravid, vad är din ursäkt?

Haft RUL idag, blev tillbakaflyttad 5 dagar vilket ändå känns heelt okej för mig. (Och vi fick bekräftat att vi väntar en fin liten "vad dom kan se" frisk flicka)

Mått så fruktansvärt dåligt dagligen från v7 tills i fredags, nu bara spyr jag lite då o då men det är som natt o dag, sen i fredags :O

Nu kan man kanske äntligen våga börja handla grejer haha! Slog till med att köpa barnvagn i helgen, men jag har inte vågat köpa ett enda klädesplagg! Så sjukt!

Hoppas det ger med sig för er som får odrägliga kommentarer och intrången på era kroppar! : (

• Mamma till S
    Cecilie skrev 2018-02-19 16:12:02 följande:

Jag är i vecka 19+0 med andra barnet och känner väl någonting ibland någon gång om dagen, men väldigt osäker på om det är bebisen jag känner eller något annat. Är så sjukt nojjig för RUL på torsdag. Min barnmorska tyckte det lät normalt dock... men jag är fruktansvärt orolig.

Kommer gå bra på rul <3 hur o vart känner du? Jag vet nog att det är bebis man känner men ändå så tror jag att det är inbillning ;p

o jag är så trött på att ?allt är normalt? fan får alltid höra det haha o säkert så är ju allt normalt men hallå! Åh! Min bm menade på att eftersom man fött barn innan så finns det också mer plats för bebis o röra sig i, får lite på hennes ord. Har världens bästa bm men jag hoppas som sagt man får känna liten snart, så man inte inbillar sig. Tror jag känt nångång idag!

Fick hem min enorma gravidkudde idag haha hoppas den är lika skön nu som alla lovat ;)
  • Iowhannah
    Tovilii skrev 2018-02-19 17:57:48 följande:

Alltså jag blir nästan mörkrädd när jag läser hur vissa har det i sin omgivning :(

Är lyckligt lottad; och skulle jag mot all förmodan få något i stil med: Hej tjockis! Så hade jag lätt svarat: ja jag är gravid, vad är din ursäkt?

Haft RUL idag, blev tillbakaflyttad 5 dagar vilket ändå känns heelt okej för mig. (Och vi fick bekräftat att vi väntar en fin liten "vad dom kan se" frisk flicka)

Mått så fruktansvärt dåligt dagligen från v7 tills i fredags, nu bara spyr jag lite då o då men det är som natt o dag, sen i fredags :O

Nu kan man kanske äntligen våga börja handla grejer haha! Slog till med att köpa barnvagn i helgen, men jag har inte vågat köpa ett enda klädesplagg! Så sjukt!

Hoppas det ger med sig för er som får odrägliga kommentarer och intrången på era kroppar! : (

Vad har du för bf-datum nu då?

Och grattis till flickan!
  • Iowhannah

Här har det blivit mer och mer livat i magen, snart känns det nog utanpå också. Jag har fått några rediga sparkar i dag, någon så högt upp som ovanför naveln :)

• Hermioney
    Iowhannah skrev 2018-02-19 19:37:44 följande:

Här har det blivit mer och mer livat i magen, snart känns det nog utanpå också. Jag har fått några rediga sparkar i dag, någon så högt upp som ovanför naveln :)

Och jag som gått och undrat vad som börjat kännas ovanför naveln

Jag trodde det skulle kännas längre fram i tiden

21+0 imorgon
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-02-19 20:02:10 följande:

Och jag som gått och undrat vad som börjat kännas ovanför naveln

Jag trodde det skulle kännas längre fram i tiden

21+0 imorgon

Det trodde jag med! Hade ingen aning om att livmodern gick så högt upp redan, så det var lite av en överraskning :)
  • Mamma till S

Har ont i underlivet! Aaah! Första dagen på jobbet efter 2 mån sjukskrivning o mår som ett fitt, förlåt men fy så illa jag mår, kroppen värker i varenda del o börjat ömma i underlivet, hade ju så för nån vecka sen, kändes svullet o tungt men nu ilar det mer, ömmar, så svårt o förklara! Är bara i v 20, o känner redan såhär!! Vill bara va... Fy så jobbigt det vart ikväll :(

Tänkte börja jobba igen o testa, har ju ändå sista veckan mått bra men ikväll när jag kom hem! Fy :(

• Tovilii
    Iowhannah skrev 2018-02-19 19:36:35 följande:

Vad har du för bf-datum nu då?

Och grattis till flickan!

20 juli :D

Taack så mycket < 3
  • Moorii
    Iowhannah skrev 2018-02-19 19:37:44 följande:

Vad härligt! :) Min lilla vaknar tidigt på morgonen och sparkar, inte vansinnigt mycket, nån spark då och då :) brukar ligga vaken en halvtimme innan jag ska upp med en hand på magen bara för att det är så himla mysigt! <3 Tycker ibland hon knölar längst ner i magen och så plötsligt kommer det en spark långt upp, känns verkligen som dom simmar omkring därinne ^^