• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • malikan
    Horisonten skrev 2018-02-18 18:28:37 följande:

Åh jag förstår dig. Likadant här. Eller jag är ju sjukskriven men mannen har tagit ledigt. Så vi hoppas allt ser bra och fint ut. Så vi kan mysa med att köpa något till bebisen efteråt,inte köpt något men behlver inte så mycket heller. Då vi har både pojk och flickkläder. Men något är kul. Och ha en mysig lunch tillsammans och även fira mannen som fyller år då :)

Känner du bebis något? Vilken vecka är du i?

Jag kommer vara i v 18+5 på tisdag. Tyckte de kanske var på snud försent för RUL,men kanske de inte är. Vilken vecka var ni andra i när ni gjorde RUL?

Jag har inget sparat, skulle inte ha fler barn, haha

Jag känner små små sparkar bara, misstänker att moderkakan är i framvägg

Jag kommer va i 19+0
  • Horisonten
    3hjärtan skrev 2018-02-18 18:57:05 följande:

Jag kommer vara 19+0

Okej då var de inte stor skillnad mellan oss :)
  • Horisonten
    malikan skrev 2018-02-18 19:09:37 följande:

Jag har inget sparat, skulle inte ha fler barn, haha

Jag känner små små sparkar bara, misstänker att moderkakan är i framvägg

Jag kommer va i 19+0

Hihi jag förstår. Jag har sparat allt. Så svårt för att slänga sådant. Sen ville jag ju gärna ha en till efter sonen även om mannen var lite mer tveksam i början. Men jag har alltid velat ha många barn. Men varit tveksamma pga hypermesisen som jag får och den fruktansvärt hemska foglossningen. Men en till blev det men detta är vår sista :)

Åh mysigt. Spännande och se vad de säger. Men skönt ich känna ändå :) Okej då kanske inte mitt RUL är så sent som jag tror då. Minns inte vilken vecka jag var i när jag väntade dottern och sonen och gjorde RUL.
  • Iowhannah
    Hermioney skrev 2018-02-18 18:18:03 följande:

Blir det inte för tjockt och mjukt då?

Eller har du testat innan?

Jag var lite rädd för det och köpte därför den tunnare.

Jag vill ha det tjockt och mjukt. Gjorde likadant första graviditeten och upplevde att jag sov mycket bättre då! Som jag sover nu så tycker jag att hela sängen är jättehård :/
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2018-02-18 19:19:19 följande:

Hihi jag förstår. Jag har sparat allt. Så svårt för att slänga sådant. Sen ville jag ju gärna ha en till efter sonen även om mannen var lite mer tveksam i början. Men jag har alltid velat ha många barn. Men varit tveksamma pga hypermesisen som jag får och den fruktansvärt hemska foglossningen. Men en till blev det men detta är vår sista :)

Åh mysigt. Spännande och se vad de säger. Men skönt ich känna ändå :) Okej då kanske inte mitt RUL är så sent som jag tror då. Minns inte vilken vecka jag var i när jag väntade dottern och sonen och gjorde RUL.

Jag trodde att du tyckte att ditt RUL var tidigt. RUL görs väl så långt som fram till v 22+0? Jag var i v 18+5 när vi gjorde RUL.
  • 3hjärtan
    Iowhannah skrev 2018-02-18 19:30:53 följande:

Jag trodde att du tyckte att ditt RUL var tidigt. RUL görs väl så långt som fram till v 22+0? Jag var i v 18+5 när vi gjorde RUL.

18-20 brukar ser göras. Inte efter v20
  • Iowhannah
    3hjärtan skrev 2018-02-18 19:36:13 följande:

18-20 brukar ser göras. Inte efter v20

Aha okej, då mindes jag alltså käpprätt fel :P
  • Horisonten

Ne jag tyckte de kändes sent eftersom jag nästan kommer vara i v 19 då och hade för mig just att v 20 var sista veckan som de gjordes. Sådärgör kändes de lite sent liksom. Men jag vet inte sols. Bara min känsla liksom. Men kanske är för man längtar så också till det som gör att det känns sent liksom. Om du förstår hur jag menar :)
  • Horisonten

Nästan v 20 menar jag ju och inte v 19. Är ju i v 19 nu. Och RUL blir ju 18+5 så nästan v 20 därför de kändes sent
  • Iowhannah
    Horisonten skrev 2018-02-18 19:41:25 följande:

Ne jag tyckte de kändes sent eftersom jag nästan kommer vara i v 19 då och hade för mig just att v 20 var sista veckan som de gjordes. Sådärgör kändes de lite sent liksom. Men jag vet inte sols. Bara min känsla liksom. Men kanske är för man längtar så också till det som gör att det känns sent liksom. Om du förstår hur jag menar :)

Jag förstår. Tiden dit kommer gå snabbt nu, inte alls långt kvar! Gjorde du KUB?