Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Jag förstår. Tiden dit kommer gå snabbt nu, inte alls långt kvar! Gjorde du KUB?
Hihi jag förstår. Jag har sparat allt. Så svårt för att slänga sådant. Sen ville jag ju gärna ha en till efter sonen även om mannen var lite mer tveksam i början. Men jag har alltid velat ha många barn. Men varit tveksamma pga hypermesisen som jag får och den fruktansvärt hemska foglossningen. Men en till blev det men detta är vår sista :)
Åh mysigt. Spännande och se vad de säger. Men skönt ich känna ändå :) Okej då kanske inte mitt RUL är så sent som jag tror då. Minns inte vilken vecka jag var i när jag väntade dottern och sonen och gjorde RUL.
18-20 brukar ser göras. Inte efter v20
Har oxå haft hemsk foglossning och var därför jag kände att 2 räckte... nu fyller sista 5 i år så har hunnit glömma ;) lider av för tidiga värkar med så sista graviditeten var riktigt smärtsam!
Denna är jag mest trött på folk, har på nåt vänster lyckats gå upp massor redan vilket leder till att folk slänger ur sig tjockis hela tiden, samt idag fick jag höra att jag borde amma för då går man ner snabbt i vikt. Amning är känsligt för mig samt vikten så blev så himla ledsen
Har oxå haft hemsk foglossning och var därför jag kände att 2 räckte... nu fyller sista 5 i år så har hunnit glömma ;) lider av för tidiga värkar med så sista graviditeten var riktigt smärtsam!
Denna är jag mest trött på folk, har på nåt vänster lyckats gå upp massor redan vilket leder till att folk slänger ur sig tjockis hela tiden, samt idag fick jag höra att jag borde amma för då går man ner snabbt i vikt. Amning är känsligt för mig samt vikten så blev så himla ledsen
Men fy vad folk är elaka!! Här säger och bryr sig ingen. Vilket är som bebis inte existerar. Spelar ingen roll att man säger att man skall på ultraljud eller till barnmorskan för ingen kommentarer heller. Det enda är när man säger att man är gravid och folk säger med det syns inte. Är du säker? Kanske bara är lite tjock ha ha. Jättekul eller INTE!!! Eller att man får just det att man kanske åt för mycket vid jul eller har för mycket sug på något så man gått upp i vikt så det inte syns. Spelare ingen roll att man säger att man mått dåligt och legat inlagd för ändå att jag nu tagit igen och ätit upp mig. Hmmm mår dåligt än och har bara gått upp de 3-3,5 kg jag tappade i början. Så bara åå inskrivningsvikten. Men får ändå höra att man ser tjock och degig mage. Att någons vän eller bekant som är gravid har så fin rund mage och att min ser tjock och degig ut. Tack liksom!!! Den sista kommentaren fick jag höra senaste idag....så du är inte ensam
Är det någon av er här inne som har haft eller har ibland som hugg/stickningar/att de drar eller illar nere i underlivet? Precis som verkligen mitt mellan benen. Lite svårt och förklara. Jag kan få det lite då och då. Inte jätteofta men fått igår och idag kanske 2 gånger. Gör inte ont kan jag inte säga. Men väldigt obehagligt och märklig känsla. Funderade bara på vad de kan vara och om någon mer varit med om det. Känner mig egentligen inte orolig då jag inte tycker de gör ont eller de är ofta. Misstänker att bebis kanske kommer pt en nerv,ligamenten eller att livmorden växer. Men jag vet ju inte. Men ja lite nojig blir man ju eftersom man inte vet helt varför. Skall ta de med bm nästa gång men först den 2/3 jag träffar henne sä.
En del tycks ha väldigt svårt att veta när man ska hålla tyst. Det gamla ordspråket ?har du inget snällt att säga, så säg inget alls? har gått dem helt förbi. Hur kan man tro att alla graviditeter är lika, att alla kroppar reagerar likadant på hormonerna? Jag är en sån som blir gravid med hela kroppen, inte bara magen, i vecka 16 hade jag redan gått upp en storlek i byxor. Sen finns det de som kan ha samma storlek i gravidkläder som i vanliga kläder. På mig börjar graviditeten med att höfter och rumpa blir större liksom.
Är det någon av er här inne som har haft eller har ibland som hugg/stickningar/att de drar eller illar nere i underlivet? Precis som verkligen mitt mellan benen. Lite svårt och förklara. Jag kan få det lite då och då. Inte jätteofta men fått igår och idag kanske 2 gånger. Gör inte ont kan jag inte säga. Men väldigt obehagligt och märklig känsla. Funderade bara på vad de kan vara och om någon mer varit med om det. Känner mig egentligen inte orolig då jag inte tycker de gör ont eller de är ofta. Misstänker att bebis kanske kommer pt en nerv,ligamenten eller att livmorden växer. Men jag vet ju inte. Men ja lite nojig blir man ju eftersom man inte vet helt varför. Skall ta de med bm nästa gång men först den 2/3 jag träffar henne sä.
Det är foglossning.
Jag har inte upplevt det just där men läste om det för bara någon dag sedan.