Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Tänk på olika det kan vara för alla! Jag har mått oförskämt bra, visst har det varit illamående och enorm trötthet men vem är jag är gnälla om det. Ingen viktuppgång än, möjligen ett kilo, har jobbat hela tiden utan minsta sjukskrivning och är i vecka 19. Har RUL nästa vecka. Aldrig känt mig så vacker och kvinnlig! Berättade i veckan för alla mina elever, jobbar som gymnasielärare, och mår så otroligt bra.
Vi ska ta reda på kön om det går att se, nyfikenheten är olidlig! Vi har gjort KUB och där fick vi de bästa möjliga resultatet så känner mig lugn men så klart finns en viss tanke att det skulle vara något annat som är tokigt. Det är inget som äter upp mig dock utan jag vet att pyret där inne är ämnad för att komma till oss oavsett hur den är och blir
Svägerskan lånade ut sin doppler så lyssnar varje kväll på pyret där inne, hen har svårt att ligga still haha men så mysigt att höra det starka hjärtat slå <3
Vad härligt! :) Min lilla vaknar tidigt på morgonen och sparkar, inte vansinnigt mycket, nån spark då och då :) brukar ligga vaken en halvtimme innan jag ska upp med en hand på magen bara för att det är så himla mysigt! <3 Tycker ibland hon knölar längst ner i magen och så plötsligt kommer det en spark långt upp, känns verkligen som dom simmar omkring därinne ^^
Var på RUL:en igår. De nämnde aldrig något om könet, men min sambo snappade upp att "kvinna" var ikryssat på en av skärmarna. Det var misstänksamt tidigt in i undersökningen som sambon upptäckte det, lite som att barnmorskan inte borde ha hunnit upptäcka + fastställa det redan, samt att ze kiddo i mina (extrema lekmansögon) inte direkt tycktes fläka ut sig för allmän beskådan.
Men varför var det annars ikryssat? Någon som vet? Är det typ standard tills något annat upptäcks? Eller kan det var en tjej, bara att de inte sa något? Låter lite konstigt att titulera ett foster som "kvinna", haha. Och det låter lite konstigt att behöva specificera att mamman är det, vilket är den enda andra förklaringen jag kommer på. Speciellt om man först inte frågat vad mamman identifierar sig som.
Var på RUL:en igår. De nämnde aldrig något om könet, men min sambo snappade upp att "kvinna" var ikryssat på en av skärmarna. Det var misstänksamt tidigt in i undersökningen som sambon upptäckte det, lite som att barnmorskan inte borde ha hunnit upptäcka + fastställa det redan, samt att ze kiddo i mina (extrema lekmansögon) inte direkt tycktes fläka ut sig för allmän beskådan.
Men varför var det annars ikryssat? Någon som vet? Är det typ standard tills något annat upptäcks? Eller kan det var en tjej, bara att de inte sa något? Låter lite konstigt att titulera ett foster som "kvinna", haha. Och det låter lite konstigt att behöva specificera att mamman är det, vilket är den enda andra förklaringen jag kommer på. Speciellt om man först inte frågat vad mamman identifierar sig som.
Eller hur!! Fast jag vettefan hur kvinnlig just den här patienten är iofs, de får nog uppdatera sina system en aning.
Är det barnmorskan som är tydlig med sin könstillhörighet kanske? :D
Eller hur!! Fast jag vettefan hur kvinnlig just den här patienten är iofs, de får nog uppdatera sina system en aning.
Är det barnmorskan som är tydlig med sin könstillhörighet kanske? :D
Någon här som gjort eller ska göra RUL på CSK? Hur långt innan fick ni kallelsen och i vilken vecka gjorde ni rul eller kommer ni att vara i när ni gör rul? Jag är i v18 (17+1) och har inte fått kallelse ännu.. Jag börjar undra om kallelsen kommit bort på posten :o
Någon här som gjort eller ska göra RUL på CSK? Hur långt innan fick ni kallelsen och i vilken vecka gjorde ni rul eller kommer ni att vara i när ni gör rul? Jag är i v18 (17+1) och har inte fått kallelse ännu.. Jag börjar undra om kallelsen kommit bort på posten :o