• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    Okänd33 skrev 2017-11-14 21:44:29 följande:

Idag är det v4+5 för mig och jag mår så illa. Jag har noll matlust och mår illa mest hela tiden även om jag inte spytt hittills. Spänner i nedre delen av magen och jag känner mig JÄTTESVULLEN. Eller jag känner mig inte bara, jag är.

Vet inte hur jag ska stå ut en hel månad tills inskrivning så snälla kan någon säga att det här är normalt och att det går över ^_^

Hoppas mest illamåendet går över. Folk lär börja undra när jag som normalt tycker mat och allt är najs som fan, aldrig är sugen.

Klart det är normalt! Jag tror att illamående och svullen mage är bland de absolut vanligaste symptomen. Men det är inte gött.
  • Minigris0380

Hoppar in här ja!

Plussade förra veckan med mitt och sambons första gemensamma barn.

Om appen nu stämmer ligger jag nu i v. 6+3, kan knappt bärga mig tills man börjar känna sin lilla där inne (kommer nog inte fatta att de finns nåt där förrän då)

• miachr78
    Cecilie skrev 2017-11-14 18:59:50 följande:

Jag håller på att gå under av oro! Har sån svag molande

värk i ena sidan, typ precis ovanför blygdbenet på höger sida. Strålar både ner mot ljumsken och upp mot äggstocksområdet. Jätteorolig för utomkvedshavandeskap. Men försöker tänka att det är typ ligamenten eller kanske urinvägsinfektion för jag kissar typ konstant. Ska till vårdcentralen imorgon. Pratade med kvinnokliniken som sa att det var för tidigt att avgöra om det var X. Någon mer som har samma typ av smärta? Fy alltså vilken ovisshet. Är i v 4+2.

Jag är i vecka 4+6 och hade i helgen ont i vänstra sidan..det var riktigt jobbigt och jag trodde som du att det var utomkveds men nu har jag inte ont där längre utan har "vanlig" molvärk när det känns i hela livmodern.
  • Sopp

Jag kan typ inte sluta testa för jag inte vet vad jag ska tro, men dagens ser rätt solklart ut (BIM idag). Har någon märklig känsla över att den här graviditeten inte kommer att gå bra. Antagligen för att jag har två problemfria bakom mig, och ?någon gång måste det väl va min otur??

• kattnos
    Sopp skrev 2017-11-15 06:49:00 följande:

Jag kan typ inte sluta testa för jag inte vet vad jag ska tro, men dagens ser rätt solklart ut (BIM idag). Har någon märklig känsla över att den här graviditeten inte kommer att gå bra. Antagligen för att jag har två problemfria bakom mig, och ?någon gång måste det väl va min otur??

Du är helt klart gravid, grattis!
    Tja så kan det ju vara men det är lätt att ha en liten djävul på axeln som säger att "den häär gången skiter sig allt!" Men det är bara ens egna hjärnspöken. När jag inte känner några symptom, för de kommer och går, så tvivlar jag på att jag ens är gravid.. men det är jag likafullt. :)
  • Pusselbiten88
    smulan5 skrev 2017-11-14 21:03:08 följande:

För er som vill gå med i Facebook-gruppen, skicka mig ett pm med er mailadress ni använder på Facebook så ska jag försöka lägga till er. Observera att ni kommer få ett mail med inbjudan, det kommer alltså inte synas på Facebook att du fått inbjudan. Ingen av dina vänner kommer se att du är med i gruppen

Såhär blir det när man trycker på dig

• Iowhannah
    smulan5 skrev 2017-11-14 22:07:22 följande:

När du kommer in till min sida ska det finnas en knapp som heter nytt meddelande. Om du inte hittar kan jag pm.a dig så kan du svara på det

Jag använder mobilversionen och när jag tryckte på ditt namn så såg jag heller ingenting.
  • Zarina
    Sopp skrev 2017-11-14 14:04:49 följande:
    Bra jobbat! Jag var hemma med båda innan de började förskolan men vet inte om jag kommer göra likadant denna fång eller köra på korta dagar. Hur funkar det överlag med tre? Hur mycket jobbigare är det än med två?
    Antalet barn skrämmer inte mig, varken tre eller fyra, och tycker det inte var så stor skillnad att få från två till tre. Det tyngsta tycker jag är bebis tiden. Då liten är SÅ beroende av mig och jag vill kunna ge min famn och tid även till de andra barnen. Trean vägrade vara med någon annan än med mig de 10 första månaderna.....!!
  • Zarina
    Sopp skrev 2017-11-15 07:49:00 följande:

Jag kan inte heller sluta testa, men tror nog det var sista idag *gråtskrattande smiley* för det är inte direkt någon tvekan längre, bim+3!
    Med tanke på missfall har jag fått tre, men det är bara att försöka tänka att det som sker det sker! Och hoppas på det bästa! Håller tummarna för dig!!
  • smulan5
    Pusselbiten88 skrev 2017-11-15 07:17:44 följande:

Såhär blir det när man trycker på dig

Ok, har lagt så att man måste vara inloggad på familjeliv för att kunna se min sida men den är inte helt privat.
Svar på tråden Bf juli 2018