Anonym (Jasmine) skrev 2017-10-22 22:14:15 följande:
Kunde inte bry mig mindre av avd du tycker om mig som perosn. Själv verkar du vara en mobbare som gärna trycker ned andra på nätet som inte håller med dig och allra mest om de upplevt sig kränkta, det verkar svida i dina ögon. Sparka på de som ligger typ. Gör nåt åt dig själv istället för att ta ut det på mig. Du är inte bättre än den sorts person som du säger dig kritisera, ta en titt på dig själv.
Jag får tycka som jag vill och kommer fortsätta göra det även om såna som du försöker tysta ner med fula knep och personangrepp.
Du attackerar just nu en tjej som kände sig kränkt och du trycker ner denna, så det var ju mkt du jobbade för metoo och kränkta tjejer... Du kan ju börja här och nu och visa du inte är en sån och att tjejer har rätt att säga nej och tycka som de vill. Det gäller även familjeliv pch även om du inte håller med.
Jag tror att många känner sig kränkta av dig, för du tycks bli irriterad på många enbart för det faktum att de inte håller med dig i vad du påstår.
" Sparka på de som ligger typ."
Du kan inte bara utropa: "Jag är kränkt" och sedan svepa in dig i offerkoftan och mena att ingen annan kan säga deras åsikter.
Du drar väldigt många slutsatser om mig, trots att du har så lite kunskap. Du attackerar inte mina åsikter utan mig som person. Det är en form av härskarteknik. Jag undrar om det här du anklagar mig för: "använda fula knep och personangrepp" egentligen kommer från din egen arsenal som du tar till när du har lust.
"Jag får tycka som jag vill och kommer fortsätta göra det även om såna som du försöker tysta ner med fula knep och personangrepp. "
Jag har inte förbjudit dig att tycka något utan tvärtom verkar du vara den som med alla medel vill förbjuda mig att uttrycka mina åsikter.
Jag trodde, rätta mig om jag har fel, att metoo handlade om kvinnor som blivit sexuellt antastade mer eller mindre grovt av män. Om en kvinna som blivit kritiserad av ett inlägg på FL ska kunna använda kränkhetsstämpeln och hänvisa till metoo som ett slagträ mot den som kritiserat henne, kommer jag inte längre stödja den rörelsen.
"tjejer har rätt att säga nej"
Tjejer (och killar) har rätt att säga nej. Särskilt när det handlar om sexuella övergrepp. Ett sådant nej ska respekteras. Var har jag sagt något annat? Däremot så tycker jag att om man säger att man använder begreppet "grovt kränkande" i ett sammanhang där personen har fört ett nyanserat resonemang, så är det överdrivet och fel.