Anonym (Farmor) skrev 2017-11-08 20:02:30 följande:
Barnens mamma är arg på mig för att hon tycker att jag har prioriterat mina andra barnbarn. Vilket delvis är rätt då det under en period var väldigt jobbigt för mig att träffa min sons barn eftersom de påminner om honom.
Jag har såklart bett både barnens mamma om ursäkt och även barnen och förklarat varför jag under en tid (ungefär ett halvår) inte var lika närvarande och tog intiativ till att träffas. Vi sågs ändå ett par gånger under den här tiden tack vare att det största barnbarnet hörde av sig och ville komma till mig och det är jag väldigt tacksam för.
Jag har visat och sagt att jag insett mitt misstag och vill ändra på det men hon vill inte alls ge mig möjligheten.
Min son gick bort efter en tids sjukdom och under tiden han var sjuk så var de i princip här varje vecka.
Min farmor gjorde samma sak när min pappa dog och mamma har aldrig förlåtit det, där stod hon ensam med två barn på 8 och 13 år och försökte få ihop julafton som den alltid varit och farmor kom inte av precis samma anledning som du beskriver, när dom behövde dig som mest så fanns du inte där, fruktansvärt beteende. Sen hade vi mormor att ta hand om så det har inte funnits mycket tid för min mamma för farmor eftersom det hela tiden varit mormor... kan det ligga något i det för er?
Sen kan jag tycka att det är hårt av mamman att hålla på som hon gör... framförallt om det gått en tid sen den perioden? Ni behöver inte bli bästa vänner, men för barnbarnens skull borde hon ändå kunna ta sig samman... dom verkar ju faktiskt vilja träffas och ha kontakt? Jag skulle säga att sluta aldrig kämpa, bjud över på middag, erbjud hjälp osv, en dag löser det sig säkert.