• Anonym (Youtube:arn)

Therese Lindgren

Vad tycker Ni om henne?

• Svar på tråden Therese Lindgren
  • Anonym (lina)

Jag tittar på henne ibland, och gillar henne! Mycket är reklam, men inte allt. Jag tycker istället att det är inspirerande att hon hittade ett sätt att sig ur sina problem.

Anonym (Alkoholist) skrev 2017-11-10 22:05:41 följande:
    Hon hade kunnat vara en god förebild. Problemet är att hon är alkis och förnekar detta, hon gick i beroendebehandling men hävdade ändå trots det efteråt att hon faktiskt inte hade problem trots att hon drack morgon, lunch middag. Hon kallar detta "självmedicinering" vad gör andra alkisar då? Är dom bara törstiga eller....

Sen hennes peppbok till unga personer där hon rekommenderar att onanera när man har ångest för att det på något sätt skulle vara hälsosamt. Det är en extremt destruktiv uppmaning. Man ska aldrig börja koppla ångest till sin sexualitet. PUNKT
    Har inte läst hennes böcker, inte lyssnat på poddarna och inte sett något som handlar om alkoholism. Uppfattar det inte som att hon dricker längre i alla fall.
  • Anonym (Alkoholist)
    Anonym (lina) skrev 2017-11-10 23:43:12 följande:

Jag tittar på henne ibland, och gillar henne! Mycket är reklam, men inte allt. Jag tycker istället att det är inspirerande att hon hittade ett sätt att sig ur sina problem.

Har inte läst hennes böcker, inte lyssnat på poddarna och inte sett något som handlar om alkoholism. Uppfattar det inte som att hon dricker längre i alla fall.

Lite det som är problemet hon dricker fortfarande. Hon gjorde en 25 minuter lång förnekelse film, hon har gått i beroendebehandling och har knappt reflekterat över det. Trots att hon fått diagnosen alkoholism så vet hon fortfarande inte om hon är alkis men hon känner sug med hon dricker inte varje dag längre. Sen pendlar hon mellan att säga att alkohol är ett gift och att det inte varit lagligt om det skulle tillverkats idag, men trots det ska hon dricka. Hon är i en sån sjuk förnekelse.

• Anonym (Zeit)

Jag tar tillfället i akt och frågar varför ni slösar tid på att titta på sådana här *personligheter? Vad får ni ut av detta - lär ni er exempelvis något om er själva och om era egna liv, eller har ni bara för mycket tid ;)  ?

• Anonym (W)
    Anonym (Zeit) skrev 2017-11-11 00:17:21 följande:

Jag tar tillfället i akt och frågar varför ni slösar tid på att titta på sådana här *personligheter? Vad får ni ut av detta - lär ni er exempelvis något om er själva och om era egna liv, eller har ni bara för mycket tid ;)  ?

Av samma anledning som du har tid att slöa runt på familjeliv så prioriterar folk kanske youtube?

Jag tycker hon har en skön personlighet, inspirerar andra osv, gillar att kolla på hennes vloggar. Enkelt.
  • Anonym (Zeit)
    Anonym (W) skrev 2017-11-11 00:48:33 följande:
    Av samma anledning som du har tid att slöa runt på familjeliv så prioriterar folk kanske youtube?

Jag tycker hon har en skön personlighet, inspirerar andra osv, gillar att kolla på hennes vloggar. Enkelt.
    Stycke 1: Skulle det i så fall innebära att de som gör det skriver kommentarer och debatterar olika frågor alltså? Gör man i så fall det i hennes kanal eller på andra sätt? Och med andra användare eller bara i förhållande till henne?

Stycke 2: ok. Intressant! 
  • Anonym (lina)
    Jag tittar på några få olika youtube kanaler, för underhållning och inspiration. Troligen finns det kanaler som även skulle passa dig, oavsett vilket intresse du har.

Therese är den enda svenska kanal jag ser. Anledningen är att jag faktiskt gillar sånt som smink och kläder. Och att det finns saker i hennes liv som påminner om mitt. Tycker inte att det är mer slöseri att titta på ett youtube klipp i 10 min, än att titta på nån tv-serie.
    Anonym (Alkoholist) skrev 2017-11-10 23:48:50 följande:
    Lite det som är problemet hon dricker fortfarande. Hon gjorde en 25 minuter lång förnekelse film, hon har gått i beroendebehandling och har knappt reflekterat över det. Trots att hon fått diagnosen alkoholism så vet hon fortfarande inte om hon är alkis men hon känner sug med hon dricker inte varje dag längre. Sen pendlar hon mellan att säga att alkohol är ett gift och att det inte varit lagligt om det skulle tillverkats idag, men trots det ska hon dricka. Hon är i en sån sjuk förnekelse.

" target="_blank">

Har noll erfarenhet kring alkoholberoende, och dricker sällan själv. Men du verkar insatt, så tror dig absolut.  
  • Anonym (Vem?)

Jag håller med dig. Jag vet inte ens vem människan är. Jag skulle aldrig ha tid att följa nån. Är det nån som har tid att följa mig? Följa med mig ut och kratta löv ?? Andas lite frisk luft :))
  • Anonym (Låt)

Låt tanten supa. Vem bryr sig. Hon får väll en roligare morgon/dag/kväll

• Anonym (Alkoholist)
    Anonym (Låt) skrev 2017-11-11 07:01:05 följande:

Låt tanten supa. Vem bryr sig. Hon får väll en roligare morgon/dag/kväll

Hon får supa. Men jag tycker att det är sjukt problematiskt att hon blir hyllad som en stor förebild som aktiv missbrukare. Nyktra missbrukare har jag inge problem med
  • Anonym (Youtube:arn)
    neverpreggo skrev 2017-11-10 13:44:15 följande:

Så du är en annan yt:are som vill ha åsikter om henne?

Jag lyssnar på hennes&Zätas podd och har sett några videos. Gullig tjej som bryr sig och som kämpar med att få ha ett bra liv. Det var ju aldrig meningen att hon skulle bli så stor som hon är nu men jag tycker att hon gör det bra. Älskar podden! Själv YT-formatet har aldrig riktigt varit min grej men Therese har ändå roat mig när jag kollat.

Hon verkar älska smink, patetiskt enligt mig. Sedan har hon tydligen ljugit sig till bekräftelse några gånger. Positivt är väl att hon tar hand om djur då.
Svar på tråden Therese Lindgren