• beso

Gravid efter upprepade missfall

Hej alla! Här tänkte jag vi kunde stötta o tipsa varandra o utbyta erfarenheter om hur det är att fått flera missfall och sen vänta barn igen!

Jag är själv 39år har tre barn. Men har de senaste tre åren fått 7 tidiga missfall runt bim eller nån v efter. Nu har jag fått trombyl o progesteron utskrivet.

Fick missfall senast 19 okt men lyckades bli gravid direkt! :) Är fortfarande innan bim men testade helt klart posetivt idag och har tidigare testat extremt svagt posetivt i flera dagar! Efter alla missfall har jag testat negativt på flera test.

Vi är jätteglada men naturligtvis också superoroliga! :( Skillnaden denna gång är att graviditetssymptomen är mycket starkare och kom väldigt tidigt. Samt att jag fått medicin.

Ni som har solskenshistorier på gärna också dela med er och sprid lite hopp! :)

Kram till er alla och lycka till! :)

• Svar på tråden Gravid efter upprepade missfall
  • beso
    Anonym (Ulrika) skrev 2017-11-20 19:58:06 följande:

Jag var i vecka 5. Ja hade plussat i tidigare tester och även digitaltest.

Åh tack snälla! Ger mig lite hopp! Har haft superduper ångest sen testet..ska försöka tänka posetivt att jag e gravid o allt e ok tills jag testar igen på fredag tänkte jag!
  • Bubbel85
    beso skrev 2017-11-20 10:07:04 följande:

Nu e jag orolig..är på bim +3 och kissade på stickan efter att bara håll urinen inne i 2h ca..men strecket e lika svagt som för 6dagar sedan.. Vet att man ska hålla i minst 3-4h..samt att mitt hcg är som starkast runt 11.00.

Vad tror ni är det kört är livrädd nu! :( :(

Du är "bara" på bim + 3. Dessutom har du inte testat på morgonurin. Testa på onsdag morgon så håller vi tummarna att det händer nåt. För mig var det jättesvagt till typ bim +5 då började det bli tydligt. På bim+7 nästan som kontrollstrecket så jag tycker inte det är konstigt att det är svagt. beror väldigt mycket på hur lång din luteafas är, är den som min lite kortare är det inte alls konstigt om det tar nån vecka innan testet blir starkt. Håller alla tummar!!
  • beso
    Bubbel85 skrev 2017-11-20 21:11:58 följande:

Du är "bara" på bim + 3. Dessutom har du inte testat på morgonurin. Testa på onsdag morgon så håller vi tummarna att det händer nåt. För mig var det jättesvagt till typ bim +5 då började det bli tydligt. På bim+7 nästan som kontrollstrecket så jag tycker inte det är konstigt att det är svagt. beror väldigt mycket på hur lång din luteafas är, är den som min lite kortare är det inte alls konstigt om det tar nån vecka innan testet blir starkt. Håller alla tummar!!

Tack snälla! :D Jag kanske e lite överdriven..lätt hänt att det blir än värre än vanligt efter 7 missfall kanske..borde ju va glad d inte trillat ut o d ff e pluss! :) Att du skriver ditt blev starkare på bim 5 och 7 ger gör mig mkt hoppfull! Jag testar på onsdag som du säger! Bra idé! :) Tack igen! :)
  • Anonym (Ulrika)
    beso skrev 2017-11-20 20:44:06 följande:

Åh tack snälla! Ger mig lite hopp! Har haft superduper ångest sen testet..ska försöka tänka posetivt att jag e gravid o allt e ok tills jag testar igen på fredag tänkte jag!

Du blöder ju inte och har ingenting att vara orolig över och dessutom äter du mediciner mot missfall.
  • beso
    Anonym (Ulrika) skrev 2017-11-20 21:42:45 följande:

Du blöder ju inte och har ingenting att vara orolig över och dessutom äter du mediciner mot missfall.

Tack för att ni stöttar mig! :) Betyder mkt! Tar bort det värsta av ångesten o oron o känner jag börjar kunna slappna av..

Även om d blir missfall så får jag ju ta det då liksom..blir ju inte bättre av att falla under jorden o ta ut nån olycka i förskott..som dessutom kanske inte blir av ens..
  • beso

Tog ett predictor early till inatt då hållt urin i 4.5h. Brösten gjorde då ondare än på dagen så tänkte att hcg:t va högre. Med det visade knappt synligt streck/näst intill negativt!

Har läst andras erfarenheter av att progesteronet jag tar ofta håller tillbaka blödningen vid mf.

Jag är idag på bim+5

Känner mindre trötthet hunger molande o har inte lätt till tårar längre.

Det va på bim-3 och bim+3 som jag testade lika starkt/svagt utan ökning.

Låg o googlade inatt för att få upp hoppet men 95% av liknande historier så gick det åt pipan. Hittade info om hooks effekt som är välkänd inom forskarvärlden verkar det som. Att vid allt för höga hcg nivåer klarar testen inte av att ge utslag utan att man spär med vatten. Men det lär ju inte inträffa redan i v5 liksom.

Läste oxå att progesteronet jag tar ger graviditetsömma bröst..

Ska ringa gyn idag..men för tidigt för att se ett hjärta i v4+5 så whats The Point liksom..är väl bara att vänta på ev blödning..o testa om nån v igen. Drar mig för att göra hcg blodprov då nålrädd..

Tacksam om någon orkar svara.

• sommar 77

Hej,

Fy vad jobbigt!

Kan känna igen mig.

Hur gamla är dina barn, är detta barn med samma man?

Jag är 40 år och har tre barn sedan tidigare förhållande, 13, 12 och 6 år.

Sen träffade jag stora kärleken för några år sedan.

Efter två missfall (även ett tidigare i livet) så blev vi gravida. Jag var nojig som du, tänkte och googlade varje dag, väntade på blod, gjorde tidigt vul osv....

Men nu verkar det gå bra, går in i v 18 i morgon och gjort Nipt test och ul! Allt ser bra ut.

Håller tummarna för dig!!!!

• beso
    sommar 77 skrev 2017-11-22 08:42:36 följande:

Hej,

Fy vad jobbigt!

Kan känna igen mig.

Hur gamla är dina barn, är detta barn med samma man?

Jag är 40 år och har tre barn sedan tidigare förhållande, 13, 12 och 6 år.

Sen träffade jag stora kärleken för några år sedan.

Efter två missfall (även ett tidigare i livet) så blev vi gravida. Jag var nojig som du, tänkte och googlade varje dag, väntade på blod, gjorde tidigt vul osv....

Men nu verkar det gå bra, går in i v 18 i morgon och gjort Nipt test och ul! Allt ser bra ut.

Håller tummarna för dig!!!!

Så underbart med din graviditet! :) Grattis! Jag har också tre barn 15 7 och 4. En ny man nu. Jag ska också snart fylla 40! ;) Mkt likt haha! Min dr ska ringa upp mig idag! Känner typ att d e kört..
  • sommar 77

Fy vad jobbigt!

Har du haft 7 missfall med din nya?

Har han barn sedan innan?

Jag har två bonusbarn också.

Ja mycket likt, ge inte upp! Bara svårare nu när vi är äldre.

Förstår exakt oroskänslan!!

• beso
    sommar 77 skrev 2017-11-22 10:04:27 följande:

Fy vad jobbigt!

Har du haft 7 missfall med din nya?

Har han barn sedan innan?

Jag har två bonusbarn också.

Ja mycket likt, ge inte upp! Bara svårare nu när vi är äldre.

Förstår exakt oroskänslan!!

Med mitt ex oxå. Min kille har ett barn sen tidigare som dog..så känns extra viktigt..

Så nervös o undrar vad som e fel på mig..
Svar på tråden Gravid efter upprepade missfall