• beso

Gravid efter upprepade missfall

Hej alla! Här tänkte jag vi kunde stötta o tipsa varandra o utbyta erfarenheter om hur det är att fått flera missfall och sen vänta barn igen!

Jag är själv 39år har tre barn. Men har de senaste tre åren fått 7 tidiga missfall runt bim eller nån v efter. Nu har jag fått trombyl o progesteron utskrivet.

Fick missfall senast 19 okt men lyckades bli gravid direkt! :) Är fortfarande innan bim men testade helt klart posetivt idag och har tidigare testat extremt svagt posetivt i flera dagar! Efter alla missfall har jag testat negativt på flera test.

Vi är jätteglada men naturligtvis också superoroliga! :( Skillnaden denna gång är att graviditetssymptomen är mycket starkare och kom väldigt tidigt. Samt att jag fått medicin.

Ni som har solskenshistorier på gärna också dela med er och sprid lite hopp! :)

Kram till er alla och lycka till! :)

• Svar på tråden Gravid efter upprepade missfall
  • beso

Hej! Tack f att du frågar! :) Jo jag ringde o vi kom överens om att jag skulle komma på vul den 1 dec. Det är om två v o då beräknas ja vara i v 6 så man garanterat ser nåt o inte blir onödigt uppskrämd. Tyckte d lät bra. Skulle jag börja blöda eller nåt annat som oroar så får jag komma tidigare. Känns verkligen som dom tar mig på allvar o vill mitt bästa! :)

Idag upptäckte jag att jag redan blivit hård i magen..är bara det vid graviditet men det brukar inte komma förens i v 7 vanligtvis. Växtvärken i bröst o mage håller i sig o mått lite illa o varit lite yr till o från idag. Så än så länge känns allt normalt. Måttligt skojigt dock med dessa tabletter som ska in i underligt 3ggr per dag men det är det värt! :) Hur ska man kunna va med mannen då liksom..hm. .! :O

• LFF

Man får "umgås" på andra vis istället. Vad underbart att de lyssnade och förstod. Då är det bara väntan till första milstolpen då. :)

• beso
    LFF skrev 2017-11-16 22:20:27 följande:

Man får "umgås" på andra vis istället. Vad underbart att de lyssnade och förstod. Då är det bara väntan till första milstolpen då. :)

Japp nu e d bara o kämpakämpa o försöka tänka på annat o va posetiv! Inte min starka sida direkt..hehe! ;)

Bara morgondagen går utan blod så kommer jag bli så glaad! Sen en dag i taget!
  • beso

Nu e jag orolig..är på bim +3 och kissade på stickan efter att bara håll urinen inne i 2h ca..men strecket e lika svagt som för 6dagar sedan.. Vet att man ska hålla i minst 3-4h..samt att mitt hcg är som starkast runt 11.00.

Vad tror ni är det kört är livrädd nu! :( :(

• LFF
    beso skrev 2017-11-20 10:07:04 följande:

Nu e jag orolig..är på bim +3 och kissade på stickan efter att bara håll urinen inne i 2h ca..men strecket e lika svagt som för 6dagar sedan.. Vet att man ska hålla i minst 3-4h..samt att mitt hcg är som starkast runt 11.00.

Jag tänker fortsätta hålla tummarna tills dess att du antingen börjar blöda (ordentligt) eller har varit hos gyn och kollat läget. 

10 dagar kvar! 

Och du! Lova att du inte tar några fler test nu! Om du känner ett behov av att testa, skicka mig ett mess istället :)
  • Luna1234

TS, var det svårt att få Lutinus och Trombyl utskrivet? När fick du börja ta det i sånt fall? Från när testet visade +?

• Anonym (Ulrika)
    beso skrev 2017-11-20 10:07:04 följande:

Det är inte kört. Min digitala till och med visade negativt och min grav test var svag men allt gick väl hela graviditeten. Försök slappna av. Stress och oro är inte bra.
  • beso
    Anonym (Ulrika) skrev 2017-11-20 17:52:02 följande:

Det är inte kört. Min digitala till och med visade negativt och min grav test var svag men allt gick väl hela graviditeten. Försök slappna av. Stress och oro är inte bra.

Vilken vecka var du i då? Hade du alltså plussat på andra tidigare eller samma sorts test?
  • beso
    Luna1234 skrev 2017-11-20 10:56:42 följande:

TS, var det svårt att få Lutinus och Trombyl utskrivet? När fick du börja ta det i sånt fall? Från när testet visade +?

Det var inte alls svårt! Fick direkt! :)

Jag skulle börja när jag plussade
  • Anonym (Ulrika)
    beso skrev 2017-11-20 18:08:02 följande:

Vilken vecka var du i då? Hade du alltså plussat på andra tidigare eller samma sorts test?

Jag var i vecka 5. Ja hade plussat i tidigare tester och även digitaltest.
Svar på tråden Gravid efter upprepade missfall