• Tankers

Otrogna

Varför vill i vara dåliga och lågstående personer som bedrar och sviker er partner förtjänar ni inte vara bättre än så som personer.

• Svar på tråden Otrogna
  • Anonym (nope)
    Tobythegunn skrev 2017-11-20 15:45:24 följande:
    Och jag vill gärna veta vart ni fick "30-50%" statistiken ifrån? Det är väl en omöjlig siffra att räkna ut? Jag menar stämmer det så är det ju ingen ide alls för någon som jag (monogam) att skaffa en partner? Liksom varför ens anstränga sig ett dugg om det nu är så att majoriteten är otrogna?
    Det är allmänt känt om man ids läsa på och den räknas antagligen ut som precis all annan statistik, man gör enkäter och låter folk svara. 

30-50 procent otrogna innebär 50-70 procent som INTE är otrogna, hur får du det till att en majoritet är otrogna? 

Ja otrohet är tyvärr väldigt vanligt förekommande vilket jag gissar går hand i hand med det ytliga, egoistiska och cyniska samhälle vi byggt upp där människor gör lite som det passar dem bäst för stunden och sen snackar bort det för sig själva med lämpliga ursäkter. Den uppenbara lösningen på problemet är att folk helt enkelt slutar vara egoister. Att kräva att folk tar ansvar för sina handlingar idag är nästan som att be dem ta ner månen, "vaaaa ska jaaaaag ta ansvar för vad jag gjort? näää varför ska jag göra det när jag bara kan snacka mig ur skiten genom att kläcka ur mig lite floskler,, sluta kränka mig, snyft, snyft".  

Helt chanslös är du inte som monogam, risken är hög men oddsen är fortfarande på din sida så att säga. I grunden handlar det väl om tur/otur för egoistiska människor går tyvärr inte omkring med en t-shirt som det står "egoist" på.
  • Anonym (nope)
    Tobythegunn skrev 2017-11-20 16:00:44 följande:

Jag har haft 2 långa förhållanden i mitt liv. Aldrig varit otrogen men många gånger kunnat vara det. Fester, fylla, tjejer som velat ligga etc etc. Men jag har ändå aldrig varit otrogen. Jag vill tro och hoppas att det finns andra som jag och det där med att 80% är otrogna är bullshit. För det första så är det omöjligt att hitta en sådan siffra och för det andra så bara för du själv har upplevt otrohet och gjort detsamma så målar du upp en bild som kan vara sann för dig men som inte stämmer generellt i verkligheten.

80% av dina vänner och bekanta kanske har varit otrogna, visst, men det är ju för att du och dina vänner är svin. Lol.

Exakt, otrohet är ett medvetet val inte något som bara händer. Däremot vill folk som beter sig så gärna att alla ska tro att de inte hade något val så att skulden ska på åt något annat håll, alternativ att de gärna vill normalisera sitt beteende så att de ska framstå som normalt
  • Anonym (nope)
    alexandraP skrev 2017-11-20 16:31:33 följande:

Otrohet är naturligtvis inte svart eller vitt.  Min förra sambo var mycket tydligt med att han tyckte att vi kvinnor förtjänade ett och annat livsstimulerande snedsprång - särskilt efter att ha riskerat livet under barnafödandet. Däremot tyckte har riktigt illa om män som utan anledning gick ut och raggade bara för att bevisa sin manlighet. Det var en underbar man som till slut "kom ut ur garderoben" och upptäckte att han bar homosexuell och så tog vårt förhållande slut.
    MEN det finns många män som mår dåligt i urusla relationer men som t ex för barnens skull inte skiljer sig. Jag har  träffat flera såna män som varit helt utsvultna och jag tror att det gjorde dom riktigt gott att få ligga med mig.

Njae, jag tycker inte man ska blanda ihop anledningar till otrohet och otrohet som handling. Anledningarna är som du skriver inte svartvita, handlingen i sig är dock väldigt svartvit.

Det finns många som mår dåligt i urusla relationer men alla dessa är inte otrogna, jag känner till exempel en kvinna vars man söp och misshandlade henne under många år, hon var aldrig otrogen utan valde hellre att dumpa honom.
  • Anonym (nope)
    alexandraP skrev 2017-11-20 17:20:47 följande:

Det är kanske inte riktigt jämförbart. Jag talar om vanliga skötsamma män som lojalt stöttar sina barn, till stor del försörjer familjen, som tar sitt ansvar hemma men behandlas illa av sina fruar. OM dom skulle skilja sig kraschar kanske det mesta för barnen. Att dessa män har ett uppdämt behov  tycker jag är fullkomligt begripligt. Jag har träffat flera såna män på Victoria-Milan och det har känts som en riktig välgärning att få hjälpa dom genom att låta dom få tömma sig i mig. 

Ja då förstår jag att du tar dessa stackars satar i försvar, om du inte själv inser det omoraliska i att knulla upptagna män och därmed delta i deras svineri så är det ju klart att du kommer ha förståelse för stackarna behöver tömma pungen då och då.

Men å andra sidan, har du aldrig funderat över att om dessa arma stackare så flagrant kan gå bakom ryggen på sin partner så har de förmodligen inga problem alls med att ljuga för dig för att få en chans att tömma sin överfulla pung?
  • Anonym (Jasså.)

Den största frågan tycker jag är väl snarare varför någon väljer att STANNA hos ett otroget svin? Att ett svin är ett svin är en sak och att en älskare/älskarinna är dålig och omoralisk är en annan, men den som väljer att STANNA och dessutom tro på att det inte kommer hända igen? Patetiskt...

• Tobythegunn
    Anonym (nope) skrev 2017-11-20 16:22:16 följande:
    Det är allmänt känt om man ids läsa på och den räknas antagligen ut som precis all annan statistik, man gör enkäter och låter folk svara. 

30-50 procent otrogna innebär 50-70 procent som INTE är otrogna, hur får du det till att en majoritet är otrogna? 

Ja otrohet är tyvärr väldigt vanligt förekommande vilket jag gissar går hand i hand med det ytliga, egoistiska och cyniska samhälle vi byggt upp där människor gör lite som det passar dem bäst för stunden och sen snackar bort det för sig själva med lämpliga ursäkter. Den uppenbara lösningen på problemet är att folk helt enkelt slutar vara egoister. Att kräva att folk tar ansvar för sina handlingar idag är nästan som att be dem ta ner månen, "vaaaa ska jaaaaag ta ansvar för vad jag gjort? näää varför ska jag göra det när jag bara kan snacka mig ur skiten genom att kläcka ur mig lite floskler,, sluta kränka mig, snyft, snyft".  

Helt chanslös är du inte som monogam, risken är hög men oddsen är fortfarande på din sida så att säga. I grunden handlar det väl om tur/otur för egoistiska människor går tyvärr inte omkring med en t-shirt som det står "egoist" på.
    Det var någon innan som sa 80%, det var det jag baserade "majoriteten" på. Men ok tack. Jag håller med..
    Happiness, only real when shared
  • Finland2

Trista svar från moralister som gottar sig i att vara elaka. Jag försökte balansera diskussionen som till stor del handlar om att dom som skriver vill överbjuda varandra i fördömanden och att utmåla en stor del av mänskligheten som svin.
    Det är nu en gång för alla så att det finns män som har det så hemskt i sina förhållanden med elaka kvinnor att dom inte skulle klara sig utan en säkerhetsventil. Jag har träffat flera män som närmast varit färdiga att ta livet av sig snarare än att spräcka familj och äktenskap.. Jag hoppas jag gett några av dom litet livslust genm att trösta och ge dom en chans att få tömma sig i mig.

• Anonym (Ingen moral)
    Anonym (nope) skrev 2017-11-20 10:24:11 följande:
    Alla vill inte ha ett öppet förhållande, faktisk vill de allra flesta som är otrogna inte alls att deras partner gör likadant, så det där med att många skulle lägga fram förslaget är bara bullshit, ett få ta lägger kanske fram förslaget, de allra flesta lägger bara fram en pokerface och gör saker i smyg. Så vad det egentligen handlar om är inte alls människans "rätta" natur, vad det handlar är vissa människors egoism och feghet. Det är bara att inse, om fler skulle sluta vara så jävla fega och stå för vad de ville inför sin partner så skulle vi inte ha mellan 30-50% otrohet.

Så nej, sluta fega och börja stå för vem du är och vad du vill, för din partner gör just det
    Jag gör just det, jag bryr mig inte längre... Liksom inte värt att ens försöka för majoriteten är ändå otrogna, lika bra att följa strömmen liksom.
  • Anonym (Ingen moral)
    Tobythegunn skrev 2017-11-20 16:00:44 följande:

Jag har haft 2 långa förhållanden i mitt liv. Aldrig varit otrogen men många gånger kunnat vara det. Fester, fylla, tjejer som velat ligga etc etc. Men jag har ändå aldrig varit otrogen. Jag vill tro och hoppas att det finns andra som jag och det där med att 80% är otrogna är bullshit. För det första så är det omöjligt att hitta en sådan siffra och för det andra så bara för du själv har upplevt otrohet och gjort detsamma så målar du upp en bild som kan vara sann för dig men som inte stämmer generellt i verkligheten.

80% av dina vänner och bekanta kanske har varit otrogna, visst, men det är ju för att du och dina vänner är svin. Lol.

Jag är då rakt inget svin, efter att ha blivit bedragen gång på gång så blir man känslokall... Jag bryr mig inte längre, och bara för att du inte varit otrogen så har nog garanterat dina partners varit det, sanningen svider men man får rätta sig i ledet.
  • Anonym (nope)
    Tobythegunn skrev 2017-11-20 19:13:53 följande:
    Det var någon innan som sa 80%, det var det jag baserade "majoriteten" på. Men ok tack. Jag håller med..
    Den som skrev det innan utgick nog från sina egna skuldkänslor (det var därför jag kommenterade det). Människor som gör saker de vet inte är så bra har alltid ett behov av att tro att alla andra också gör likadant, det får dem att känna sig lite bättre Flört
Svar på tråden Otrogna