• Tankers

Otrogna

Varför vill i vara dåliga och lågstående personer som bedrar och sviker er partner förtjänar ni inte vara bättre än så som personer.

• Svar på tråden Otrogna
  • Anonym (Ingen moral)
    Anonym (nope) skrev 2017-12-06 11:56:19 följande:
    Ok, du baserar alltså dina teorier på vad du sett inte på forskning eller statistik, inte undra på att det blir som det blir, du borde kanske prova på att umgås med lite bättre människor. 

Jag lever redan i verkligheten, den ser bara lite annorlunda ut än din. I min verklighet så behöver jag inte såra och förnedra människor för sex och bekräftelse. De som gjort så mot mig har jag lämnat bakom mig och bytt ut mot bättre människor och jag har aldrig känt något behov av att sjunka till deras nivå.
    Din naivitet kommer att stå dig dyrt i framtiden... Men du vaknar nog upp så småningom du med.
  • Anonym (nope)
    Anonym (Ingen moral) skrev 2017-12-07 15:08:48 följande:
    Din naivitet kommer att stå dig dyrt i framtiden... Men du vaknar nog upp så småningom du med.
    Din bitterhet står dig dyrt redan nu, den har förvandlat dig som person, den har dragit ner dig till samma låga nivå som dem som bedrog dig. Du har valt att kapitulera och släppt alla dina principer och ersatt dem med samma principer som du utsattes för. Jag valde att ha mina kvar och inte låta idioter dra ner mig i deras träsk. Jag är stark, du är svag.

Visst kan jag bli lurad fler ggr i livet, det kan alla, ingen är immun mot andras egoism och falskhet, alla går på nitar förr eller senare. Det är mer en fråga om hur man väljer att hantera motgångar.
  • Anonym (Ingen moral)
    Anonym (nope) skrev 2017-12-07 17:14:32 följande:
    Din bitterhet står dig dyrt redan nu, den har förvandlat dig som person, den har dragit ner dig till samma låga nivå som dem som bedrog dig. Du har valt att kapitulera och släppt alla dina principer och ersatt dem med samma principer som du utsattes för. Jag valde att ha mina kvar och inte låta idioter dra ner mig i deras träsk. Jag är stark, du är svag.

Visst kan jag bli lurad fler ggr i livet, det kan alla, ingen är immun mot andras egoism och falskhet, alla går på nitar förr eller senare. Det är mer en fråga om hur man väljer att hantera motgångar.
    Problemet är att ingen är intresserad av att vara trogen idag, därför är det inte värt att hålla på sina principer när man bara kommer att bli sviken gång på gång.
  • Tobythegunn
    Anonym (Ingen moral) skrev 2017-12-10 04:54:13 följande:
    Problemet är att ingen är intresserad av att vara trogen idag, därför är det inte värt att hålla på sina principer när man bara kommer att bli sviken gång på gång.
    Jag tror det finns många som har värderingar som (Nope)... Jag är en av dem. Du kanske inte ser det för att du hänger med människor som tänker som du. Jag gör verkligen inte det och jag har ingen i min umgängeskrets som tänker så.
    Happiness, only real when shared
  • Anonym (Ingen moral)
    Tobythegunn skrev 2017-12-10 14:48:58 följande:
    Jag tror det finns många som har värderingar som (Nope)... Jag är en av dem. Du kanske inte ser det för att du hänger med människor som tänker som du. Jag gör verkligen inte det och jag har ingen i min umgängeskrets som tänker så.
    Och du kommer att inse att ni är ganska ensamma i det tänket så småningom, tanken att vara trogen är bara "religiöst trams" för de flesta därför skiter folk fullständigt i om det sårar ens partner att knulla med 10 andra... Är du religiös ?
  • Anonym (nope)
    Anonym (Ingen moral) skrev 2017-12-21 19:35:12 följande:
    Och du kommer att inse att ni är ganska ensamma i det tänket så småningom, tanken att vara trogen är bara "religiöst trams" för de flesta därför skiter folk fullständigt i om det sårar ens partner att knulla med 10 andra... Är du religiös ?
    Statistiken talar emot dig. Det skulle du också märka om du orkade läsa den. Istället grottar du ner dig i självömkan och använder det som en ursäkt för att bete sig som ett arsel.
  • Anonym (Ingen moral)
    Anonym (nope) skrev 2017-12-21 23:51:35 följande:
    Statistiken talar emot dig. Det skulle du också märka om du orkade läsa den. Istället grottar du ner dig i självömkan och använder det som en ursäkt för att bete sig som ett arsel.
    Länka gärna till en trovärdig källa för den "statistiken" tack, och svara på min fråga.
  • Tobythegunn
    Anonym (Ingen moral) skrev 2017-12-21 19:35:12 följande:
    Jag är så långt ifrån religiös man kan komma. Även om det nu skulle stämma att att det "flesta" är otrogna så finns det ändå en bunt som inte är det. Det gäller ju då för mig och många andra som tänker som jag, att finna likasinnade människor :) 
    Happiness, only real when shared
  • Anonym (Ingen moral)
    Tobythegunn skrev 2017-12-22 17:40:50 följande:
    Jag är så långt ifrån religiös man kan komma. Även om det nu skulle stämma att att det "flesta" är otrogna så finns det ändå en bunt som inte är det. Det gäller ju då för mig och många andra som tänker som jag, att finna likasinnade människor :) 
    Vilket är omöjligt... Du är antingen en enhörning eller så ljuger du för dig själv.
  • Anonym (nope)
    Anonym (Ingen moral) skrev 2017-12-31 06:05:05 följande:
    Vilket är omöjligt... Du är antingen en enhörning eller så ljuger du för dig själv.
    Som det redan påpekats för dig ca 150 ggr så finns det gott om människor som inte är otrogna. Umgås du med drägg så är det kanske inte så konstigt att de beter sig som just drägg. Du kan antingen välja att umgås med lite bättre människor eller fortsätta umgås med drägg, det är du som väljer.

Men jag börjar misstänka att du vill umgås med drägg så att du kan knulla runt och skylla det på världen jävlighet.... i så fall borde du stå för det och inte skylla det på "alla andra".
Svar på tråden Otrogna