• Tankers

Otrogna

Varför vill i vara dåliga och lågstående personer som bedrar och sviker er partner förtjänar ni inte vara bättre än så som personer.

• Svar på tråden Otrogna
  • Anonym (nope)
    Anonym (Ingen moral) skrev 2017-11-20 20:56:47 följande:
    Jag gör just det, jag bryr mig inte längre... Liksom inte värt att ens försöka för majoriteten är ändå otrogna, lika bra att följa strömmen liksom.
    Fast som sagt majoriteten är inte alls otrogna, googla upp det. Du kanske helt enkelt umgås med fel personer. Om alla hoppar framför ett tåg så behöver du inte också göra det om du inte själv vill det såklart.
  • Anonym (nope)
    Anonym (Ingen moral) skrev 2017-11-20 21:01:49 följande:
    Jag är då rakt inget svin, efter att ha blivit bedragen gång på gång så blir man känslokall... Jag bryr mig inte längre, och bara för att du inte varit otrogen så har nog garanterat dina partners varit det, sanningen svider men man får rätta sig i ledet.
    Jag har också blivit bedragen men jag VALDE att inte låta andras svinaktiga beteende påverka den jag är. Det gör ont att bli sviken men hur då väljer att hantera det är ditt val.
  • Anonym (Puff)
    alexandraP skrev 2017-11-20 17:20:47 följande:

Det är kanske inte riktigt jämförbart. Jag talar om vanliga skötsamma män som lojalt stöttar sina barn, till stor del försörjer familjen, som tar sitt ansvar hemma men behandlas illa av sina fruar. OM dom skulle skilja sig kraschar kanske det mesta för barnen. Att dessa män har ett uppdämt behov  tycker jag är fullkomligt begripligt. Jag har träffat flera såna män på Victoria-Milan och det har känts som en riktig välgärning att få hjälpa dom genom att låta dom få tömma sig i mig. 

Klart de säger att de är offer i sina förhållanden, du särar inte för män som förtjänar kastrering och har en äcklig syn på kvinnor, (eller vad vet jag...)
  • Tobythegunn
    Anonym (Ingen moral) skrev 2017-11-20 21:01:49 följande:
    Jag är då rakt inget svin, efter att ha blivit bedragen gång på gång så blir man känslokall... Jag bryr mig inte längre, och bara för att du inte varit otrogen så har nog garanterat dina partners varit det, sanningen svider men man får rätta sig i ledet.

Tvivlar på det. Otrohet brukar komma fram. Antingen råkar man se skumma sms eller nummer på partnerns mobil, man kan rentav komma på dem rätt öppet eller så klarar partnern inte av att ljuga och berättar det. Detta var aldrig något jag märkte med de kvinnor jag var med. Såklart vet jag ju inte 100% att dom var trogna till mig men har väldigt svårt att tro och se att dem inte var det.

Att bete sig som du gör leder ingenvart. Bara för att du blivit bedragen så känner du att du också måste bedra? Bara för att folk gör dig illa så vill du göra andra illa? Inte riktigt moget om du frågar mig.

Jag tycker man bör bete sig högre än dem som gör en illa och bevisa hur mycket bättre man själv är som människa i att göra annorlunda. Annars är man ju lika låg som dem. Men du verkar ju ändå inte bry dig, men jag lovar dig att det kommer bita dig i röven tillslut. Karma liksom.

Happiness, only real when shared
  • Anonym (Puff)
    Tankers skrev 2017-11-18 11:57:05 följande:

Varför vill i vara dåliga och lågstående personer som bedrar och sviker er partner förtjänar ni inte vara bättre än så som personer.

Det är väl delvis det som är problemet? Du vet att du förlorar den du älskar ändå gör du det, kniven i ryggen för du tycker inte du är bra så då kan du lika gärna sluta försöka vara bra. (Finns nog en del som resonerar såhär i otrohet)

Eller för att du får en spänning i livet som håller dig on the edge hela tiden.

Bekräftelse från andra i dagens samhälle är ju mer prioriterat än din bekräftelse till dig själv så det är logiskt att otrohet blivit socialt accepterat. Snart existerar inte monogami längre det är det mest skrämmande man kan våga sig på, vara sårbar för en annan människa man har hela sitt liv med och kunna vara utan vissa begär och släppa kontrollen och inte bara ta ta ta. Jag jag jag.

Om du har lagt en massa tid och energi på att trivas i ditt förhållande varför äventyra det med otrohet om du innerst inne vill vara med din sambo?

Det finns två sorters otrohet också och den ena är destruktiv, handlar om flykt / bekräftelse fast man vet att det är fel. Den andra är att man trivs att vara otrogen och göra det respektlösa man får äta kakan och ha den kvar medan man hånar sin partner i hemlighet för att de inte upptäckt vilken elak människa man är, och njuter av varenda sekund.

Den ena har en moral som säger "jag mår dåligt jag vill inte detta är fel hjälp mig" den andra är "mhh hon vet inte att jag knullar hennes syndiga kompis, igen, på vår soffa,medan hon är på kalas med barnen, eller att min kollega suger av mig på rasterna, så sexigt och spännande hon är så naiv min partner,hon tror jag ska på jobbresa, jobba ska jag allt ;)" någon som tycker de är en bra spännande och snart person när de är otrogna.

There's a difference men helst vill man aldrig erfara någon av de.

Vad tror ni om mottot "Har man gjort det en gång finns det inget som hindrar en att göra det igen" ?
  • Anonym (Ingen moral)
    Tobythegunn skrev 2017-11-20 22:57:56 följande:

Tvivlar på det. Otrohet brukar komma fram. Antingen råkar man se skumma sms eller nummer på partnerns mobil, man kan rentav komma på dem rätt öppet eller så klarar partnern inte av att ljuga och berättar det. Detta var aldrig något jag märkte med de kvinnor jag var med. Såklart vet jag ju inte 100% att dom var trogna till mig men har väldigt svårt att tro och se att dem inte var det.

Att bete sig som du gör leder ingenvart. Bara för att du blivit bedragen så känner du att du också måste bedra? Bara för att folk gör dig illa så vill du göra andra illa? Inte riktigt moget om du frågar mig.

Jag tycker man bör bete sig högre än dem som gör en illa och bevisa hur mycket bättre man själv är som människa i att göra annorlunda. Annars är man ju lika låg som dem. Men du verkar ju ändå inte bry dig, men jag lovar dig att det kommer bita dig i röven tillslut. Karma liksom.

Hur skulle det bita mig i röven menar du ? När jag gör det som är normalt ? Nej, relationer är ingenting värt så bara inse att du är totalt chanslös med monogami och gör som alla andra så slipper du bli sårad, stäng bara av liksom.
  • Anonym (Ingen moral)
    Anonym (Puff) skrev 2017-11-20 23:06:15 följande:
    Det är väl delvis det som är problemet? Du vet att du förlorar den du älskar ändå gör du det, kniven i ryggen för du tycker inte du är bra så då kan du lika gärna sluta försöka vara bra. (Finns nog en del som resonerar såhär i otrohet)

Eller för att du får en spänning i livet som håller dig on the edge hela tiden.

Bekräftelse från andra i dagens samhälle är ju mer prioriterat än din bekräftelse till dig själv så det är logiskt att otrohet blivit socialt accepterat. Snart existerar inte monogami längre det är det mest skrämmande man kan våga sig på, vara sårbar för en annan människa man har hela sitt liv med och kunna vara utan vissa begär och släppa kontrollen och inte bara ta ta ta. Jag jag jag.

Om du har lagt en massa tid och energi på att trivas i ditt förhållande varför äventyra det med otrohet om du innerst inne vill vara med din sambo?

Det finns två sorters otrohet också och den ena är destruktiv, handlar om flykt / bekräftelse fast man vet att det är fel. Den andra är att man trivs att vara otrogen och göra det respektlösa man får äta kakan och ha den kvar medan man hånar sin partner i hemlighet för att de inte upptäckt vilken elak människa man är, och njuter av varenda sekund.

Den ena har en moral som säger "jag mår dåligt jag vill inte detta är fel hjälp mig" den andra är "mhh hon vet inte att jag knullar hennes syndiga kompis, igen, på vår soffa,medan hon är på kalas med barnen, eller att min kollega suger av mig på rasterna, så sexigt och spännande hon är så naiv min partner,hon tror jag ska på jobbresa, jobba ska jag allt ;)" någon som tycker de är en bra spännande och snart person när de är otrogna.

There's a difference men helst vill man aldrig erfara någon av de.

Vad tror ni om mottot "Har man gjort det en gång finns det inget som hindrar en att göra det igen" ?
    Och monogami var dömt att misslyckas från början... Fan ta religionen som uppfann det skitsnacket! Vi borde återgå till att knulla med så många som möjligt som när vi var grottmänniskor, som vi är skapta för.
  • Anonym (Puff)
    Anonym (Ingen moral) skrev 2017-11-21 00:07:52 följande:

Och monogami var dömt att misslyckas från början... Fan ta religionen som uppfann det skitsnacket! Vi borde återgå till att knulla med så många som möjligt som när vi var grottmänniskor, som vi är skapta för.

Vilket vi har, det kallas singel och Tinder.
  • Anonym (Ingen moral)
    Anonym (Puff) skrev 2017-11-21 00:23:15 följande:
    Vilket vi har, det kallas singel och Tinder.
    Jag menar att även monogaminormen ska försvinna från samhället, för snart hör man den äldre generationens och politikernas gnäll över att "kärnfamiljen finns inte längre". 
  • Anonym (Puff)
    Tobythegunn skrev 2017-11-20 22:57:56 följande:

Har du sett tråden "vi som är otrogna - tips"

För att styrka att det finns de som har som sport att se till att kunna träffa andra och dölja det helt genialiskt. Ingen av deras partners har kommit på de det var ett 50 tal som skrev där och då är det bara de som delar med sig på FL tänk resterande som gör samma.

Jag vet en kille som hade blivit bedragen tidigare. Efter det stängde han av känslorna med inställningen "Så fort jag har en flickvän ska jag knulla andra innan hon gör det"

Han kraschade totalt och ville ha affärer med mig när han skaffat tjej. Han skrattade bort allt som hade med känslor och sårbarhet å göra han blev extremt objektifierande mot kvinnor och jag tyckte hela hans beteende bara ropade efter hjälp. Rätt/Fel? Jag tycker inte man kan rättfärdiga egna val, och han skulle skippat leta flickvän, men detta var bland det mest logiska destruktiva jag erfarat.

Samma om en under hot med våld i sin relation flyr till en annan person och får tröst och omsorg och bekräftelse. Det är fortfarande eget val men det är en logisk situation, plötsliga faror leder oftast till desperata lösningar och vad förväntar du dig om du gör illa den du påstår dig älska, annat än att smaka på egen medicin och förstå att situationen leder till jobbiga konsekvenser för alla?

Slå inte din partner så slipper du oroa dig att bli bedragen.

En sån där bra gyllene regel. Men där kommer psykiskt bild in och det är svårt att konkret avgöra när det är det eller när det är självförvållat/ Böda två är lika våldsamma fast på olika sätt.

Vill i alla fall klargöra att jag hellre litar 100% på min partner som behandlar mig med kärlek, än leta i sms och jaga efter potentiella svek för att på något sätt kompensera för att jag är ihop med honom/ henne men han/hon kanske är otrogen så jag ska vara en svartsjuk galning för att skydda mig själv. Hör ni inte hur sjuk man är som håller på så? Det är lika mycket otrohet.

Du skyddar inte dig själv du gör dig bara till en värdelös partner. Jag behandlar hellre min partner som en gud med respekt och tillit och skulle jag mot min förvåning hitta att jag blivit bedragen och blåst så är det ju inte min förlust för jag vill ändå inte vara med en falsk person? Har bättre människor där ute som väntar på all of this ;)

Och jag är den största av oss för jag höll löftet om kärlek och vågade lita på någon, det är det mest mänskliga och starka vi kan göra i våra liv.

Så ingenstans ser jag att jag förlorat så länge JAG är den bästa partnern man kan önska sig. Och tappar aldrig det vem än som sviker mig eller inte uppskattar mig. :)
Svar på tråden Otrogna