• Anonym (???)

Är jag kort?

Jag är 18 år (kvinna) och 163,5 cm lång, är jag kort?

Tycker ni att det är finare att vara lång eller kort?

Ni som är "korta" tycker ni att ni kan tas mindre seriöst eller inte får lika mycket uppmärksamhet under tex argumentationer med flera människor?

Vad är den perfekta längden för just dig när det gäller dig själv, säg gärna också om du är kvinna eller man.

• Svar på tråden Är jag kort?
  • Anonym (Sndra)
    Anonym (Jösses) skrev 2017-12-06 13:27:31 följande:

Jag är lika lång som du och själv är jag komplett ointresserad av män som hakar upp sig på något så enfaldigt som kroppslängd inom normalspannet. Så det är ju aspraktiskt om de rensas bort direkt så man inte av misstag lägger tid på dem.

Absolut! Vem vill ha en sådan ytlig kille egentligen? Min kille har helt OK med min längd och har inget emot det.
  • elmadumle

Jag är 156, 50 år och har aldrig upplevt mig som jättekort, jo när jag inte når högst upp i köksskåpen;)

• Anonym (164)

Jag är 1,64 och tycker själv att jag är under medellängd, har dessutom fått höra av min mamma att jag är kort och att hon tycker det är så konstigt då hon är strax över 1,70! Flört
    När jag var lite äldre än dig bodde jag i USA ett tag och sen också i England, där kände jag mig helt medellång, ibland t.o.m. över medel! Glad

• taquine
    Egon den stora skrev 2017-12-06 12:41:44 följande:

Är det inflation i korta tjejer trådar?

Är nog samma donna som typ skrivit 500 trådar i ämnet. Fetisch eller fixering det vet i sjutton.;)
    Goodness me
  • Anonym (mmm)

men är det nya trådar nu, spamma inte forumet igen!

• LauraPalmer

156 här. Jag är kort och jag gillar det. Jag har aldrig upplevt något negativt förutom att det är ett helvete att hitta långklänningar som inte är minst 10 cm för långa. 

• Anonym (???)
    Duckan skrev 2017-12-06 13:23:23 följande:

Ja, det tycker jag ts. Jag är 155 cm och jag känner mig mycket längre än dig.

Hahaha ja det får du känna dig. Personligen känner jag mig inte kort. Alltså jag tänker inte på det förens någon påpekar det när de jämför mig med någon annan. Som till exempel mina syskon (jag är då äldst) och de är då antingen längre än mig, eller att man klart och tydligt ser att de kommer bli det inom kort.. Har tillochmed fått höra att jag är normal eller lång från vissa medans andra säger att jag är kort. Känner mig bara lite smått förvirrad av en sån liten grej så ville kolla med andra. Men vad jag verkligen undrar och skulle vilja höra från ditt perspektiv är om du känner att folk omedvetet lyssnar på dig mindre. Då tänker jag att du är i en grupp med fler människor som då är längre än dig. Kanske ska tillägga att jag själv tycker inget dåligt om varken min eller din längd. Är bara lite nyfiken.
  • Anonym (???)
    Anonym (Y) skrev 2017-12-06 12:48:17 följande:

Jo, längd är attraktivt. Nästan varenda kille har tyckt att tjejer ska va lång. Har hänt att flesta av mina polare dissar tjejer för dom är korta dvs under 170. Men att se att kvinnor är kort som ett sådant avgörande problem är fel. Det finns massor av andra saker som ses som attraktiva och attraherar. Livet är lättare i en viss kvinnor om man ses som attraktiv, självklart, men det är väl inte en anledning till att ge upp och själv sluta sträva mot sin lycka?

TS, jag ska inte säga att jag förstår hur det känns, men som vissa tidigare påpekat här, så kan nog din inställning vara nästan ett större hinder. Du är inte den längsta av personer, så kommer de inte bli, och jag vill inte låta kall men sådant är livet. Däremot lovar jag dig att du, precis som oss andra, kan ha ett lyckligt liv och ett fulländad liv, om du slutar se hinder i vardagen, och istället ser möjligheter. Det låter säkert kliché, eller kanske lite provocerande att komma från en som inte sitter i samma sits, men det är där mycket av saken ligger i. Människor har en tendens att sätta upp hinder för sig själva, eller hjärnspöken som man också kan kalla det.

Du är kortare, men det innebär inte att du själv ska låta dig hållas tillbaks av det. Desto mer du fokuserar och lägger vikt på problemet, desto mer begränsad gör du dig själv. jag säger inte att "problemet" skulle försvinna bara för att du fokuserar på annat, men om du finner något att lägga energin på, så tror jag att du skulle må bättre. Man kan säga att det hela hänger på huruvida du hittar något positivt att lägga fokuset på. Lyckas du med det, och vågar gå ut i livet med en vinnar-inställning, så kommer du nog inse att din längd inte behöver vara mer utav ett problem än vad du gör det till.

Tack för ditt gulliga meddelande men jag mår absolut inte dåligt över min längd. Det stoppar inte mig från att göra något jag vill göra. Känner mig dessutom inte jätte kort, absolut inte lång men inte kort heller. Jag har bara funderat över en grej. Jag såg någon video ett tag sen, minns inte riktigt vad den handlade om, men de menade att man har märkt att om man är en grupp med människor, så är det de långa man oftast lyssnade mer på. Att man tar de mer seriöst och helt enkelt ger de mer uppmärksamhet omedvetet. Jag kände igen mig lite där och ända sen dess har jag funderat över det. Blir nästan små irriterad på det då jag själv hatar när någon inte lyssnar på mig och tar mig seriöst, eller om någon kallar mig "gullig" osv.. Men jag skyller absolut inte på mig själv eller min längd om man säger så :)
  • Anonym (???)
    Anonym (Jösses) skrev 2017-12-06 13:27:31 följande:

Jag är lika lång som du och själv är jag komplett ointresserad av män som hakar upp sig på något så enfaldigt som kroppslängd inom normalspannet. Så det är ju aspraktiskt om de rensas bort direkt så man inte av misstag lägger tid på dem.

Ser att vissa missförstod mitt inlägg. Jag bryr mig absolut inte vad en kille tycker om min längd. Jag vet att alla föredrar olika men att man tycker de ena eller andra är fult tycker jag är skumt bara. Ville bara höra andras åsikter :) Som sagt jag känner mig absolut inte kort om jag inte står bredvid någon som är 1.90cm, kan tänka mig att de flesta gör de då.
  • Anonym (???)
    Anonym (164) skrev 2017-12-06 17:03:48 följande:

Jag är 1,64 och tycker själv att jag är under medellängd, har dessutom fått höra av min mamma att jag är kort och att hon tycker det är så konstigt då hon är strax över 1,70!

När jag var lite äldre än dig bodde jag i USA ett tag och sen också i England, där kände jag mig helt medellång, ibland t.o.m. över medel!

Absolut det beror på vilket land man pratar om också :) själv är jag inte ursprulingen från Sverige.
Svar på tråden Är jag kort?