• Anonym (???)

Är jag kort?

Jag är 18 år (kvinna) och 163,5 cm lång, är jag kort?

Tycker ni att det är finare att vara lång eller kort?

Ni som är "korta" tycker ni att ni kan tas mindre seriöst eller inte får lika mycket uppmärksamhet under tex argumentationer med flera människor?

Vad är den perfekta längden för just dig när det gäller dig själv, säg gärna också om du är kvinna eller man.

• Svar på tråden Är jag kort?
  • Anonym (???)
    Anonym (K) skrev 2017-12-06 14:02:11 följande:

Jag tror dom allra flesta killar håller med men inte vågar säga det.

Gud vad obehagligt att du ens tänker på barn bara för att en person är kort. Helt ärligt killar som finns i min omgivning föredrar korta tjejer. Inte för att det är relevant för oss kvinnor för att vi ska inte behöva vara någons ideal. Men bara som ett motargument till ditt argument! :)
  • Anonym (???)
    elmadumle skrev 2017-12-06 15:04:45 följande:

Jag är 156, 50 år och har aldrig upplevt mig som jättekort, jo när jag inte når högst upp i köksskåpen;)

Hahaha man är som man känner sig!
  • Anonym (???)
    LauraPalmer skrev 2017-12-06 19:03:52 följande:

156 här. Jag är kort och jag gillar det. Jag har aldrig upplevt något negativt förutom att det är ett helvete att hitta långklänningar som inte är minst 10 cm för långa. 

Jag är ju några centimer längre men brukar behöva sy både byxor och klänningar då jag har korta ben. Det är nog det ända jag kan tycka är jobbigt med min längd då. Annars som du säger inga problem :)
  • Anonym (???)
    LauraPalmer skrev 2017-12-06 19:03:52 följande:

156 här. Jag är kort och jag gillar det. Jag har aldrig upplevt något negativt förutom att det är ett helvete att hitta långklänningar som inte är minst 10 cm för långa. 

Jag är ju några centimer längre men brukar behöva sy både byxor och klänningar då jag har korta ben. Det är nog det ända jag kan tycka är jobbigt med min längd då. Annars som du säger inga problem :)
  • Anonym (???)
    Anonym (Sndra) skrev 2017-12-06 10:51:49 följande:

Jag är 163 som du. Jag personligen tycker inte det är kort. Vissa killar tycker att det är kort, andra tycker det är OK. De killar som är extremt besatta med längd definitivt inte värt din tid.

Nejdå en killes åsikt ligger inte ens längst ner på min "Saker att tänka på" lista !
  • Anonym (159)

Jag är 159 och har aldrig märkt att någon skulle ta mig mindre seriöst :s . Vad spelar det för roll hur lång man är? Aldrig hört någon klaga över min längd eller uttryckt något negativt. Tror mycket handlar om självkänsla, försök att jobba på den istället.

• Anonym (???)
    Anonym (Hanna) skrev 2017-12-06 11:09:24 följande:

Jag är 1.62. Vissa tycker jag är kort och andra tror jag inte har reflekterat alls över min längd.

Som tur är lider jag inte alls av min längd. Har aldrig varit ett problem.

Hur kommer det sig att du funderar på detta TS?

Jag håller med detdär att vissa kan tycka att jag är kort men att vissa inte tänker på det alls. Tänkte bara höra om andra personer som är korta upplever att man omedvetet lyssnar på de mindre och ifall de får mindre uppmärksamhet och tas mindre seriöst i grupp med längre personer. Sen om personer som tycker att de inte är korta, hur de ser på saken. Absolut inget personligt. Känner mig inte kort och mår inte dåligt över min längd. Undrande mest också om jag räknas som kort eller inte då personer brukar säga lite olika.
  • Anonym (Samma)

Samma längd som mig exakt. Jag anser mig inte kort. Lite under medel, men jag känner många som är ännu kortare och i min släkt anses jag lång med idel fastrar/mostrar runt 150- max 160. Enda problemet är byxor. Drar numer lite större storlek vilket gör benen på tok för långa, men då får jag bara sy upp dom helt enkelt.

• Anonym (??)

Förstår faktiskt inte vad alla "korta" har för problem egentligen?
    Nej, det är inte fult. Jo, man tas seriöst.

Alla har olika smaker när det gäller allt. Jag personligen tycker det är okvinnligt med långa tjejer.

Höj lite på självkänslan så får ni se att det inte blir jobbigt att vara "kort".
    Börjar bli tröttsamt med alla korta vs långa trådar.

• Anonym ("Kortis")

Jag är nog rätt kort, 156, och stundtals känner jag mig kort men alla har olika längder och det finns fördelar i att va kort också :) min sambo är ju dessutom 30cm längre än mig så i perspektiv med honom är jag väl kort, men inget nån av oss reflekterar över :)

Svar på tråden Är jag kort?