• Anonym (???)

Är jag kort?

Jag är 18 år (kvinna) och 163,5 cm lång, är jag kort?

Tycker ni att det är finare att vara lång eller kort?

Ni som är "korta" tycker ni att ni kan tas mindre seriöst eller inte får lika mycket uppmärksamhet under tex argumentationer med flera människor?

Vad är den perfekta längden för just dig när det gäller dig själv, säg gärna också om du är kvinna eller man.

• Svar på tråden Är jag kort?
  • Mandel

Jag är kort, 162cm och jag tycker att det är trist eftersom jag aldrig når någonting och alla byxor måste sys upp även de i 36...
    Har hittat nu att Flash har ett stort sortiment av ankelbyxor och de blir typ normallånga på mig.

De flesta saker i samhället är anpassat efter längre människor. Provade en massagestol nyligen och det gick inte alls bra. Köra traktor är skitsvårt eftersom jag inte når ned till pedalerna ordentligt även om jag har stolen så långt ned som går, alla dessa suv:ar gör att jag är konstant skitig om byxbenen eller så får jag hoppa i och ur som en annan småunge, jag har alldeles för kort avstånd mellan bröstkorg och höfter - midjan så när det var modernt med breda skärp i midjan kunde jag inte ha det och nu när det finns en del byxor som ska gå riktigt högt upp så fungerar inte det heller. De blir mer BH åt mig då... osv.

Alla mina kompisar är längre än mig. Alla är över 170cm och den längsta är över 20cm längre än mig.
    Umgås en hel del med män och alla är alltid längre. Folk kan ju prata över huvudet på mig i fysisk bemärkelse och det blir lätt att de gör så.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (agda)

Jag är 160 cm och har alltid gillat min längd. När jag var ung på 70-talet och ute på styrdans så hade jag lite klack på skorna och då kände jag mig väldigt LÅNG ofta. Det finns väldigt många korta killar. Jag vill INTE vara längre än min kille.

• Anonym (Berta)

Det vet du väl redan? Hur långt är ett snöre?
    Kolla en normalfördelningskurva över medellängden på kvinnor i Sverige. Antagligen stämmer det med dina egna observationer vilket borde vara att du är något under genomsnittet men inte mycket.

Vad värre är, är din fokusering på detta. Din längd ligger helt utanför din kontroll, den kan du inte påverka på något sätt. Att lägga din energi där kommer bara att ge dig bekymmer. Fokusera på sådant du kan påverka istället.

• Anonym (igen)
    Anonym (??) skrev 2017-12-06 21:31:32 följande:
    Förstår faktiskt inte vad alla "korta" har för problem egentligen? Nej, det är inte fult. Jo, man tas seriöst. Alla har olika smaker när det gäller allt. Jag personligen tycker det är okvinnligt med långa tjejer. Höj lite på självkänslan så får ni se att det inte blir jobbigt att vara "kort". Börjar bli tröttsamt med alla korta vs långa trådar.
    Det är obegripligt just för att det inte är sant!!

För jösse namn alla som går på att svara i dessa jädra längdtrådar- det är ju EN OCH SAMMA människa som sitter och skriver nya trådar, svarar sig själv med olika konton i dem alla, är det verkligen bara jag som inser detta?!

Snälla, snälla, sluta svara i dennes alla längdtrådar, blir knäpp på dom!
  • Duckan
    För jösse namn alla som går på att svara i dessa jädra längdtrådar- det är ju EN OCH SAMMA människa som sitter och skriver nya trådar, svarar sig själv med olika konton i dem alla, är det verkligen bara jag som inser detta?!

Amen på den.
  • Anonym (Fia)
    Anonym (igen) skrev 2017-12-07 12:13:13 följande:

Verkligen!
    Undrar hur många det har blivit vid det här laget. 100-tals?

Har hen någonsin förklarat orsaken mängden trådar om exakt samma ämne?
  • Anonym (agda)

Liksom det är ju knappast ngt större problem att vara lite under medellängd för en kvinna? De flesta kvinnor vill väl vara små och MINDRE än sina män? Att vara under medellängd för en kille är inte lika kul för frågar man kvinnor om hur idealmannen ska se ut så är "lång" liksom nästan det första man nämner.

• Anonym (igen)
    Duckan skrev 2017-12-07 12:17:59 följande:

Amen på den.
  • Anonym (igen)
    Anonym (Fia) skrev 2017-12-07 12:22:25 följande:
    Verkligen!
    Undrar hur många det har blivit vid det här laget. 100-tals?

Har hen någonsin förklarat orsaken mängden trådar om exakt samma ämne?
    Det är nog en 20-30 st minst skulle jag tro.

Nej, och egentligen känns ju den här fixeringen ganska tragisk... :/
    Ibland tänker jag dock att det är någon som gör det på skämt, men förstår inte hur denne person isf orkar upprepa sig så oerhört mycket..!! :-O
  • Anonym (agda)
    Anonym (igen) skrev 2017-12-07 12:13:13 följande:

Men VAD får vederbörande ut av att ömsom utge sig för att vara kvinna och ömsom man? Tvångstankar?
  • TeresB
    Anonym (???) skrev 2017-12-05 23:02:49 följande:

Ni som är "korta" tycker ni att ni kan tas mindre seriöst eller inte får lika mycket uppmärksamhet under tex argumentationer med flera människor?

Vad är den perfekta längden för just dig när det gäller dig själv, säg gärna också om du är kvinna eller man.

Är kvinna... du är inte lång. Men vad spelar det för roll?

Jag är 166cm och min längd har öht inte påverkat mitt privata eller yrkesliv.

Vad har finare med längd att göra?

Menar du mera attraktivt, det finns nog lika många ja som nej. Jag är rätt övertygad om att om allt annat stämmer med en ev partner, vän eller arbetsgivare som kommer de strunta i om du är 170cm el 160cm.
  • Anonym (växer)

jag vet inte riktigt medellängden för svenska tjejer men jag har för mig att det kanske är 167 cm? du är ju bara 18 så du kommer fortsätta och växa 
  • Liwslust

Jag är kvinna och har alltid känt mig stolt över min korta längd på 1,60 cm. Jag har känt att det ansetts attraktivt från andra också. Men det sägs ju att längd ger pondus och modeller är ju långa, men jaq är nöjd...

Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Youtoo20

Du skall vara glad att du inte är en kort man för då är det jobbigt. Är själv bara 1,90 cm.
  • Anonym (kortare än du)

Du är 11 cm längre än mig, Jag är bara 152, samt att jag är 27 år så jag kommer inte bli längre heller. 

Jag får uppmärksamhet helt utan problem när jag har diskussioner med andra människor. Jag tycker om min längd, det är mysigt att vara liten när man har en man som är runt 20 cm längre och varje gång man kramas så har man gott om plats i hans armar =P

Jag skulle inte kalla dig kort då jag tycker dom flesta tjejer i Sverige brukar vara runt din längd.

• Anonym (Jennifer)

Är också 163 cm och trivs väldigt bra med min längd. Ser mig nog som ganska kort, men det gör att jag känner mig feminin, särskilt tillsammans med en partner där det kanske blir 20 cm längdskillnad.

• Anonym (Längd)

Beror på hur bred du är....

Svar på tråden Är jag kort?