• Överste Senap

    Vad göra åt den ökade antisemitismen i Sverige?

    Framför allt i Malmö men även i Stockholm och andra städer i Sverige har antisemitismen fått rejält med luft under vingarna. Det enda man hör politikerna säga är att det är oacceptabelt men inga ord om hur man vill bekämpa den.

    Vilka vågar stå upp för judarna i Sverige?

  • Svar på tråden Vad göra åt den ökade antisemitismen i Sverige?
  • Abegayle70
    carlssonanna skrev 2017-12-12 23:52:33 följande:
    Vad innebär det att vara sionist? Varför kan man inte slå ihop Israel o Palestina o bo tillsammans som vi gör i Sverige?
    Du får nog olika svar från alla som kallar sig sionster. För mig innebär det att Israels rätt att existera och vår rätt att försvara vårt land och vår befolkning respekteras.

    20% av våra medborgare är araber, kristna, muslimer, ateister osv. de har fullt medborgarskap, rösträtt, egna partier i Knesset (om de så önskar) de har rätt att göra militärtjänst och flera har höga poster inom försvaret och civil förvaltning.
    have a dream for breakfast and another one for life
  • K Markatta

    Utrikesminister Margot Wallström (S) bjöds in av SVT till en debatt med bl.a. Lars Adaktusson (KD) med anledning av den senaste tidens hot och attacker mot judar:

    www.svt.se/nyheter/inrikes/adaktusson-kd-socialdemokraterna-utnyttjas-av-antisemitiska-grupper

    Hon tackade dock nej till debatten och lät hälsa via sin pressekreterare att hon ansåg den tidigare SVT-medarbetaren Adaktusson vara såväl olämplig som extrem när det gäller frågan om att bekämpa antisemitism.

  • AlQouds

    Bra,Adaktusson aka usa-kristen-högerextrem ska ha så lite utrymme i media som möjligt! Låt dom åka ut ur Riksdagen istället

  • AlQouds
    K Kalle skrev 2017-12-13 10:59:18 följande:

    Tack! Jag letade efter den artikeln. Jag har läst flera som beskriver samma sak. Med tanke på mängden muslimer i Malmö och resten av Sverige är det inte konstigt att judarna råkar illa ut. Det finns dessutom många fler muslimer än judar i Sverige.

    Vad gör vi åt detta?


    Ja i historien ockuperade man landet Palestina och skickade dit dom, men varför inte prova en ny strategi. Ta lilla landet island och placera dom där. Låt dom ockupera landet, bidra dom med vapen och penar så dom kan försvara sig mot snöbollarna terroristerna(islänningarna) har att försvara sig med , och plundra deras hus , bygg nya hus på isländsk mark, och mörda, tortera och fängsla alla som gör motstånd. Och framförallt, gör omvärlden beroende av oss så de blundar för allt som det isländska folket tvingas gå igenom. Sen kan ju alla judarna världen över privigleras med medborgarskap på Island.

    Frågan är vad vi gör med alla Islänningar? Men dom kan väl resten av Skandinavien ta hand om för Hey, vi var väl alla vikingar en gång i tiden..
  • Abegayle70
    King Markatta skrev 2017-12-15 09:55:08 följande:

    Utrikesminister Margot Wallström (S) bjöds in av SVT till en debatt med bl.a. Lars Adaktusson (KD) med anledning av den senaste tidens hot och attacker mot judar:

    www.svt.se/nyheter/inrikes/adaktusson-kd-socialdemokraterna-utnyttjas-av-antisemitiska-grupper

    Hon tackade dock nej till debatten och lät hälsa via sin pressekreterare att hon ansåg den tidigare SVT-medarbetaren Adaktusson vara såväl olämplig som extrem när det gäller frågan om att bekämpa antisemitism.


    Hon insåg väl att hon lätt skulle bli överkörd av Adaktusson.
    have a dream for breakfast and another one for life
  • Abegayle70

    En del människor kan helt enkelt inte hantera tanken att inte vilja ha ihjäl oss...

    www.dailywire.com/news/24682/miss-iraq-posed-miss-israel-then-radical-muslims-hank-berrien

    "The family of Iraq?s contestant in the Miss Universe Pageant have left the country due to threats to their lives over her modeling in a bikini and posting on social media photos taken with Miss Israel."


    have a dream for breakfast and another one for life
  • Draken55
    Överste Senap skrev 2017-12-10 18:32:21 följande:

    Framför allt i Malmö men även i Stockholm och andra städer i Sverige har antisemitismen fått rejält med luft under vingarna. Det enda man hör politikerna säga är att det är oacceptabelt men inga ord om hur man vill bekämpa den.

    Vilka vågar stå upp för judarna i Sverige?


    Vad göra? vad finns att göra?  Man har ju medvetet importerat eländet, 
    Det kommer bara att bli värre.

    Judarna röstar med fötterna, Malmö bor det väl inte många kvar i, desto fler från samma område som hatar dem.
  • MarkrWa

    Kanske skulle lägga min röst på Hezbollah-Vänstern. Alla älskar dem. Vi kan ge partiet 8 år att experimentera lite. Folk ber om det ändå.

  • Nimzay
    Draken55 skrev 2017-12-15 15:39:49 följande:
    Vad göra? vad finns att göra?  Man har ju medvetet importerat eländet, 
    Det kommer bara att bli värre.
    Sant.
  • mamadada
    AlQouds skrev 2017-12-15 11:28:47 följande:
    Ja i historien ockuperade man landet Palestina och skickade dit dom, men varför inte prova en ny strategi. Ta lilla landet island och placera dom där. Låt dom ockupera landet, bidra dom med vapen och penar så dom kan försvara sig mot snöbollarna terroristerna(islänningarna) har att försvara sig med , och plundra deras hus , bygg nya hus på isländsk mark, och mörda, tortera och fängsla alla som gör motstånd. Och framförallt, gör omvärlden beroende av oss så de blundar för allt som det isländska folket tvingas gå igenom. Sen kan ju alla judarna världen över privigleras med medborgarskap på Island.

    Frågan är vad vi gör med alla Islänningar? Men dom kan väl resten av Skandinavien ta hand om för Hey, vi var väl alla vikingar en gång i tiden..
    Judarna tog över landet efter moses bortgång,från dem som levde då i landet. För att Gud lovade landet till dem,landet Kanaan. Sedan när Jakob fick nya namnet Israel frÅn Gud, kom landet att kallas Israel och lande delades efter Israels söner,samt hans två barnbarn efraim och manasse. Dom har rätt till landet. Det tillhörde längst till Judarna.sen mycket efter tog romarna över och etc etc. sedan fick dom tillbaka deras land först inte så länge sedan.

    Det är som att säga att svenskar inte har rätt till Sverige, nej men det tillhörde ju samerna först,men svenskarna torterade och mördade alla samer och tog över, samma sak med aborginier och indianer och många folkslag som blivit åtsidosatta när andra tagit över länder.

    Om nu ett annat folk tog över sverige, och sedan skulle svenskarna få tillbaka det, skulle det ju inte vara mer än rätt tycker jag.

    Medans isrealiter lugnt protesterar mot antisemitismen i malmö idag,
    så protesterar palestinierna mitt i borlänge, dom skriker som om dom vore påväg ut i krig, och allt på arabiska, så vi svenskar förstår ingenting vad dom snackar om. Dom skriker och skriker och viftar med sina flaggor och sätter på arabisk musik mitt i allt jätte högt,som djur. Att i deras koran står att deras allah ska bli extra glad om dom dödar judar gör dom ju inte väldigt trevliga medborgare heller. Dom flesta muslimer är faktist så fulla med hat från deras heliga bok, att det är helt sjukt. Sen finns det ju några med vett som inte hatar judarna,och skulle kanske inte göra dom illa,utan bara tycker mer att det är deras land,men alla får ju ha sin åsikt, så länge man inte hatar och blir blodtörstig.

    Här är ett kärleksfullt vers från Koranen,den kärleksfulla boken.......

    "Och döda dem då var ni än möter dem och fördriv dem från de platser varifrån de har fördrivit er; ja, förtryck är ett värre ont än döden. Kämpa inte mot dem i den heliga Moskéns närhet, om de inte själva tar upp striden där; men kämpar de mot er [där], så döda dem. Det är förnekarnas lön." (2:191)

    [5:33] De som kämpar mot Gud och Hans Sändebud och vars strävan det är att störa ordningen på jorden och sprida sedefördärv skall utan förskoning dödas eller korsfästas eller få hand och fot på motsatta sidor avhuggna eller förvisas från [sitt] land. Denna förnedring skall de utstå i detta liv och i det kommande livet skall de få utstå ett outsägligt lidande; 

    Jag hade förstått om dom hade låtit Gud avgöra vårt straff efter denna liv,men deras gud vill straffa redan i detta liv och döda. 
    Jesus spred bara kärlek,BARA. Att man ska älska sin granne som sig själv.
    Muhammed tyckte man ska hata judar och kristna,och tvinga på sig deras religion och om dom inte konverterar sig så blir dom dödade.
    Jesus sprider sin kärlek,och låter alla ta sitt eget beslut. Och att fast folk inte tror på Honom,så ska man bara be för dom och älska dom endå. Det är Kärlek.

  • Zaranilsson

    Lösning är att folk slutar vara så religösa och vidskepliga.

    Alla som är religösa är helt enkel dumma i huvudet.

  • RebeckaZ70
    Zaranilsson skrev 2019-09-14 17:15:17 följande:

    Lösning är att folk slutar vara så religösa och vidskepliga.

    Alla som är religösa är helt enkel dumma i huvudet.


    4 av 10 svenskar sager sig tro på G-d, menar du att nästan hälften av Sveriges befolkning är dumma I huvudet?
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Missermajser
    mamadada skrev 2017-12-16 14:06:51 följande:
    Judarna tog över landet efter moses bortgång,från dem som levde då i landet. För att Gud lovade landet till dem,landet Kanaan. Sedan när Jakob fick nya namnet Israel frÅn Gud, kom landet att kallas Israel och lande delades efter Israels söner,samt hans två barnbarn efraim och manasse. Dom har rätt till landet. Det tillhörde längst till Judarna.sen mycket efter tog romarna över och etc etc. sedan fick dom tillbaka deras land först inte så länge sedan.

    Det är som att säga att svenskar inte har rätt till Sverige, nej men det tillhörde ju samerna först,men svenskarna torterade och mördade alla samer och tog över, samma sak med aborginier och indianer och många folkslag som blivit åtsidosatta när andra tagit över länder.

    Om nu ett annat folk tog över sverige, och sedan skulle svenskarna få tillbaka det, skulle det ju inte vara mer än rätt tycker jag.

    Medans isrealiter lugnt protesterar mot antisemitismen i malmö idag,
    så protesterar palestinierna mitt i borlänge, dom skriker som om dom vore påväg ut i krig, och allt på arabiska, så vi svenskar förstår ingenting vad dom snackar om. Dom skriker och skriker och viftar med sina flaggor och sätter på arabisk musik mitt i allt jätte högt,som djur. Att i deras koran står att deras allah ska bli extra glad om dom dödar judar gör dom ju inte väldigt trevliga medborgare heller. Dom flesta muslimer är faktist så fulla med hat från deras heliga bok, att det är helt sjukt. Sen finns det ju några med vett som inte hatar judarna,och skulle kanske inte göra dom illa,utan bara tycker mer att det är deras land,men alla får ju ha sin åsikt, så länge man inte hatar och blir blodtörstig.

    Här är ett kärleksfullt vers från Koranen,den kärleksfulla boken.......

    "Och döda dem då var ni än möter dem och fördriv dem från de platser varifrån de har fördrivit er; ja, förtryck är ett värre ont än döden. Kämpa inte mot dem i den heliga Moskéns närhet, om de inte själva tar upp striden där; men kämpar de mot er [där], så döda dem. Det är förnekarnas lön." (2:191)

    [5:33] De som kämpar mot Gud och Hans Sändebud och vars strävan det är att störa ordningen på jorden och sprida sedefördärv skall utan förskoning dödas eller korsfästas eller få hand och fot på motsatta sidor avhuggna eller förvisas från [sitt] land. Denna förnedring skall de utstå i detta liv och i det kommande livet skall de få utstå ett outsägligt lidande; 

    Jag hade förstått om dom hade låtit Gud avgöra vårt straff efter denna liv,men deras gud vill straffa redan i detta liv och döda. 
    Jesus spred bara kärlek,BARA. Att man ska älska sin granne som sig själv.
    Muhammed tyckte man ska hata judar och kristna,och tvinga på sig deras religion och om dom inte konverterar sig så blir dom dödade.
    Jesus sprider sin kärlek,och låter alla ta sitt eget beslut. Och att fast folk inte tror på Honom,så ska man bara be för dom och älska dom endå. Det är Kärlek.

    Nu är framgår det ju tydligt i Moseböckerna att de områden (om man ska tolka det som ett slags kontrakt på landyta givet av Gud) faktiskt var befolkat och att de skulle utrota de folk som levde där före.


    Vad gäller de kristna så bör du nog läsa vidare en del så kommer du att märka att det inte enbart handlade om att BARA älska sin granne. Den fridsamma vägen verka mest ha gällt då kejsaren lät "pax romana" vara gällande.


    Före staten Istrael bildades så bodde där ca 13% Judar och det är ju faktiskt rätt många. Trots att jag inte är religiös så tycker jag att judar har en viss kulturell anknytning till platsen som idag är staten Israel. Vad jag däremot har svårt för är vem som har rätt att exkludera eller inkludera vem. 


    Både både befolkandet och bildandet av staten var inte helt okomplicerad som jag har förstått det. Ganska grova terrorbrott och utrotningsförsök verkar ha förekommit från båda håll redan från början. Samtidigt så har det även pågått mycket positiv utveckling mellan folken efter vad jag hört. 


    Välja sida?? Nej inte något jag kan göra utan att tvivla på om jag valt rätt!

  • Zaranilsson
    RebeckaZ70 skrev 2019-09-16 14:31:08 följande:
    4 av 10 svenskar sager sig tro på G-d, menar du att nästan hälften av Sveriges befolkning är dumma I huvudet?
    Ja då är man dum i huvudet.
    Samma sak mer vuxna som tror på tomten.
  • Zaranilsson
    RebeckaZ70 skrev 2019-09-16 14:31:08 följande:
    4 av 10 svenskar sager sig tro på G-d, menar du att nästan hälften av Sveriges befolkning är dumma I huvudet?
    Ja då är man dum i huvudet.
    Samma sak med vuxna som tror på tomten.
Svar på tråden Vad göra åt den ökade antisemitismen i Sverige?