• UngmammatillE

    Omföderska, när kom gravidmagen?

    Hej alla! Jag är en tjej på 18 år som väntar mitt andra barn. Har en dotter på 1,5 år. Är i vecka 8 (7+1) och tycker redan jag har en mini-kula på magen? Är de möjligt? När kom era magar med andra barnet? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Omföderska, när kom gravidmagen?
  • Anonym (14)

    Med första vecka 19-20. Kände livmoderkanten vecka 11+.

    Med andra vecka 14. Kände tydligt livmodern som en rund boll vecka 7+. På morgonen innan jag kissat tryckte urinblåsan upp livmodern så jag kunde se en kula när jag låg ner.

  • Anonym (T)

    Med första kom magen runt v 25-27, låg väldigt långt ner, såg ut som jag hade en handboll nedanför naveln o platt ovan o på sidorna. Pojke.

    Med andra först v 29-30, låg högre upp o lite mer på bredden, flicka.

  • Neprome

    Med barn nr 2 fick jag ha gravidbyxor redan i vecka 14, så det gick fort att inte dölja. I vecka tolv hade vi kalas för dottern och då såg alla magen..

  • Anonym (16juli)

    Idag kom en elev på jobbet fram och frågade om jag var gravid. Så antar den är på plats redan ????????????

  • UngmammatillE
    Anonym (14) skrev 2017-12-13 11:08:59 följande:

    Med första vecka 19-20. Kände livmoderkanten vecka 11+.

    Med andra vecka 14. Kände tydligt livmodern som en rund boll vecka 7+. På morgonen innan jag kissat tryckte urinblåsan upp livmodern så jag kunde se en kula när jag låg ner.


    För mig hade jag samma med första! Och jag tänker också de att kan inte livmoderns vara så pass ?beredd? när man födde för inte så längesen att dom blir större snabbare och att den hoppar upp över kanten tidigare än v.12? Har sett såååå många med gravidmage innan vecka 12!
  • tomten12

    1:a ca v 17
    2:a ca v 10
    3:e ca v 7

    Fast sedan är ju magen mjuk och så i början.. ingen man vill stoltsera med direkt, men jag skulle säga att jag fick bebiskula ( en liten en ) kanske i v 15? Då var den hård, konstant och rund.

  • Anonym (16juli)
    UngmammatillE skrev 2017-12-14 11:46:05 följande:

    För mig hade jag samma med första! Och jag tänker också de att kan inte livmoderns vara så pass ?beredd? när man födde för inte så längesen att dom blir större snabbare och att den hoppar upp över kanten tidigare än v.12? Har sett såååå många med gravidmage innan vecka 12!


    Min dotter hinner bli 13 i mars (beräknad till juli) så det verkar vara även om det är länge sedan (flera med fler år emellan säger samma sak!)
  • Anonym (...)

    Min första graviditet märkte jag inte ens av förän jag började må illa men magen växte typ inte alls och jag gick 17+4 gick inte hela vägen tyvärr.

    Denn gång vet jag inte ännu men försöker bli gravid så ja hoppas de blir annorlunda denna gång

  • Anonym (14)
    UngmammatillE skrev 2017-12-14 11:46:05 följande:

    För mig hade jag samma med första! Och jag tänker också de att kan inte livmoderns vara så pass ?beredd? när man födde för inte så längesen att dom blir större snabbare och att den hoppar upp över kanten tidigare än v.12? Har sett såååå många med gravidmage innan vecka 12!


    Absolut, jag håller med dig. Jag har nästan 3 år mellan att jag födde till jag blev gravid igen. Är mycket större denna gång men magmusklerna är ju uttöjda redan så de håller inte emot lika bra.
  • Ina82

    Första barnet sent...

    Andra barnet v 16 kunde jag inte dölja gravidmagen längre.

    Tredje barnet v 8 såg folk att jag var gravid (riktigt svälld mage)

    Fjärde barnet började folk snegla på min mage nästan genast (återigen uppsvälld)

  • Anonym (16juli)
    Ina82 skrev 2017-12-28 23:37:09 följande:

    Första barnet sent...

    Andra barnet v 16 kunde jag inte dölja gravidmagen längre.

    Tredje barnet v 8 såg folk att jag var gravid (riktigt svälld mage)

    Fjärde barnet började folk snegla på min mage nästan genast (återigen uppsvälld)


    I vecka 15 nu och det syns enormt!
  • halfbaked

    Ingen skillnad typ. I v 19 med barn nr 2. Kan dölja det men syns rejält med tajta kläder. Vill minnas att det var ungefär lika med ettan. Ettan är tjej, denna är troligen också tjej.

Svar på tråden Omföderska, när kom gravidmagen?