• Anonym (Älskarinnan)

Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?

Lång story i en kort mening: har varit älskarinna åt en man som är sambo med två barn.

Ids inte tjata om hur fel jag vet att det är, jag var kär och svag och trodde på hans löften att han skulle komma till mig "snart". Jaja, så blev det så klart inte. Vår affär har hållit på i 3 år och han har kommit med nya anledningar hela tiden till att skjuta upp vårt förhållande som skulle bli på riktigt. Igår - efter att jag pressat honom som satan för att jag är LEDS - säger han det rakt ut: "jag har inga avsikter att bli deltidspappa".

Så. Äntligen sanning.

Jag är arg så in i helvete, men jag är inte arg på hans sambo. Hon rår inte för detta och är säkert bra, hon har dock hamnat i kläm. Jag undrar om jag gör henne bästa tjänsten genom att INTE tala om för henne eller OM jag talar om det...

Har en telefon full med både kärleksförklaringar, gräl och sexuellt snack från hans sida sedan tre år tillbaka. Skulle ni skicka detta till sambon eller inte? Motivera gärna era svar!

• Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?
  • Anonym (Älskarinnan)
    karolina17 skrev 2017-12-16 23:26:02 följande:
    Ok så han vill prata. Kanske du ska höja ribban för honom nu. Svara du inte har behov att prata.
    Känner inte jättemycket för att prata med honom längre, så mycket möjligt att det blir mitt svar.
  • karolina17
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-16 23:32:09 följande:

Känner inte jättemycket för att prata med honom längre, så mycket möjligt att det blir mitt svar.

Tillitssvikt är ju inte lättaste att återupprätta.
  • Anonym (Älskarinnan)
    karolina17 skrev 2017-12-16 23:36:03 följande:
    Tillitssvikt är ju inte lättaste att återupprätta.
    Precis...
  • Anonym (ks)

Tala om det för frun. Hon har rätt att veta vem hon lever med.

• Anonym (Rosett)

Jag tycker att du eller din exman ska berätta. Tänk själv att leva med en partner som under så lång tid utsätter dig för detta enorma svek! Han förtjänar inte sin fru och han fru har rätt att göra ett val!

• Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Rosett) skrev 2017-12-17 00:17:57 följande:

Jag tycker att du eller din exman ska berätta. Tänk själv att leva med en partner som under så lång tid utsätter dig för detta enorma svek! Han förtjänar inte sin fru och han fru har rätt att göra ett val!

Jag ska fundera ordentligt. Inget lätt beslut...
  • Anonym (Fru)

Jag är kluven, å ena sidan förtjänar hon att få veta vem det är hon lever med, å andra sidan gör det sönder en person totalt att bli bedragen.

• Anonym (Kr fr)

Frun har rätt att få veta vem hon lever med. Det är hennes rätt att bestämma om hon vill fortsätta med honom eller inte.. Jag hade velat veta, hade folk i min närhet vetat om men inte berättat hade jag blivit skogstokig! Vad min man gör utanför förhållandet utan min vetskap ändrar absolut om jag vill ha en familj med honom, att folk tänker "sköt dig själv och skit i andra" förstår jag inte alls

• Anonym (Kr fr)
    Anonym (Fru) skrev 2017-12-17 10:27:15 följande:

Jag är kluven, å ena sidan förtjänar hon att få veta vem det är hon lever med, å andra sidan gör det sönder en person totalt att bli bedragen.

Hon är ju redan bedragen. Han lär ju inte ändra sig, han lär ju hitta en ny flamma efter ts. Bättre att frun får gå vidare och hitta någon som är bra för henne
Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?