• Anonym (Älskarinnan)

Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?

Lång story i en kort mening: har varit älskarinna åt en man som är sambo med två barn.

Ids inte tjata om hur fel jag vet att det är, jag var kär och svag och trodde på hans löften att han skulle komma till mig "snart". Jaja, så blev det så klart inte. Vår affär har hållit på i 3 år och han har kommit med nya anledningar hela tiden till att skjuta upp vårt förhållande som skulle bli på riktigt. Igår - efter att jag pressat honom som satan för att jag är LEDS - säger han det rakt ut: "jag har inga avsikter att bli deltidspappa".

Så. Äntligen sanning.

Jag är arg så in i helvete, men jag är inte arg på hans sambo. Hon rår inte för detta och är säkert bra, hon har dock hamnat i kläm. Jag undrar om jag gör henne bästa tjänsten genom att INTE tala om för henne eller OM jag talar om det...

Har en telefon full med både kärleksförklaringar, gräl och sexuellt snack från hans sida sedan tre år tillbaka. Skulle ni skicka detta till sambon eller inte? Motivera gärna era svar!

• Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Nope) skrev 2017-12-16 22:25:24 följande:
    Du kan säkert hitta 1000 orsaker för att rättfärdiga det du eventuellt planerar att göra, men igen, du stannade hos honom trots det. Det är ju din ilska och svartsjuka som säger till dig att du ska sabotera en annan familj , en kvinna och deras barn tillsammans. Igen, du styr endast dina egna handlingar, och detta blev konsekvenserna. Lär dig leva med det och var glad för dom fina stunder ni delade tillsammans istället. Karma kommer till slut till honom också, men igen... kan du leva med att bryta en familj där barn finns inblandade? Dom har ju inte gjort något illa. Han var kanske ingen bra man för dig men är kanske en väldigt bra far.

Så gå vidare med ditt liv, låt inte bitterhet och hämndlystenhet bli en del av dig, man lär sig av sina misstag och förhoppningsvis gör dom dig starkare och mer medveten. Det känns jobbigt nu ett tag framåt men du kommer kunna se tillbaka på detta med gott samvete och som den större personen i situationen.
    Ja, vi får se. Känner mig inte hatiskt gentemot honom, däremot djävligt äcklad. 
  • karolina17

Jag känner igen mig när du skriver äcklad. Han har utnyttjat, ljugit och manipulerat. Har han bett om ursäkt ?

• Anonym (Nope)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-16 22:36:21 följande:

Ja, vi får se. Känner mig inte hatiskt gentemot honom, däremot djävligt äcklad. 

Ja det kan jag förstå. Jag önskar dig verkligen allt gott och hoppas du ska träffa en riktig man som behandlar dig väl. Bästa hämnden är väl ändå att visa att du gått vidare och lever ditt liv till det yttersta, och att du klarar dig utmärkt utan honom.
  • Anonym (Älskarinnan)
    karolina17 skrev 2017-12-16 22:42:24 följande:

Jag känner igen mig när du skriver äcklad. Han har utnyttjat, ljugit och manipulerat. Har han bett om ursäkt ?

Åh, han klämde ur sig något om att han inte klarat av att släppa mig, för han kunde inte döda sina känslor...
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Nope) skrev 2017-12-16 22:43:24 följande:
    Ja det kan jag förstå. Jag önskar dig verkligen allt gott och hoppas du ska träffa en riktig man som behandlar dig väl. Bästa hämnden är väl ändå att visa att du gått vidare och lever ditt liv till det yttersta, och att du klarar dig utmärkt utan honom.
    Mycket möjligt. Jag brukar inte ha svårt att hitta intresserade män, vilket är ironiskt då jag älskat denna man så innerligt. Varför sket jag inte i honom och valde en av de andra kan man undra? Men jag var faktiskt precis så galet kär...
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-16 22:47:44 följande:

Mycket möjligt. Jag brukar inte ha svårt att hitta intresserade män, vilket är ironiskt då jag älskat denna man så innerligt. Varför sket jag inte i honom och valde en av de andra kan man undra? Men jag var faktiskt precis så galet kär...

Ja det känns fördjävligt ,jag vet. Det är alltid lätt att vara efterklok men håller du på att älta i det förgångna kommer du aldrig kunna blicka framåt. Försök att se saker på den ljusa sidan, nu vet du var du har honom och då blir det också lättare att släppa taget. Ni hade fina stunder tillsammans och var glad för dom. Du kommer säkert hitta fler män som är intresserade ,du måste bara lyfta huvudet och se dig omkring.

Var istället tacksam att det inte är du som lever med en otrogen skitstövel.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Nope) skrev 2017-12-16 22:56:57 följande:
    Var istället tacksam att det inte är du som lever med en otrogen skitstövel.
    Ja, DEN saken har du rätt i - jag har i alla fall varit mer medveten om hans baksidor än hans sambo...
  • karolina17

[quote=78280947][quote-nick]Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-16 22:46:14 följande:[/quote-nick]Åh, han klämde ur sig något om att han inte klarat av att släppa mig, för han kunde inte döda sina känslor...[/quote

Han satt tight då mellan dig och frun och barnen. Oavsett så ljög han. Ber han inte om ursäkt så vet han inte vad älska är.

• Anonym (Älskarinnan)
    karolina17 skrev 2017-12-16 23:05:33 följande:

Han satt tight då mellan dig och frun och barnen. Oavsett så ljög han. Ber han inte om ursäkt så vet han inte vad älska är.

Ja, så är det ju. Fattar att han hållit av mig mycket, haft mycket omtanke - men när det väl kom till kritan så började han svaja... Nu säger han att han vill ses och prata snart, men jag vet inte vad jag ska prata med honom om. 

Att han lurade mig i 3 år?

Att hans sambo inte vet något?

Att han inte har en aning om vad kärlek är?
  • karolina17
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-16 23:19:35 följande:

Ja, så är det ju. Fattar att han hållit av mig mycket, haft mycket omtanke - men när det väl kom till kritan så började han svaja... Nu säger han att han vill ses och prata snart, men jag vet inte vad jag ska prata med honom om. 

Att han lurade mig i 3 år?

Att hans sambo inte vet något?

Att han inte har en aning om vad kärlek är?

Ok så han vill prata. Kanske du ska höja ribban för honom nu. Svara du inte har behov att prata.
Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?