• Anonym (Älskarinnan)

Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?

Lång story i en kort mening: har varit älskarinna åt en man som är sambo med två barn.

Ids inte tjata om hur fel jag vet att det är, jag var kär och svag och trodde på hans löften att han skulle komma till mig "snart". Jaja, så blev det så klart inte. Vår affär har hållit på i 3 år och han har kommit med nya anledningar hela tiden till att skjuta upp vårt förhållande som skulle bli på riktigt. Igår - efter att jag pressat honom som satan för att jag är LEDS - säger han det rakt ut: "jag har inga avsikter att bli deltidspappa".

Så. Äntligen sanning.

Jag är arg så in i helvete, men jag är inte arg på hans sambo. Hon rår inte för detta och är säkert bra, hon har dock hamnat i kläm. Jag undrar om jag gör henne bästa tjänsten genom att INTE tala om för henne eller OM jag talar om det...

Har en telefon full med både kärleksförklaringar, gräl och sexuellt snack från hans sida sedan tre år tillbaka. Skulle ni skicka detta till sambon eller inte? Motivera gärna era svar!

• Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?
  • Anonym (H)

Absolut. Även om hen inte var " taskig".

Partnern förtjänar en valmöjlighet...

• Anonym (Nej)

Nej du ska inte berätta för henne. Det är inte din sak.

• Pentra

TS, så du funderar, helt ärligt, på att spräcka en hel familj, med intet ont anande barn, bara för att mannen du prasslar med inte vill bli deltidspappa?! Är du verkligen på riktigt?! Dessutom, du är ju bara älskarinna, inte ens en blivande livspartner. Hur tänkte du?! ... Nej! Du skall INTE berätta! ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (Beautiful Liz)

Jag hade definitivt berättat. Ingen tvekan om saken.

• karolina17
    Pentra skrev 2017-12-16 18:25:48 följande:

TS, så du funderar, helt ärligt, på att spräcka en hel familj, med intet ont anande barn, bara för att mannen du prasslar med inte vill bli deltidspappa?! Är du verkligen på riktigt?! Dessutom, du är ju bara älskarinna, inte ens en blivande livspartner. Hur tänkte du?! ... Nej! Du skall INTE berätta! ... Med vänlig hälsning, Pentra

Hon spräcker ingen familj om hon berättar. Mannens ansvar hans familj. Jag hade berättat, men inte gått in i diskussion med hans fru.
  • Rumpelstiltskins
    karolina17 skrev 2017-12-16 18:33:52 följande:
    Hon spräcker ingen familj om hon berättar. Mannens ansvar hans familj. Jag hade berättat, men inte gått in i diskussion med hans fru.
    Hon vill berätta för att hon nu inte får det hon vill ha. Hon försöker framställa det som att hon bryr sig om hans fru men det gör hon såklart inte för då hade hon inte varit hans älskarinna till att börja med.

Hon vill skada honom men det hon gör är att skada hans familj och hans familj har inte gjort något fel.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Pentra skrev 2017-12-16 18:25:48 följande:

Jag tycker nog att det är han som spräckt sin familj - det har han ju redan gjort under tre år, utan att hon vet om det. 

Jag har inte bestämt mig för vare sig det ena eller andra, men anledningen att vi alls hade en relation var definitivt för att han lovade mig att vi skulle vara livspartners. Han vill dessutom fortsätta vår relation, dock nu utan lögner om att det ska bli vi - jag ska bara fortsätta finnas där. Kommer jag inte göra, han sade att det var vi men att jag bara skulle behöva vänta lite på "rätt tillfälle".

Så vem har spräckt familjen Pentra? Den som hade familjen eller den som köpte hans lögner?
  • Anonym (Beautiful Liz)
    Rumpelstiltskins skrev 2017-12-16 18:35:35 följande:
    Hon vill berätta för att hon nu inte får det hon vill ha. Hon försöker framställa det som att hon bryr sig om hans fru men det gör hon såklart inte för då hade hon inte varit hans älskarinna till att börja med.

Hon vill skada honom men det hon gör är att skada hans familj och hans familj har inte gjort något fel.
    Hans sambo förtjänar att veta vilket as hon är tillsammans med och ha en chans att göra sig av med honom.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-12-16 18:37:36 följande:

Var jag manen hade jag slagit ihjäl dig om du öppnade käften.

Om du är en man som slår en kvinna säger väl det allt om dig. 
Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?